we zijn nu bezig met zwanger worden en wat deden jullie namen jullie wel eens een wijntje ? ik merk dat ik dus met dat hele zwanger worden echt heel erg bezig ben waardoor ik toch wat gespannen ben ook met het klussen 8) nu heb ik altijd als ik een wijntje drink dat ik ontspannen word en alles even wat makkelijker vergeet ik drink geen flessen natuurlijk maar drink wel redelijk makkelijk laat ik het zo zeggen weten jullie wat voor invloed dit kan hebben op het zwanger worden ik drink natuurlijk niet de hele dag door maar sávonds om te ontspannen vind ik een glaasje wel lekker (en dus meestal ook voor het klussen haha) kan iemand mij ertellen wat voor invloed dit kan hebben en wat deden jullie ik weet dat als je eenmaal zwanger bent je niet moet drinken en het liefst helemaal niks moet nemen , dit is ook geen probleem natuurlijk als we zwanger zijn gaan alle schadelijke dingen natuurlijk de deur uit
Ik liep, toen ik zwanger wilde worden, toevallig bij een mesoloog voor andere klachten. Zij vertelde mij dat je beter geen alcohol kunt drinken als je zwanger wilt worden. Ook je partner niet. Het schijnt dat dit invloed kan hebben op mogelijke ADHD ed bij je kindje. Of dit allemaal echt zoveel invloed heeft, weet ik niet. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en geen alcohol meer gedronken. Ook mijn partner heeft zich hiervoor opgeofferd. Het enige oneerlijke is dat hij weer meteen kon drinken toen ik zwanger was en ik voorlopig (straks borstvoeding) nog niet
De invloed van een glaasje wijn voordat je zwanger wordt is minimaal. Vaak zul je zien dat je kansen op een zwangerschap door stress veel meer gereduceerd worden dan door dat ene glaasje wijn. Ontspannen is het sleutelwoord, en er niet te veel mee bezig zijn dat je nu zwanger moet worden of zo. Maak er een leuk avondje van, kaarsjes aan, lekker wijntje er bij, leuke film of iets anders wat je leuk vindt en fijne seks achteraf. Dat werkt vele malen beter (en is veel leuker!) dan elke 2 dagen zo'n verplicht nummertje
je weet niet hoe lang het duurt voor je zwanger bent, dus helemaal onthouden is wel lastig. het is wel beter, maar ik denk dat de meeste mensen het niet doen.. Ik heb zelf wel gedronken in de 'veilige' weken, dwz van mijn ongesteldheid tot ovulatie. Maar niet veel, minder dan normaal, eigenlijk alleen op feestjes een paar glaasjes. in de weken dat ik eventueel zwanger kon zijn dronk ik niet of echt heel weinig. Deze laatste keer ging het mis trouwens, en waren we niet echt aan het proberen. toen ben ik een keer flink dronken geweest en bleek achteraf dat ik zwanger was, oeps! maar ik hoor wel eens vergelijkbare verhalen, en prachtig gezonde babies hoor!
Voor als je eventueel toch zwanger raakt, kan het die eerste periode best ff lijden, maar alcohol beinvloed wel de kans om zwanger te worden negatief. Je wordt dus onder invloed wat minder snel zwanger en bij je vriend heeft het effect op de kwaliteit van zijn sperma. Maar goed, als je beiden normaal vruchtbaar bent, zal dat niet zo;n probleem zijn... stel dat het allemaal wat langer duurt en het lukt niet zo goed, dan zou je alsnog de alcohol kunnen laten staan om te kijken of daar dan nog positief resultaat uitkomt. Voor de rest zou ik je wel adviseren om het allemaal een beetje los te laten en op z'n beloop te laten hoor... Je bent nog maar 24: tijd zat dus! Bij de meeste mensen gaat het gewoon vanzelf hoor, zwanger worden,
mijn gyn geeft aan dat je voor de positieve test rustig een glaasje wijn kan drinken. Een glaasje en geen hele fles uiteraard Zelf ben ik de meeste keren eigenwijs geweest en heb ik na mijn eisprong niet meer gedronken. Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt wat je wel en niet doet die eerste twee weken. Als het goed zit gaat het heus goed ondanks dat glaasje alcohol en anders niet en daar heb je weinig invloed op.
Met regelmaat grote hoeveelheden alcohol wegwerken kan de vruchtbaarheid verminderen. Maar het drinken van alcohol voor de conceptie kan bij de foetus geen FAS (Foetaal Alcohol Syndroom) veroorzaken. Als jij af en toe lekker geniet van een glaasje, dan zou ik dat maar nemen, 1 glas alcohol is na 3 uur uit je bloed. Maar daarna laten staan, ook als je nog niet weet of je zwanger bent! Dus ook niet drinken die twee weken totdat je kan gaan testen. Wat maakt het ook uit; 40 weken of 38 zonder drank!
Tja, eens een keer een glaasje zal vast niet zo veel kwaad kunnen. Maar als je van jezelf al weet dat één naar meer smaakt....
