Hartkloppingen+benauwd soms

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Happy, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Hebben jullie dit ook wel eens gehad tijdens de zwangerschap?
    Het is niet de hele dag, maar wel op de gekste momenten als ik rustig op de bank lig of ga proberen te slapen. En het is ook niet zo dat ik dan ervoor druk ben geweest..

Moet ik hiervoor de dokter bellen? Of "hoort" het erbij en ging dit vanzelf weer over..

Wel even erbij zegen dat ik op het moment echt geen energie heb.

2. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik heb ook steeds last van kortademigheid. Lijkt op hyperventilatie. Komt door de hormonen heb ik gehoord. Hoort er dus bij, maar is wel erg ongemakkelijk. Ik sta voor de klas op een basisschool en ging bijna van mijn stokkie! Werd er helemaal naar van. Gelukkig trok het snel weer weg en was er niets meer aan de hand.

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    ja dat is het!! en het zijn ook echt maar momenten. niet de hele dag door..
    nu lig ik net in bed en heb ik het niet gelukkig. maar gister avond dacht ik even dat ik dood zou gaan haha.

gelukkig komt het van de hormonen. maar toch ga ik het wel even aangeven. super eng is het. wat lastig zo voor de klas. eng voor jou maar ook voor de kids
    wat heb je toen gedaan?

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoort erbij. Komt door de hormonen volgens mijn vk inderdaad :). Ik heb er ook last van.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Zeker de eerste paar keren is het eng!

Ik had het bij de eerste zwangerschap toen ik een nieuwe telefoon stond uit te zoeken.. Voelt idd even aan alsof alles onder je wegzakt.. Bij mij was het toen ook een bijwerking van de medicatie tegen hoge bloeddruk..

Nu slik ik die medicatie (nog) niet en heb er alsnog soms last van.. Zal er idd wel bijhoren.. Gewoon rustig proberen te blijven en goed op je ademhaling letten :)

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb dit ook sinds de 6e week. Heb het ook alleen als ik rustig op de bank zit of wil gaan slapen en dan is juist het irritante ervan. Het schijnt normaal te zijn in de zwangerschap wanneer je al wat verder bent maar niet zo vroeg zoals ik dat had. Bij de 1e afspraak bij onze VK heb ik aangegeven hier last van te hebben want sliep er vaak niet van, en mijn VK heeft aangegeven het fijn te vinden als ik langs de huisarts zou gaan. Allerlei onderzoeken gehad en daar is helaas niets uitgekomen. Helaas omdat ik nu niet weet waar het precies vandaan komt. Natuurlijk blij dat er niets met mijn hart aan de hand is.
    De klachten zijn bij mij nu wel minder dan 10 weken geleden.

7. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik heb het ook regelmatig. Mijn VK zegt dat de hartkloppingen voort komen omdat je meer bloed aan maakt en je hart sneller moet pompen en dus door hormonen soms de weg kwijt is.
    Met ademen eigenlijk hetzelfde. Je longen worden wat weggedrukt en alles is gewoon anders in je lichaam.

Ik heb het elke dag wel een aantal keer. Ik ga rustig liggen of zitten en wacht tot het over is. Al voelt het zeker iedere keer weer gewoon hartstikke vervelend!

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb dit ook, hartkloppingen mn aan het einde van het 2e trimester, en kortademigheid nu vooral. Vgl de vlk een combi van minder ruimte voor je longen doordat je baby zo veel ruimte inneemt, en daar naast doordat je meer bloed hebt wat je hart allemaal moet rondpompen.
    Ik ben er dan ook niet ongerust over, maar het is wel lastig soms. Gek genoeg komt het bij mij alleen in rust, en als ik op mijn rug lig. Laatst in de bibliotheek was het zo erg dat ik naar buiten ben gegaan. Toen was het snel over. Met sporten heb ik helemaal geen last.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb dit in alle zwangerschappen gehad en bij de laatste 2 kinderen werd ik er ook duizelig bij als ik het had, net alsof ik flauw kon vallen, heel eng vond ik het!
    Ik ging automatisch dan snel ademen en hoesten zodat het herstelde!
    Komt doordat je hart meer bloed rondpompt nu in je zwangerschap!

In periodes met spanningen heb ik het soms nog!

10. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Heb het nu een oaar dagen niet gehad. Maar vanmiddag in het park begon het ineens weer. ben even rustig gaam zitten wat gedronken en het ging weg..

Ik ga dan ook sneller ademhalen. vind het echt heel eng..
    Zou het oom aan de bloedruk kunnen liggen? die is altijd wat lager

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Helaas heb ik het ook. Vreselijk! Nog een paar weekjes en dan hoop ik er geen last meer van te hebben ;)

12. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    als je er last van heb als je op je rug ligt, kan het komen omdat je 'zware' baarmoeder bloedvaten/bloedtoevoer afknelt die eronder liggen. Dan kan je echt heel naar worden, kortademig, duizelig, suizen... wat je dan kan doen is op je linker zij draaien (dan heb je weer de beste doorbloeding en drukt de baarmoeder niks ( 'dicht'). rustig doorademen tot je je weer beter voelt.

Als je er last van hebt als je staat of zit is het inderdaad vanwege het extra bloed wat je hebt en moet rondpompen eventueel in combinatie met wat hyperventilatie. dan rustig even zitten en buikademhaling / ontspanningsoefening.

erg vervelend en herkenbaar! Je lijf zit ook zò vol met baby

13. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van. Heel irritant maar hoort er gewoon bij. Ik was een paar weken geleden de hond aan het uitlaten en het werd ineens helemaal zwart voor mijn ogen.. vervolgens liep ik tegen een paaltje aan en ben gewoon met mijn kont in het grind gaan zitten haha. Ik leek wel stomdronken :p Ik had gelukkig wat dextro bij me en dat hielp wel goed. Wel even gemeld bij mijn verloskundige natuurlijk.

Deel Deze Pagina