Het atkins dieet is heel koolhydraatarm, dus als je even google´t daarop, vind je heel veel goede tips. Ik heb voordat ik zwanger werd een half jaar lang dat dieet gedaan (wel opgelet dat ik niet teveel vet at) en het was echt wel even wennen hoor, maar wel goed vol te houden. Er is bijvoorbeeld ook speciaal brood bij sommige supermarkten, met heel weinig koolhydraten, en je hebt ook speciale crackers daarvan. En ontbijtrepen. En verder mag je dus veel gerechten met eieren en veel groentes en vlees. Beetje lastig hoor, zonder brood, maar het is te doen. Mijn glucose is trouwens vanmorgen getest en was perfect, 4.7.
Netjes! Ik ben echt een brood- en pastafreak! Zou wel wennen zijn voor mij, gelukkig hoef ik niet op dieet!
waarom test je jezelf na 2 uur? om je te testen is het nooit later dan 1,5 uur. een beetje tussen 1 en 1,5 uur moet ik me altijd testen, daar zitten meestal je pieken. heb je ook een glucose meter?
hmm okay jammer anders zou ik zeggen meet je 1 uur na je eten. Maar aangezien je waardes lijkt het me niet dat je zwangerschapssuiker hebt. Gelukkig toch maar!