Hoi Allen, Ik vond het qua calorieën bij mij ook belachelijk laag,1200 calorieën. Ik ben dan ook in discussie hierover geraakt maar helaas blijft diëtist volhouden, dat 1200 ruim voldoende is en je er NIET van afvalt. Ik vroeg haar dan ook wat ik normaal moest eten dan als ik wilde afvallen en niet zwanger zou zijn. Krijg ik dus geen antwoord op. Maar ik schrik er wel van dat zulke adviezen in samenwerking met de internist redelijk normaal worden gevonden. Ik bedoel je bent wel zwanger. Toen ik aangaf honger te hebben zei ze dat dat vanzelf weer overgaat. Dus..... ik hou mij wel aan het dieet maar niet aan de calorieën en dat is lastig te plannen. Ik zag een schema hier van 3 boterhammen per keer, wel knap dat je dat kan eten zonder dat je suiker daar van omhoog gaat. Ik kan namelijk in de ochtend alleen twee crackers op en 's middag 2 boterhammen maar vaak ook niet een meer in een keer maar gespreid. Aan het einde van de dag kom je te weinig uur om eten toe te voegen.
@ renaat Zaterdag was het inderdaad mooi laag. Maar zondag heb ik alleen thee en water gedronken en nou alles was prima. Maar bij het avond eten had ik 3 schepjes appelmoes en mijn waardes schoten omhoog 😳. Ik was van 5,3 naar 6,4 gegaan!! Dus ik geloof nu wel dat het dieet ook niet zomaar is. 😬 ik denk als ik de richtlijn van het dieet aanhoud dat ik gewoon goed zit. En dan kan ik best wel een extra cracker of met het avondeten iets meer rijst/pasta/aardappel.
Appelmoes zit denk ik ook wel heel veel suiker in, maar inderdaad een cracker moet kunnen toch, blijft toch zoeken met het dieet, best lastig allemaal. Maar wat erg dat een diëtiste gewoon zegt de honger gaat vanzelf over, je bent inderdaad zwanger ja, en dan kan je ook te laag gaan zitten en een hypo krijgen, ik snap ook niet dat ze dat advies geven.
Ik heb een koolhydratenboekje gekregen, is heel makkelijk bijna alles staat erin qua portie. Misschien heeft jou diëtist dat ook wel... Dan kan je gewoon kijken wat soms een handigere keuze is
Ik ben vorige week naar de dietiste geweest. Ben er best tevreden mee. Smorgens twee beschuitjes met kaas of pindakaas of ik neem 100 gram yoghurt (met beetje zoetstof) met 1 weetabix of een handje muesli. Tussendoor een appel of 2 kiwi's Als lunch 2 boterhammen met halvarine en kaas, worst of pindakaas Tussendoor een appel of 2 sultana knappers Avond eten vind ik nog het lastigst. lekker veel groenten, stuk vlees en ben van mezelf geen aardappel eter dus eet er maar 1,5. Daardoor mag ik dan een bakje vla als toetje. Als ik pasta of rijst eet zal het even afwegen zijn. Zodat je er niet teveel van eet. Savonds mag ik dan bv kaas, worst, komkommer of zelfs twee speculaasjes Drink veel water, thee en savonds glaasje crystal clear. Koffie drink ik 1x per dag met een zoetje erin. Al met al vind ik dat ik niet mag klagen. Heb geen honger. Ik ben alleen nog niets aangekomen. Maar volgens de dietiste, gynacoloog en verloskundige is dat nu nog niet erg. Vrijdag moet ik 3x in het ziekenhuis bloed gaan prikken. Nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na de lunch. Hopelijk zijn de waarden goed en blijft het bij dit dieet. Dan ben ik prima tevreden !
Fijn dat je een goed dieet hebt! Ik hoop voor je dat de waardes goed zijn zodat je geen insuline hoeft te spuiten. (Lijkt me vreselijk, jezelf prikken)Je bent trouwens wel vroeg getest Je bent pas 13 weken. ik moet woensdag naar de internist dan gaan ze ook beslissen of alleen een dieet voldoende is. Ik blijf de rest van de zwschap onder controle van de gyn. En ik MOET in het ZH bevallen. Achja, als de baby maar gezond komt .
Ja ik had met 10 weken prikken een verhoogde waarde dus heb direct een GTT laten doen de dag erna. Ik hoop dat dat allemaal niet nodig is. Maar vrijdag weet ik dus meer. Ik had trouwens met de GTT een nuchtere waarde van 5,2 en na 2 uur en het suikerdrankje 8,4. Niet extreem dus.. net over het randje. Jammer dat je bij de gyneacoloog onder controle moet en in het Zh moet bevallen. Zelf de keuze maken is fijner.. maar wat je zegt.. gezondheid van het kindje boven alles.