harde buiken 13wk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Smallville, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Hoi vk's

Even vraagje;

Ik heb al een paar weeken last van harde buiken soms wel meer dan 6 op n dag.
    Ik heb van de week mijn urine laten chechen, maar die is helemaal schoon.
    Ik ben nu 13wk2, dus toch nog veel te vroeg voor harde buiken?
    Ik doe geen extreme dingen, heb er zelfs last van als ik gewoon dag thuis zit.
    Heb ook aardig veel last van bandenpijn en groeipijn, maar dat is meestal wel te verhelpen met een kruik (wel raar gezicht als ik dat op werk doe)

Ben van het weekend wezen wandelen, maar kan op het end bijna niet meer normaal lopen, heb echt zwaar lopen steunen op mijn kinderwagen.

Wat kan ik nu het beste doen?
    Ik heb komende maandag afspraak met eigen vk, is er iets wat ik haar kan vragen....?

Alvast bedankt.

Groetjes Smalletje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Smalletje

Bij 13 weken harde buiken is inderdaad aan de vroege kant.Goed dat je op een blaasontsteking hebt getest. Doe het rustig aan meer kan je nu niet doen.
    Geef bij de volgende controle aan je verloskundige aan waar je precies pijn hebt en wat je dan precies voelt.
    de pijnklachten bij het wandelen komt door dat je kraakbeen weker word en daardoor meer beweging in je heupen en bekken ontstaat. Ga eventueel hier mee naar een fysio voor advies en tips.

Imke

3. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je antwoord en goede tips.
    Zal even n lijstje maken voor mijn vk, voordat ik ze vergeet en het pas na de afspraak me weer te binnen schiet.

Zal bevriende fysio vragen, misschien heeft die wel even gewone tips voor me en anders naar een die meer ervaring heeft met zwangeren.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Smalletje

Deel Deze Pagina