zwangerschapssuiker.

Discussion in 'Zwangerschap' started by ingridenremco, Aug 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ingridenremco

Jun 28, 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    DEN HAAG
    ik ben donderdag naar de gyn geweest.
    alles is gelukkig goed met de baby.
    ik voel het alleen niet zo heel goed bewegen.
    nu heb ik donderdag te horen gekregen dat ik zwangersschapsuiker heb.
    ik heb maandag 1 sep een groei echo dan ben ik 31 weken zwanger en dan heb ik ook een ctg krijgt iedereen dat rond de 30 weken of weten jullie waarvoor dat is.
    groetjes ingrid

2. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo iuk had aangegeven dat ik veel was aangekomen en moest me laten prikken op zuiker en groei echo en ik was oen 30 weken en babay lag op 35 weken nu moet ik maandag naar vk toe voor uitslag en sturen me waarshcijnlijk door naar ziekenhuis en kans dat ik eerder word ingeleid dus ben benieuwd. maar ik denk omda je suker hebt dat je dat meot want veel kindjes zijn dan groter. succes

3. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ze houden het kindje goed in de gaten omdat je anders een suiker baby krijgt.
    Als je suikers hoog zijn kunnen het hele dikkers worden.
    Ons meisje kwam met 28w6d en ik heb gewone suiker ziekte en die had al de duur kwa lengte en gewicht van een baby van 32 weken.
    Dus als ze helemaal uit gezeten had was het een hele flinkerd geweest ;)

Je kan ook kijken op http://www.diabetesforum.nl en dan zwangerschap

Suc6!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden!
    De groeiecho is uiteraard om te kijken hoe groot je baby ongeveer is.
    Het hoeft niet altijd dat een diabetesbaby te groot is hoor, onze Jesse (vandaag zes maand) was maar 2720 gram (38,2 weken). Maar ik heb m'n suikerspiegel dan ook steeds heel goed kunnen houden, steeds tussen de 4 en 7. En het hba1c steeds tussen de 5.1 en 6.3 dus dat was ook heel prettig.
    De CTG doen ze omdat diabetesbaby's zich soms niet zo lekker voelen. Ze kijken dan of hij/zij lekker beweegt enzo.

Hou er maar alvast rekening mee dat je de laatste paar weken om de dag of soms wel élke dag voor controle moet. Ook laten ze diabeten nooit de 40 weken uitlopen. Meestal wordt er rond 38 weken ingeleid.
    Meestal moet de baby ook een paar uurtjes aan het infuus, dat doen ze in veel ziekenhuizen helaas op de Kinderafdeling. Vraag maar van te voren of dat in jouw ziekenhuis ook zo is, dan weet je alvast of je je baby gelijk bij je kunt hebben, of dat hij een dagje op de Kinderafdeling moet.
    Gelukkig worden tegenwoordig heel veel diabetesbaby's gezond geboren!
    Heel veel succes ermee!

5. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo
    wanner is je suiker echt te hoog ik moest vorgeweek bloedprikken op suiker en hij was 6.6 de vk zei me dat het voor een zwangere net te hoog was en ben de dag erna terug geweest om nuchter te prikken daar krijg ik morgen de uitslag van....

grtjessss

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    en?
    hoe was de uitslag?

7. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    goed:D
    4.6 en ze hadden ook nog op langere termijn gekeken en dat was gemiddeld 5.5 dus gelukkig niks aan de hand!

bedankt!

grtjessss

Share This Page