36 weken en vreselijk hoesten/verkouden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Shendari, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dit is nog maar pas dag 2 dat ik vreselijk hoest maar ben nu al helemaal gesloopt. Alles doet me zeer.

Ik moet echt vanuit mijn tenen hoesten wil ik het los krijgen. Maar er zit zoveel slijm dat het amper zin heeft. Daarbij heb ik het erg benauwd en is mijn ademhaling krakerig en pieperig. Ik krijg er ook nog eens enorme harde buiken van! :(

Slapen zit er dus niet in. Als ik m'n hoest voor 5 minuutjes 'ophou' dan barst de bom en stik ik er letterlijk in. Probeer dan maar rustig te slapen, pfff. Waarom moet mij dit nou juist aan het eind van de zwangerschap overkomen! Zie al sowieso als een berg tegen de bevalling op, en als ik mij niet fit voel nog erger!

Huisarts zou mij zometeen terug bellen, maar ik vroeg me af of jullie misschien de goude tip hebben? Kamille en munt thee werken niet. Dropjes, honing, etc. ook niet.

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    wat onwijs vervelend! ik zou gewoon even op je huisarts wachten (heeft die al terug gebeld?) en die kan misschien iets voorschrijven wat die hoestprikkel een beetje onderdrukt zodat je iig kan slapen...sterkte!

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Gisteren teruggebeld inderdaad en vanochtend op afspraak langs geweest.
    Heb een acute bovenste luchtweg infectie. Heb hiervoor verschillende homeopathische middeltjes gekregen van Weleda.

Ook heeft ze me Noscapine meegegeven, maar dat is toch juist bij droge kriebelhoest? Mijn hoest is niet droog, maar kost ontzettend veel kracht en energie om het los te krijgen.

Wat een hel is dit zeg... Ik ben dood en dood op (alweer niet geslapen vannacht) maar slapen gaat gewoon niet. Zodra ik ga liggen heb ik het vreselijk benauwd en piept mijn ademhaling :( Zucht...

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Vervelend..
    proberen iets rechterop te slapen dmv je kussen schuin te leggen oid?

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Heb idd 2 kussens onder m'n hoofd + het hoofdeinde iets hoger gezet.
    Mag helaas niet baten allemaal.
    Heb wonderbaarlijk genoeg behoorlijk wat geslapen vannacht. Paar x wakker geworden maar ben niet uit bed geweest. Wat een opluchting zeg! Denk dat m'n lichaam gewoon helemaal op was...

Maar goed, ben bang dat er niets anders op zit dan het gewoon uitzieken en uitzitten... ;)

Deel Deze Pagina