ik neem wel of geen prik tegen de mex

Discussion in 'Gezondheid' started by jojo29, Nov 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

ik neem hem of ik neem hem niet de mex prik

1. ik neem hem

2. ik neem hem niet

3. denk er over na

4. twijfel heeeel erg

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    wie neemt er wel een prik en wie niet.
    zo wil ik kijken wie er wel een neemt en wie niet dus het moet geen topic worden van wat de risico's zijn enzevoort aleen ik neem hem of ik neem hem niet. of ik denk erover na

gr jojo

2. Ninette

Ninette Bekend lid

Aug 9, 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zo goed in dit forum, maar kan dat met een poll ofzo?

3. Ninette

Ninette Bekend lid

Aug 9, 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    duhhhh, staat hierboven, sorry

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    twijfel heel erg

neem ik hem dan is het na de 26 weken, stl dat de beeb eerder komt daardoor of erdoor iets heeft ..... is het levensvatbaar

5. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    ik heb gister de knoop doogehakt en neem het vaccin wél!!
    we waren bij mijn gynaecoloog in het amc ziekenhuis in adam en zei adviseerde het wel te doen, zij vind het krijgen van tamiflu nog veel erger dan het krijgen van het vaccin voor de baby. dus dat was voor mij doorslaggevend en ik ga er nu niet meer over in zitten.

6. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    dit was ook een punt waar ik nog mee zat omdat ik bij pauw en witteman een medisch directeur aan het woord zag en hij adviseerde het na de 28ste zwangerschapsweek te doen...maar................
    besef wel dat dit voor jou dus nog dik 2 maanden wachten is....en niemand weet hoe dit virus er over 2 maanden uit ziet, sterker nog hoe het er over 4 weken uit ziet!! stel jij raakt dus besmet omdat je geen vaccin hebt gehad dan is dat met alle gevolgen van dien. dan wil ik je nog mee geven dat een kind dat met 26 weken geboren wordt (extreem prematuur) in principe wel levensvatbaar is maar dit betekend niet dat het kind ook blijft leven, het is nog erg vroeg om geboren te worden en dit brengt ook veel risico's met zich mee, dit ook op langere termijn voor je kind!! mijn zoontje is ook extreem prematuur geboren en gelukkig heeft ons kindje het overleefd maar helaas hebben wij zelf mee gemaakt om ons heen op de afdeling dat er ook baby'tjes kwamen te overlijden...of hersenbeschadigingen op hebben gelopen door de vroeggeboorte...wat dacht je van de onrijpe longetjes?? buiten dat is het ook van belang dat je aan je zelf moet denken en daarmee bedoel ik niet dat je denkt van ach als mijn kind het niet redt dan is dat maar zo, maar dat je wel moet weten dat jij ook ernstig ziek kan worden en juist de kans op sterfte bij een zwangere vrouw groter is! en dan??

ik wil absoluut niet betweterig overkomen maar wil je dit alleen mee geven om over na te denken...;)

suc6!

liefs petty

7. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik neem hem wel. Heb er heel lang over nagedacht maar heb besloten wel te doen.

Medicatie tegen de griep of sympthomen van de griep longontsteking enzo zijn vaak even slecht al dan niet slechter.

Ik ga hem maandag halen.

8. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik neem hem niet. 3 weken geleden kreeg ik van de gynaecologen groep te horen dat ze absoluut wel voor vaccinatie zijn. Gisteren was ik weer in het ziekenhuis, en ze waren helemaal om geslagen. Ze vonden dat er te veel onduidelijkheid omtrent het vaccin was om zwangeren aan te raden het te doen.

9. bregt

bregt Actief lid

Sep 27, 2006
    399
    0
    16
    Ik laat me ook niet vaccineren.
    Stel je bent wel gevaccineerd dan sluit het nog steeds niet uit dat je de mexicaanse griep niet kunt krijgen.
    En voordat de mg kwam kregen zwangeren toch ook niet de griepprik? Ik denk niet dat er veel verschil tussen de gewone en mg zit, het is de media die er zo'n hype van maakt, jaarlijks sterven er nog genoeg mensen aan de gewone griep maar dat wordt niet bekend gemaakt.

:) Bregtje

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb vandaag de 1e gehaald.

11. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Ik heb lang en hevig getwijfeld, maar nadat ik me grondig verdiept heb in de afzonderlijke toevoegingen en adjuvans in het vaccin, heb ik uiteindelijk besloten het wel te doen.

Influenza voor zwangere vrouwen (en dus ook voor de foetus) is sowieso al gevaarlijk gezien het reeele risico op ernstige complicaties, laat staan een nieuwe variant zoals H1N1 waar niemand van nature afweer tegen heeft. Ik durf het risico niet te lopen dat ik het krijg, zeker omdat ik gedurende het hele griepseizoen (dat zeker tot maart duurt!) zwanger ben: ben namelijk eind april uitgerekend.

Bregt, nog even inhakend op wat jij noemt over de jaarlijkse griepprik: gerennomeerde instanties op het gebied van Volksgezondheid bevelen al jaren aan zwangere vrouwen aan dat zij gevaccineerd worden tegen influenza als zij zwanger zijn in de wintermaanden. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de Hoge Gezondheidsraad in Belgie en CDC (Center for Disease Control in de V.S.).

En ook al sluit de vaccinatie het krijgen van de Mexicaanse Griep niet 100% uit, als je het krijgt en je bent gevaccineerd, dan zal het ziektebeeld veel minder heftig verlopen en bestaat er nauwelijks kans op het krijgen van die ernstige complicaties die de griep voor zwangere vrouwen juist zo gevaarlijk maakt.

Ik vond het een zeer moeilijke beslissing, maar ik heb de knoop doorgehakt en ga me maandag laten vaccineren.

