Au!! kramp in mijn kuit!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daantje57, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo meiden,

Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en sinds vorige week ben ik al twee keer wakker geworden van een enorme kuitkramp. Mijn hele been schiet dan in de kramp, verstijft helemaal. Dat duurt een minuutje of 2 en dan is het weer over, maar ik houd er de hele dag spierpijn aan over.

Iemand hier ook last van? En een idee waar het vandaan komt en wat je er aan kan doen?

groetjes! Daantje57

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb het ook af en toe, hoort er bij...
    ik ga dan voorzichtig op mn been staan en dan is het weer over en ga ik weer verder slapen...
    ik heb wel eens gelezen dat het extra nemen van magnesium zou kunnen helpen... (zelf nog niet geprobeerd omdat ik er niet superveel last van heb...)

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Sluit ik me bij aan. Ik had laatst kramp in mijn scheenbeen..:(. Wist niet eens dat dat kon..

4. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Bij mijn zwangerschapsyoga werd de tip gegeven om een blokje sunlight zeep (in een washandje of onder je hoeslaken geloof ik) bij je kuiten in bed neer te leggen... Je vindt er meerdere verhalen over op internet, sommigen zweren erbij (veel vinden het onzin)... :)
    Ik heb zelf gelukkig bijna geen kramp gehad, dus het niet geprobeerd!

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zeer vervelend! Pfff ik ging dan helemaal zweten als ik kramp kreeg kon op een duur ook niet meer bij mijn voet en dan moest ik eerst mijn man wakker maken haha ik gilde het dan bijna uit... Pfff

Sunlight zeep moet goed werken zeggen ze je kunt het allicht proberen.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Herkenbaar, vreselijk rottige pijn. Ik heb gehoord van m'n vk dat het komt door je bloedsomloop en wat goed kan helpen is wisselen van warmte/koude op je benen voordat je naar bed gaat. Dus even een warme douche er op ,en daarna een koude, dan weer warm. Ik doe dat ook en dat helpt goed. Misschien heb je er wat aan.. Succes!

7. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink de magnesium drank van Solus. Is een natuur product, smaakt prima en werkt werg goed!

Groetjes Eva

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Magnesium ja, dat was het enige voordeel van hellp syndroom, die liters magnesium die ik kreeg zorgen ervoor dat ik geen kramp meer had :)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    of bananen eten daar zit ook magnesium in. xx

10. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Gewoon die pillen halen dames....trust me

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt voor alle reacties meiden!

12. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    hoi hoi,
    het klinkt misschien stom, maar het werkt bij mij iig super goed,
    je sokken aanhouden in bed..

voorheen iedere keer kramp snachts aan mn kuit of mn voeten en sinds ik mijn sokken aan houd in bed nergens last meer van..

misschien doordat de voeten dan lekker warm blijven en hierdoor genoeg doorbloed worden dat dat het is.. want zonder sokken heb ik altijd koude voeten en koude benen..

daarnaast van die zeep heb ik ook gehoord idd, maar ik heb juist weer gehoord dat het niet uitmaakt welke zeep, als het maar zon "ouderwets" blok/stuk zeep is..

hopelijk heb je er wat aan..
    ieder beetje helpt iig en alles beter dan medicatie of dergelijke..

succes!!

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb bij de zwangerschap van Silvester ook erg last gehad van krampen in mijn kuit. Inderdaad een stuk (gewone) zeep aan de onderkant van mijn matras gelegd en ik had er geen last meer van. Ik geloof dat ik een stuk FA zeep had gebruikt.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Pff ik heb ook zo'n last van krampen sinds anderhalve week. Heb dat gevoel de hele tijd.
    Een blokje sunlight zeep in je bed? Helpt dat?? Hoe kan dat werken dan? En schop je dat je bed niet uit?

Magnesium helpt dus? Ik slik al multivitamine voor zwangeren waar magnesium bij in zit. Kan je dan nog meer gebruiken? Wordt het dan niet te veel?

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Je legt het stukje zeep onder je matrashoes, hoe het werkt, geen idee, maar bij mij werkte het wel!

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook last er van! Of in mn kuit of zoals nu aan de achterkant van m'n bovenbeen. Dacht dat ik ff iets verrekt had maar wordt steeds erger!! Irritant!!!!!

17. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Ik had er ook last van elke nacht.
    Alleen aan mijn rechterkuit.
    Aan de linkerkant heb ik trombose en dus een steunkous en daar heb ik geen last dus ik dacht doe de elastische kous (die ik nog had voor mijn steunkous) aan overdag en 's nachts gewoon uit en sindsdien nergens meer last van.

Deel Deze Pagina