clomid gebruiken zonder controle gyn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door goudzwaard4592, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudzwaard4592

goudzwaard4592 Actief lid

16 aug 2007
    144
    0
    0
    Oosterland
    Alvast bedankt dat u de moeite neemt om op alle vragen te reageren!

Wij zijn bezig voor een 2e kindje. De eerst hebben we door begeleiding van een team van gyneacologen zwanger geworden in onze laatste poging voordat we aan ivf gingen beginnen. We hebben ook een hsg onderzoek gehad. In alle pogingen hebben we clomid gebruikt met verschillende doseringen en de werking was steeds anders. Daardoor moesten we soms om de dag naar het ziekenhuis voor een fm meting. We zijn nu 2 jaar verder en hebben gekeken of het dit keer op een natuurlijke manier zou lukken maar jammer genoeg niet. Nu moesten we een verwijsbrief krijgen voor de gyn van de huisarts en die wilde hem niet geven! Hij zei ik kan je ook clomid voorschrijven we starten met de laagste dosering van dag 5 tot en met 8 nemen en dan maar afwachten... vond dit nog al raar wees hem ook op evt overstimulatie en meerlingen. Hij was er niet van onder de indruk. Wat is nu de beste manier van handelen? Heeft u tips? Weet ook niet wanneer mijn nod dag is dan oid?

met vriendelijke groet,

Yvonne

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Yvonne,

ik vraag me af of je opnieuw een verwijzing nodig hebt voor de gynaecoloog, je bent daar toch al onder behandeling geweest, ook al is het lang geleden? Bel eens het ziekenhuis en vraag het.
    Anders zou ik toch nog blijven aandringen op verwijzen bij je huisarts, de gynaecoloog heeft jouw dossier en weet precies welke hoeveelheden clomid je nodig hebt (zo zou ik het tenminste tegen de huisarts zeggen). Zeg maar dat je niet veel tijd te verliezen hebt en liever meteen door de gynaecoloog gezien wilt worden. Ik zou echt aandringen op verwijzen.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina