Zwangerschapssuiker

Discussion in 'Zwangerschap' started by 078mama, Sep 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja ik vind deze waarde van haar niet zo hoog maar goed heb zelf ook lang bij internist gelopen maar ja zoals ik dus bekijk vind ik het niet hoog
    maar goed elke ziekehuis zegt dus wat anders
    maar goed voor haar dat ze de optijd doorsturen natuulijk

2. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik had volgens mij 7.7 en dat was goed volgens de verloskundige.....

toch maar even navragen,....

3. Niet meer actief

bij mij zit het als volgt:
    onder de 3.8 = hypo
    tussen 3.8 en 4 = wel te laag, dus wel wat suiker eten, maar niet teveel!
    tussen de 4 en 6 = prima, bij mensen zonder diabetes hoort de waardes ook hiertussen te zitten
    tusssen de 6 en 8 = wel te hoog, maar nog acceptabel, als het incidenteel voorkomt.
    boven de 8 = te hoog

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb vandaag twee keer laten prikken en hoop morgen uitslag te krijgen. De vk deed heel erg serieus over deze waarde dus echt geruststellend was het niet. Ze zei dat als het nou 7.1 was geweest had ze het nog wel willen proberen met en dieet maar alles daarboven is gewoon echt te hoog.

Ik word er wel een beetje angstig van. Ik hoop snel antwoord te krijgen en te weten waar ik aan toe ben! Ik hou jullie op de hoogte.

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    2beatrice : moest je vandaag dan naar de vk om te prikken ?
    snap ook niet waarom ze het geen 3 keer gedaan hebben bij jou ....
    1 keer nuchter ...
    1 keer 2 uur na het ontbijt ...
    1 keer 2 uur na het middageten ....

en apart dat ze zegt dat ze niet eens een dieet wil proberen ...altijd de moeite waard vind ik ik .....
    dieet en dan zelf elke dag een dagcurver doen .....
    kijken wat er uit komt ...ben benieuwd ....

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit klopt als een bus

ik heb bij de 2e zw suiker gehad en insuline gespoten vanaf een week of 20. De baby wordt na de bevalling een nacht geobserveerd en er wordt volgens mij drie keer bloed afgenomen bij de beeb om te kijken of de bloedsuikerwaarde te hard daalt. Verder moest ik insuline spuiten vier keer per dag, werd ik niet vrolijk van maar ja er zijn ergere dingen.

Je moet jezelf ook goed in de gaten houden ivm hypo's. Het is wel zo dat je maar tot 38 weken zwanger mag zijn, dus de baby moet eerder komen, trouwens bij mij was alles boven de 7 veel te hoog, in de zwangerschap gelden er andere waarden dan wanneer je niet zwanger bent.

Als je nog vragen hebt dan pb me maar. Ik heb trouwens nav de zw suiker, nu diabetes type 2 ontwikkeld. Ik heb dus de suiker blijven behouden. helaas, maar ja tis niet anders.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dat is veel te hoog

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    volgens mij moeten alle artsen toch hetzelfde vertellen, het kan alleen wel verschillen, als je bijv al zwaar bent van jezelf en ook nog andere kwaaltjes hebt, zoals hoge bloeddruk ed dan mag de suikerwaarde gewoon niet hoog zijn. Bij mij was het alles boven de 7 na 1.5 uur na het eten gewoon echt te hoog en dus gevaarlijk. Daarom moest ik heel veel insuline spuiten

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit klopt, alles boven de 7 in een zwangerschap is gewoon te hoog. Bij mij hebben ze trouwens niet geprobeerd om te dieten, ik kreeg meteen insuline.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hmmz raar want ik woog maar 65 kilo dus niet te zwaar en geen hoge bloeddruk maarja merk de laatste tijd toch dat vele ziekenhuizen verschillende dingen vertellen.

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @bengeltje waarschijn lijkwerd het daarom bij jou getolereerd ? dat kan ook natuurlijk ...

@beatrice : hoop voor je dat je vandaag wat hoort !

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb helaas nog geen uitslag...Als ik rond 2 uur nog niets heb gehoord ga ik zelf maar even bellen. Ik wil het toch wel graag voor het weekend weten!

Krokus Is dat zo dat je bij week 38 altijd ingeleid wordt? Ik dacht dat dat van meerdere zaken afhankelijk was. Opzich goed dat ze het doen natuurlijk maar het is toch wel jammer.

Ze gaan trouwens met deze waarde geen dieet doen omdat het weinig zin heeft. Bij 7.1 of 7.2 kan het nog maar bij 8.5 is dat echt niet reeel. Overigens eet ik al behoorlijk goed dus wijkt het niet zo veel af van het dieet. Ik moet alleen nu geen chocolade meer eten bij de thee. Gisteren avond zat ik ook me een jaloers gezicht te kijken naar alles zoete dingen die mensen aan het eten waren...

13. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @beatrice : ja moeilijk is dat he ? hoop echt voor je dat het meevalt ...

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb net met mijn vk gesproken en deze keer was het binnen de grens! Nu moet ik volgende week nog een keer gaan prikken maar het is wel heel erg prettig. Het had ook ineens 10 kunnen zijn bijwijze van... Ik ben dus nog niet helemaal "safe" maar het gaat de goede kant op.

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Als je zw suiker hebt en je moet ook insuline spuiten dan wordt je met 38 weken ingeleid. Dat is altijd ivm risico's voor jou en de baby. Maar waarom is het jammer? Op zich is je kindje af en je wil toch geen risico nemen

16. Niet meer actief

nee, dat is niet zo.
    Ik ben vandaag bij de gyn geweest, en ook gevraagd of je altijd met 38 weken ingeleid wordt als je (zwangerschaps)diabetes hebt. Dit is echter niet het geval. Bij mij weten ze nog niet wat ze gaan doen, maar voorlopig gaat het zo goed, dat ik waarschijnlijk NIET ingeleid hoef te worden.

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    huh ...weer verdeelde meningen ,....haha best grappig om te lezen dat niet alle ziekenhuizen het hetzelfde doen ....mijn zh zegt ook met 38 weken inleiden ,...dus ik ga dindsdag eens even een datum scoren

18. 078mama

078mama Niet meer actief

@Krokus Ik vind het jammer dat het niet natuurlijk gaat. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat allemaal gaat en ik vind het wel jammer als je van te voren weet wanneer die kleine komt. Maar opzich is het wel makkelijk...

@Sybje mocht het volgende week alsnog fout zijn dan kan ik wel uitgaan van die 38 weken. Wij zitten natuurlijk bij hetzelfde ziekenhuis...

19. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @beatrice :jep klopt ! jammer dat ik 2 weken verder ben anders hadden we gezellie naast elkaar gelegen ....hihi

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat was wel leuk geweest! Het kan nog steeds maar liever niet. 36 weken is wel erg vroeg voor mijn gevoel.

Share This Page