13 weken zwanger en nu een bloeding.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door judtje, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Vanmorgen had ik bij het toiletteren bloed bij het afvegen.
    Het was helder bloed.
    Gelijk de dienstdoende verloskundige gebeld en die was in de buurt zodat 10 minuten later de verlosundige er al was.
    Gelukkig kon ze het hartje direct vinden en alles doet het goed.
    Maar toch ben ik niet helemaal gerust.
    Verlies nog steeds een beetje helderrood bloed en heb een raar gevoel in de buik.

    Volgens de VK is het een gesprongen adertje en kan het dus geen kwaad,maar je zou toch zeggen dat het bloeden dan ook maar even duurt?
     
  2. Niet meer actief

    Heb je verder geen krampen in je buik?
    Meestal als je denkt aan een miskraam heb je ook heftige buikkrampen vooral met de hoeveelheid weken waar jij in zit
     
  3. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Nee gelukkig (nog geen)krampen maar wel een "raar" gevoel daar onder in de buik.
     
  4. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    He meid!

    Volgens mij had anders je vk het wel tegen je gezegd dat je een beginnende mk hebt hoor..en denk als je geen erge buikkramp hebt dat het reuze meevalt meid...doe rustig aan en als je wel last krijgt gelijk de vk bellen ok??

    Liefs Paula
     
  5. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar ik denk ook dat de VK het wel tegen je gezegd had als je je echt zorgen moest maken.

    Probeer rustig aan te doen, en wordt het erger of houdt het te lang aan, gewoon weer bellen....

    sterkte....
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb met 10 weken een behoorlijke bloeding gehad, maar alles was gelukkig goed.
    Waar al dat bloed vandaan kwam is nog steeds een raadsel... Maar de kleine is luid en duidelijk aanwezig ;)
     
  7. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Even een update,

    Gister nog een keer een paar druppels helderrood bloed.
    Nu nog steeds bloed maar het is donkerbruin,net alsin de laatste dagen van een menstruatie en het ruikt niet zo fris.

    ik ga er van uit dat dit oud bloed is dat nog in de vagina zit,er zitten soms ook draden in.
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb net hetzelfde gehad als jij, bij mij was het bloeden wel na een paar uurtjes al over
     
  9. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je hier van schrikt zeg, zoiets verwacht je met 13 weken toch niet meer!
     
  10. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    voor jou ook even een oppeppertje, ik heb tot 7 a 8 maand bloedingen gehad die duurde dan echt wel een 2 week voor mij gewone ongesteldheid, tijdens zwangerschap totaal 5 echo's dus het kan goed gaan, heb nu en gezonde dochter. ze dachten bij mij aan een gevoelige baarmoedermond.
    dus hou het in de gaten, geef het aan bij vk en probeer het over je heen te laten komen. de 1e 2 dagen schrok ik steeds wel weer maar na een paar dagen hoorde het er weer bij. dan weet je wel weer dat het goed is. ik was en bleef de eerste maanden "gelukkig"misselijk en later voelde ik het gewoon steeds bewegen. dus dat gaf vertrouwen.
     
  11. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Ik ben blij met julie berichjes,het stelt je toch wel gerust.

    Toch vanochtend de VK weer gebeld omdat ik gisteravond weer een nieuwe bloeding had.
    Zij wilde dat ik mijn urine even zou laten testen op een mogelijke blaasonsteking,er zat wel bloed in de urine maar geen tekenen van een ontsteking gelukkig.
    Ook belt de VK mij vanmiddag om een afspraak voor een echo te maken.
    Daar ben ik wel heel blij mee.

    Gelukkig doet de VK er helemaal niet moeilijk over en begrijpt ze mijn verontrusting!
     
  12. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    het isbegrijpelijk dat je ongerust bent, doe rustig aan tijdens bloedingen, belast jezelf niet, plof desnoods op de bank. hou je taai, en wacht de echo maar rustig af. het kan goed gaan. sterkte alvast. groetjes wietske, kusjes eva-loraina :rolleyes:
     
  13. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Dat is fijn, kun je snel terecht voor de echo?
     
  14. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Judtje,

    Ik heb ook vaak bloedingen, en vandaag was het heel veel, leek wel op een vruchtzakje. Heb gelijk poli gyn gebeld (ben er vaker geweest) en mocht vanmiddag gelijk voor een echo. Had de bloedprop mee genomen in een potje. Gyn zei tis dat de baby er nog zit anders had ik ook gedacht dat het een vruchtzakje was. Hartje klopte goed en was alweer gegroeid. Doet het goed dus. Toen heeft die met een eendebek gekeken naar de baarmoedermond, die was heel erg gevoelig voor bloedingen, heeft gelijk een uitstrijkje gemaakt. Nu bloed ik meer maar dat is bekend(komt door het uitstrijkje) Ben heel erg opgelucht en blij. Moet nu 25 januari weer voor een echo. Kans op een miskraam was nihil maar garantie krijg je nooit.

    Sterkte en groetjes toi
     
  15. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Gelukkig kon ik om kwart voor 2 al komen.
    Met de baby is alles goed,beweegt goed en was precies volgens de berekekening van de vorige echo gegroeid.

    Maar wat is nu de oorzaak van de bloeding?
    Ze heeft gekeken naar de ligging van de placenta en ze zag dat die een beetje op de baarmoedermond ligt.
    Dit kan dus een bloeding veroorzaken.
    Omdat de baarmoeder groeit rekt het een beetje uit.
    Omdat het nu nog niet geheel duidelijk was word er met 20 weken weer een echo gemaakt om te kijken hoe de placenta dan ligt,het kan namelijk nog naar boven groeien.

    Er is nu nog geen reden tot paniek maar het word nu wel in de gaten gehouden.
     
  16. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Goed nieuws Judtje!! Fijn dat alles goed is met de baby!!
     
  17. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Gelukkig gaat het voor nu allemaal goed, fijn dat je wat gerust gesteld bent.
     
  18. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    goed nieuws erg fijn voor je.. ben nu wel al benieuwd naar je echo van 20 weken haahha
     
  19. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    goed nieuws zeg!!!

    Dat zal een opluchting zijn....
     
  20. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Fijn zeg, nou lekker weer genieten! Liefs jenny
     

Deel Deze Pagina