Liefs,
    Lonit

12. Pinkie

Pinkie Actief lid

May 28, 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik twijfel nog...

13. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik neem hem ook wel. Ik heb ook enorm lang getwijfeld. Voor ongeveer een maand geleden kon ik me ook al opgeven op mijn werk (gehandicaptenzorg) maar toen heb ik het maar niet gedaan. Maar nu kreeg ik ook een oproep van mijn huisarts. Mijn moeder is dokterassistente en die zegt ook dat steeds meer zwangere vrouwen het vaccin nemen.
    Maar ik moet wel zeggen dat het door mijn werk-en privesituatie heeft te maken.
    Ik werk met gehandicapten (die kan niet zeggen dat ze je niet meer aan mogen raken en met de verzorging is het ook niet mogelijk) en mn schoonmoeder is ernstig ziek. Dus ook extra vatbaar.
    Kortom, ik neem hem dus wel. maar dat neemt niet weg dat ik het wel spannend vind!!!
    Succes voor degene die nog geen keuze gemaakt hebben!!!!!

14. doenm

doenm Lid

Nov 8, 2009
    58
    0
    0
    Ik denk dat ik hem ook wel ga nemen vind het ook heel eng maar de griep ook het is zo een moeilijke keus hoop dat er vrouwen zijn die hem al gehad hebben en willen reageren of ze last hadden van bijwerkingen enz??

15. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik ga hem niet nemen. Voor mij is er nog teveel onduidelijk over de eventuele effecten van het vaccin op mijn kindje en ik ben al heel snel aan bevallen toe. En stel dat ik nu griep krijg en stel dat ik daardoor hele hoge koorts krijg en stel dat daardoor weeën beginnen, dan heeft ons kindje vanaf vandaag met 33 weken een goede levenskans buiten mijn buik. Ik neem liever het risico van een vroeggeboorte waarbij direct door artsen ingegrepen kan worden dan dat over een aatal jaren blijkt dat door het vaccin mijn kindje iets opgelopen heeft.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik minder ver was geweest in mijn zwangerschap (ik hoef ook nog maar een paar weken te werken, dat scheelt natuurlijk ook qua besmettingsgevaar), ik waarschijnlijk ook vóór vaccinatie had gekozen hoor! Bij ons is het echt de voors en tegens afwegen geweest!

16. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    :$ Oenk oenk!!!:$ Helemaal niet gezien dat deze poll er al stond!!! In "Zwangerschap staat ook al een polletje... SORRY!

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Voor mijn bevalling (die hopelijk nu snel gaat beginnen ...) laat ik mij zeker niet meer vaccineren. Een week na de bevalling krijg ik het vaccin voor de seizoensgriep. Daarna heb ik de optie voor de Mexicaanse Griep nog even open gehouden, ik wil er nog even over nadenken.

Als mijn zoontje van 3 ook geent moet / mag worden vind ik de keuze ook nog steeds erg moeilijk. Welke neveneffecten zal her vaccin op lange termijn hebben ? Dat kan niemand nu nog zeggen.

Aan de andere kant geeft het denk ik wel een veilig gevoel als je geent bent, en dat de kans dat je ziek wordt dan een stuk kleiner is.

Ik blijf twijfelen, dus heb aangegeven in de poll "denk er over na".

Groetjes,
    Nikki F

18. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey dames ik weet het ook echt niet er is zo weinig van bekent en zo veel verschillende meeningen.
    ze willen kinderen ook in gaan enten maar die kunnen wel flink ziek er van worden nou zie ik dat meteen als mijn andere 2 er ziek van worden maar als de ukkie in je buik er niet tegen kan wanneer merk je dat dan met een beetje pech als het al te laat is denk ik dan ik weet echt niet wat ik moet doen !!!!

19. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

Aug 26, 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi hoi, ik ben nu 32 weken zwanger en ik neem de spuit niet, heb lang nagedacht, maar er blijkt dan een kans te zijn op 70% dat ik de griep dan niet krijg en dat vind ik te weinig zekerheid, en ik zou morgen de eerste spuit hebben, en dan 3 weken later de volgende, wie zegt dat ik dan intussen niet ziek kan worden!! en ik hoorde vandaag dat je inmiddels maar 1 griepspuit nodig hebt,alleen de mexicaanse tja erg verwarrend allemaal.maar dames succes met je beslissing

20. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    ik neem hem niet.
    heb zoveel verhalen gehoort van dat je kindtje doof kan worden en klompvoetjes kan krijgen .
    ze hebben de prik niet eens op zwangervrouwen gestest allen maar op zwangerbeesie.
    en wie zegt dat we het krijgen?en dat nu nog steeds een milde griep is. ik moet nog twee halve week werken en dan ga ik met zwangerschapverlof.

dit stond op nu.nl
    Kinderen willen geen Mexicaanse griepprik
    HILVERSUM - De meeste kinderen willen geen vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Zij vinden een prik niet nodig. Dat gaven zij aan in een zondag uitgebracht onderzoek van het Jeugdjournaal, dat ruim tweeduizend kinderen ondervroeg
    Maandag maakt de Gezondheidsraad bekend of de deskundigen vinden dat jonge kinderen moeten worden ingeënt.
    Het merendeel van de kinderen is niet bang ziek te worden. Een kwart heeft dit najaar al griep gehad, maar slechts een klein deel denkt dat het de Mexicaanse was.
    Een kwart van de jongens en meisjes wil liever geen prik omdat ze er bang voor zijn. Een kleinere groep denkt dat de inenting toch niet helpt.
    Diegenen die voor vaccinatie zijn, willen niet ziek worden en een ander niet besmetten, gaven zij aan in het onderzoek.

Share This Page