Maak je je niet druk. Je kan prima een glaasje wijn drinken. Wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Om je daar nu druk over te maken is echt niet nodig. En als je een wijntje hebt gedronken terwijl je al zwanger bent maar nog niet weet dat is het ook geen ramp hoor. De eerste weken heeft het nog geen invloed op het vruchtje.
"Hoewel het niet onomstotelijk bewezen is, zijn er aanwijzingen dat het gebruik van één glas alcoholhoudende drank per dag al effecten kan hebben op de vruchtbaarheid bij man èn vrouw. Het risico op miskramen lijkt bovendien verhoogt als er regelmatig alcohol gedronken wordt door man of vrouw. Daar een ondergrens van wat wel veilig is niet te stellen is, is het advies om in de periode dat jullie proberen zwanger te worden beiden niet te drinken. Bedenk dat juist de eerste weken van je zwangerschap (en zelfs al iets daarvoor) enorm belangrijk zijn. Direct nadat je ongesteld bent geweest begint een nieuwe eicel te rijpen. De bevruchting vindt plaats ongeveer 14 dagen vóórdat je weer ongesteld moet worden. In de eerste weken van de zwangerschap worden alle belangrijke organen van de baby aangelegd. Dit is dus een heel belangrijke periode waarin veel mis kan gaan. Door in die periode zeker geen alcohol te gebruiken verminder je de risicos dat er iets misgaat in de ontwikkeling van al die organen. Bovendien heeft alcohol een ongunstige invloed op je vruchtbaarheid." [url="http://www.medicinfo.nl/%7Bf1232b3a-09d0-4f41-a146-10e86491caf2%7D#"]http://www.medicinfo.nl/%7Bf1232b3a-09d ... 91caf2%7D#{268d6ef5-1ccd-4b3d-804e-1c1b8b9da8c2}[/url] Ik heb zelf geen alcohol gedronken toen we zwanger probeerden te worden, maar ik drink sowieso erg weinig, dus dat is makkelijk praten. Mijn vriend kan t moeilijker laten staan en heeft dit dan ook niet gedaan. Ik was hier niet erg blij mee, maar ja. T was wel snel raak 2x btw (1x miskraam). Ik zelf vind alcohol, net als roken, een drug, die bewezen slecht is tijdens zwanger worden en zwanger zijn. Je hebt t niet nodig, zoals sommigen bijvoorbeeld bepaalde medicijnen, die ook schadelijk zouden kunnen zijn, nodig hebben om zich niet of minder ziek te voelen. Het is afwegen van de voordelen voor moeder en nadelen voor t kind. In het geval van alcohol/roken vind ik het puur om genot voor moeder gaan. Maar zoals ik al zei, ik heb makkelijk praten, ik heb alcohol niet nodig om me relaxt te voelen. Overigens heb ik wel gerookt, maar ben jaren geleden al gestopt. Maar sporadisch één wijntje vóór de eisprong (dus niet iedere avond) moet denk ik wel kunnen, al zou ik t dus zelf niet doen...
Ik heb 2 gezonde kinderen en bij beide was het raak na een flinke hoeveelheid alcohol...oeps (heb me wel zorgen gemaakt hierover hoor). De eerste keer was na een leuk weekendje weg en de tweede keer na een kerstborrel. Toen ik bezig was zwanger te worden, heb ik wel eens een paar maanden weinig tot geen alcohol op, maar toen was het dus niet raak. Na die paar maanden zonder alcohol ben ik maar weer een paar glaasjes wijn per week gaan drinken; ik had het idee dat het toch niet veel zou uitmaken. Bij de eerste was ik na 3 maanden zwanger, bij de tweede na 6 maanden (maar toen was ik al een oude taart van 35). Maar toen ik zwanger was heb ik geen druppel op (OK, soms een kersenbonbon dan ...)
Dan eindig je als Bonnie...... Alle gekkigheid op een stokje: als je van jezelf weet dat je het af en toe bij 1 of 2 glaasjes kan houden, dan zou je gerust een glaasje kunnen drinken VOOR de conceptie. Risico op miskraam loop je dus pas als je regelmatig alcohol drinkt en er is geen veilige ondergrens vastgesteld. Wel weten ze inmiddels dat drinken NA conceptie verregaande gevolgen kan hebben voor de embryo, ook al in de eerste weken. Alcohol staat tegenwoordig op de nr. 1 van don'ts. Alcohol valt onder de categorie harddrugs.
Hmmm, volgens mij zijn er enorm veel hele gezonde kindjes geboren nadat ze verwekt waren na een feestje. Gewoon niet zo krampachtig zijn denk ik dan maar. Ik zou eerder zeggen, probeer gewoon op andere manieren wat te relaxen. Gewoon doen wat je altijd al deed, lekker shoppen, een strandwandeling, een dagje vrij nemen en je niet teveel te focussen op het moeten zwanger worden. En dan af en toe een wijntje voor je zwanger bent, dat kan geen kwaad.
