Konden jullie je zwangere buik lang verbergen? Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en merk zelf dat ik meer/andere buik heb. Soms zie ik mensen kijken maar tot nu toe zeiden ze niks haha. Maar vrees als het in dit tempo doorgaat dat het lastig verbergen is tot 12 weken.
6 weken (zie foto) maar ik heb het nooit verborgen proberen te houden eigenlijk, familie en vrienden zoiezo meteen verteld (je wilt ook steun als het niet goed gaat) en de rest mag lekker raden tot de echo maar als ze rechtstreeks vroegen zei ik het wel gewoon hoor.. Niet te moeilijk over doen, gewoon genieten komt helemaal goed!
Als ik jou was zou ik er gewoon lekker van genieten meid, van dat buikje! Ik snap wel dat je het tot de 12 weken voor je wilt houden, want dat hebben wij ook gedaan, maar ik ben vandaag 20 weken en 1 dag zwanger en mensen zien het nog steeds niet aan me wat ik erg jammer vindt! Als ik zeg dat ik zwanger ben feliciteren mensen me en zeggen ze allemaal vast nog niet zolang. Als ik dan vertel dat ik op de helft ben kijken ze me echt heel verbaasd aan! En waarschijnlijk zijn het nu in het begin je darmen die uit zetten hé, dit kan over een tijdje nog altijd een beetje weg trekken!
Familie en vrienden weten het al, das geen probleem maar wilde het op mn werk nog wel even stil houden haha. Inderdaad wel een goed idee om het gewoon te zeggen als ze er naar vragen.
hoewel ik graag al vroeg wilde dat iedereen het zou zien, heeft mijn buikje nog even op zich laten wachten. 1e foto was ik 7 weken zwanger en de tweede foto is met 16 weken. Daar was eindelijk dat buikje!
Ik ben nu 13 weken zwanger van mijn 2e. En vanochtend moest ik toch toegeven dat ik inmiddels wel een beetje een buikje heb.. maar met iets wijdere kleding is het nog wel te verbergen als ik dat zou willen. Mag van mij nog wel even klein blijven, dat buikje. Ik trouw over 2 maanden, zou tof zijn als ik niet heel mn jurk moet laten aanpassen...
Tot een week of 12 nog vol kunnen houden. Wel met een zwangerschapsbroek, maar dan wel wijde truitjes aan. Foto is met 14 weken. Hihi! Ziet nog niet zo veel, maar voor mijn gevoel had ik al een flinke buik Nu kan je er inmiddels niet meer omheen
Ik heb het bij week 12 iedereen verteld maar mijn buik begon bij week 18 pas te groeien. Kon het dus lang verborgen houden als ik dat wilde!
Ik ben nu ongeveer 10 weken, maar begin het best lastig te vinden om het te verbergen (op mijn werk). Vandaag moest ik halverwege de dag echt een knoop open doen. Ik draag nu vooral wijde truitjes, en hoop het nog 1,5 tot 2 weken uit te kunnen stellen zonder vragen.
Rond elf weken kreeg ik opmerkingen uit mijn omgeving. 'Of je bent zwanger of je hebt veel gegeten ' Zelf vond ik mijn buik op 8 weken al dik. Toen begonnen mijn broeken serieus te spannen. Benieuwd hoe snel het nu zal gaan. Ze zeggen toch steeds dat je het bij een tweede sneller ziet...
Over mijn buik maak ik me opzich geen zorgen, ik heb al wat wijde shirtjes gekocht. Maar mijn borsten? Pffffff die groeien als kool! Ben nu 5 weken en 4 dagen denk ik zelf....maar oh oh oh nog even en ik val door de mand door mijn borsten. Mijn moeder en schoonzusjd zeiden beiden : " ik dacht het al, je borsten zijn zo gegroeid..."
Met 12 weken had ik al speciale zwangerschapskleding aan en eigenlijk kon ik het toen ook niet meer verbergen. Familie wist met 10 weken dat wij zwanger waren van ons eerste kindje. De rest kon tot die tijd maar gissen.
Ik ben zwanger van ons derde kindje (bijna negen weken) en mijn broeken zitten eind van de dag echt onaangenaam strak. Ik had echt niet verwacht al zo snel een buik te krijgen, maar bij de derde zal het allemaal misschien wat sneller gaan?
Mijn buik zwelt in de loop van de dag helemaal op. Enorm last van mijn darmen... Want onderin voel ik zelf met mijn handen wel dat het ietsje dikker aanvoelt maar echt zien doe je het nog niet. Gyn vertelde vandaag ook dat je bm pas vanaf week 9 a 10 boven je schaambeen uit gaat komen. Zelf wil ik nog even wachten met vertellen op het werk, omdat ik sinds drie weken net een nieuwe baan heb. Vandaag aan zoonlief verteld. Zijn reactie: maar mama, je hebt helemaal geen dikke buik! Haha.
Bij mijn eerste was dat pas met 13 weken, maar nu heb ik een flink darm-buikje. Mijn borsten zijn ook al 2 cupmaten gegroeid (echt niet normaal gewoon. En píjn dat ze doen!). Ik heb het al 2 vriendinnen moeten vertellen, omdat ze ernaar vroegen haha. Mijn borsten verraadden mij...
Ik ben ook benieuwd hoe lang ik het kan verbergen! (nu 4 weken) Ik heb nog een beetje een buikje van mijn vorige zwangerschap (zoontje nu 10 maanden) dus hoop dat ik het daar nog ff op kan gooien 'zo lastig dat weer in vorm komen met een kleintje!' Omdat iedereen het al verwacht dat er snel een tweede komt vinden wij het grappig om het zo laat mogelijk te vertellen aan onze omgeving. Toch dan een soort van verrassing Vorige keer hadden we het met 6 weken al verteld, nu willen we tenminste wachten tot 12 weken (als het dus lukt...)
@ Siertje: wat een mooi jurkje! Mag ik vragen waar je die hebt gekocht? bij mijn eerste zwangerschap deden broek zeer onderaan mijn buik al na een week of 5. Die druk was gewoon niet fijn. Vanaf een week of 9 een positiespijkerbroek gekocht, wat een openbaring was dat zeg. na de keizersnee ook best een buik overgehouden, daar kan ik het nu dus ook nog op gooien, ik wil ook wat langer wachten met vertellen deze keer eigenlijk. hoor toch best wat mk verhalen om mij heen. maar mijn buik is al echt goed dikker geworden. gelukkig tegenwoordig veel wijde shirtjes in de kast om de keizernsee buik wat te verbloemen