spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toerist18, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi,
    Steven slaapt s'nachts 7 uur achter elkaar, als ik hem dan s'morgens de fles geef, heeft hij erg honger.
    Dus als hij de fles op heeft geeft dit erg vaak als resultaat dat hij gaat spugen, soms een hele boog, komt z'n neus nog uit.
    Hoe voor kom ik dit toch? tussen door boeren heb ik ook al geprobeert.
    Is dit tijdelijk omdat misschien het maagklepje nog moet wennen?
    Hij heeft dit overdag niet hoor, alleen als hij heel lang achter elkaar heeft geslapen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mensi,

even goed in de gaten houden. Als hij het alleen na lang slapen heeft zou ik het volgende doen, in eerste instantie melk geven met meer pauzes. Laat hem echt even op adem komen en geef de fles in 2-3 keer. Geef de fles terwijl je hem redelijk rechtop houdt. Na de fles proberen te laten boeren zonder dat je hem al teveel beweegt. Ook daarna nog een poosje redelijk rechtop houden.
    Als hij zo'n honger heeft dat hij heel snel drinkt een andere speen op de fles zetten, of bij een 1-2-3 speen in de "moeilijkste" stand. Als hij het bij meer voedingen heeft zou ik het even bespreken op het consultatiebureau. Niet zomaar zelf beginnen met indikken van voeding of voeding voor hongerige baby's, altijd in overleg met de arts van het bureau.

Mirjam

Deel Deze Pagina