Het is ook niet gezegd dat in alle gevallen dat de moeder alcohol drinkt, het kindje schade oploopt. De kans is alleen nogal behoorlijk en de schade die je kind oploopt in die gevallen is ook nogal behoorlijk, dus wordt het ontraden om dat te voorkomen. Je kunt wel zeggen: ach, zoveel gezonde kids na alcoholgebruik, dus kan ik het ook wel doen, maar wil je echt dat risico aangaan? Jij zal net degene zijn bij wie je kind wel schade oploopt... (FAS, bijvoorbeeld en dan heb je straks een kind met ernstige gezondheids- EN gedragsproblemen). TS: je geeft zelf aan dat je eigenlijk alcohol nodig hebt om je te kunnen ontspannen en dat vind ik niet zo'n gezonde zaak... Zou je niet eens kijken of je alternatieven kunt vinden? Voor de conceptie kan die alcohol niet zoveel kwaad, de eerste week ofzo erna ook nog niet zo, omdat je kind nog niet gevoed wordt via de placenta, maar daarna is het echt niet OK...
De TS vertelde ook dat ze uiteraard geen alcohol zou drinken als ze wist dat ze zwanger was... dus lijkt me niet zo dramatisch als je het hier neerzet. Er zijn genoeg vrouwen die wat geremder zijn zonder een drankje op.. en ik snap dat idee wel van het ontspannen...
Ik begrijp Rozemarijke wel. Het is ook niet voor niets dat er zo voor gewaarschuwd wordt geen alcohol te drinken tijdens de zwangerschap. En ik snap ook wel dat zij het niet de manier vindt om te ontspannen. Ik hou heel erg van een goed glas wijn, maar ik dronk het niet om ontspannen te raken, dat is wat Rozemarijke bedoelt. Ik ben trouwens van mening dat als het "klussen" (daar komt dat vreselijke woord weer) zoveel spanningen met zich meebrengt, je het beter even kunt laten rusten. Je hoort vaak dat als men er niet zo bewust mee bezig was er opeens een bevruchting had plaatsgevonden!
Sluit me helemaal aan bij zogelukkig, Zoals ik in m'n post al zei: die schade door alcohol als je drinkt voor de conceptie loopt wel los, het ging mij er idd echt om dat ik het niet zo gezond vind als alcohol eigenlijk je enige manier is om te ontspannen, zeker als het gaat om seks hebben met je partner: juist bij je partner hoor je je toch sowieso op je gemak te voelen? En als dat niet zo is, moet ik zeggen dat ik me afvraag: Waarom wil je dan wel samen een kind?
ik denk dat je te veel valt over de woorden " nodig hebben" om te ontspannen..Dat glaasje wijn is denk ik door de TS als middel bedoeld.. en niet als iets wat per se nodig is of waar men niet zonder kan. Ik vind ook zeker niet dat het te maken moet hebben met de juistheid van een partnerkeuze. Het is juist heel fijn dat er tegenwoordig minder taboes heersen voor wat betreft sexualiteit.. de een vind het voor het eigen gevoel fijn om een glaasje wijn als middel te gebruiken om meer te ontspannen, anderen kijken graag een adult film of maken gebruik van andere hulpmiddelen om meer " in the mood" te komen. Dit heeft er helemaal niks mee te maken dat de partner niet geschikt is of wat dan ook, dat vind ik een beetje kortzichtig. Op zich denk ik dat de TS haar antwoord inmiddels wel heeft, maar ik wou dit toch nog even gezegd hebben.
ik denk dat de meeste mensen de alcohol niet echt nodig hebben voor seks, zoals hierboven gesuggereerd wordt, maar zoch meer afvragen of het echt nodig is zo lang te onthouden, het kan immers wel even duren voor je zwanger bent.. alhoewel ik het in dat geval weer juist niet zou doen, ivm het effect dat het heeft op je vruchtbaarheid. Ik zou ook nooit gedronken hebben die keer als ik wist dat ik zwanger was, of dat er een serieuze kans was. We waren helemaal niet aan het timen of proberen, ik was nog niet eens ongesteld geweest na mijn vorige zwangerschap. . Wie denkt er dan aan. We hadden wel onveilig gedaan omdat ik het niet erg zou vinden om zwanger te worden, maar niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren. Het denken aan dat er veel baby's op die manier toch gezond ter wereld komen is voor mij ook geen rechtvaardiging om te gaan drinken, meer om mezelf een beetje gerust te stellen nu het kwaad al is geschied. Het heeft immers geen zin nu erover te gaan stressen... Overigens, ik woon in engeland en hier is het dus doodnormaal om wel te drinken tijdens de zwangerschap. Het staat zelfs in de officiele documentatie die je meekrijgt bij de VK! Ze bevelen wel aan te minderen, en maximaal twee units per dag te drinken. Echt absurd, terwijl toch duidelijk is dat het slecht is. Mijn moeder wist al dat ze niet moest drinken tijdens de zwangerschap. Veel mensen vinden me een zeikerd dat ik helemaal niet drink nu! Bizar he? En mijn man had een collega, toen ze zwanger was stopte ze met sterk drinken, dat vond ze toch wel slecht, alleen nog maar bier en wijn voor haar! Maar goed, dat verklaard dus waarom dit een land is van alcoholisten, ze krijgen het in de baarmoeder al mee!