Opeens hoge bloeddruk ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by AuroraM, Oct 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Heb zeker 3 weken niet verklaarbare buikpijn die soms in hele buik zit en soms alleen bovenin. Vaak harde maar vaak ook gevoelige buik. Sinds week viel mij op dat mijn urine donker is.Door verloskundige door gestuurd naar gynacoloog vandaag.Alles leek goed. Baarmoeder is helemaal gesloten gelukkig. bloed en urinewaardes waren helemaal goed. Maar bloeddruk was onverwacht hoog; 90/140. Afgelopen woe was die nog 80/110, week geleden zelfs 60/110. Volgens gyn is alles goed en ze heeft geen verklaring voor klachten en bloeddruk. Omdat het mij niet lekker zit krijg ik morgen een ctg en wordt bloeddruk weer opgemeten. Iemand met deze klachten bekend? Als ik hierop google krijg ik hypertensie . ps. Gister urine ook laten checken bij huisarts op blaasonsteking. Dat heb ik niet maar er was wel een cyto? gevonden. Vandaag niets. Ik maak me zorgen, is vierde zwangerschap maar nooit eerder deze klachten gehad..

2. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad, ook voor mijn zwangerschap. Zo'n 110/60 of soms lager.
    Bij de een na laatste controle was de onderdruk ineens 85, heel vreemd en ik maakte me ook meteen zorgen. De gyn niet zo.
    Nu een week terug zat mn onderdruk weer op 70. Heel normaal.
    De gynaecologe vertelde me trouwens ook dat hypertensie vaak pas aan het einde van de zwangerschap voorkwam en dat ze er daarom niet veel kwaads in zag toen hij ineens 85 was(wat overigens nog wel als normaal beschouwd wordt).

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hier hetzelfde 1,5 week terug. Ook waren mijn bloedwaarden, urinewaarden en de ctg van kleine goed. 4 dagen later weer terug bij gyn om bloeddruk te laten controleren en hij zat weer op een normaal peil.

Ik heb me waarschijnlijk dat weekend te druk gemaakt (net verlof). Misschien dat jij je ook net iets te druk hebt gemaakt?
    Heb het advies gekregen het rustig aan te doen en ik moest bellen als ik sterretjes/lichtflitsen ga zien of als ik hoofdpijn krijg die met rusten niet weg gaat. (Ik kwam achter de hoge bloeddruk omdat ik ineens last had van extreme vochtophoping i.c.m. hoofdpijn en tintelende handen en voeten)

4. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Wat ik op internet terug kan vinden is dat de termijn ook bepalend is voor de bloeddruk. Aan het einde van de zwangerschap is het minder erg dan bijv. halverwege. Bij mijn vorige zw. is zelfs op het laatst mijn bloeddruk nooit hoger dan 85/130 geweest. Ik ben nu pas 28 weken. Ik weet dat hoofdpijn, tintelingen ed waarschuwingssignalen zijn. Buikpjjn ook maar daar begonnen mijn klachten juist mee. Ik probeer mij geen zorgen te maken maar dat lukt niet erg.

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Het klopt dat je bloeddruk aan het eind wat hoger wordt, maar ik weet niet of dat ook al bij 28 weken zo is. Ik heb me laten vertellen dat een onderdruk van 90 op het randje is tijdens een zwangerschap.
    Probeer je niet teveel zorgen te maken en let goed op de signalen die je lichaam je geeft..

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    Hier helaas een ervaringsdeskundige wat betreft bloeddruk.

Ik heb bij beide zwangerschappen hoge bloeddruk gehad. Bij de eerste vanaf 36 weken en de 2e vanaf 13 weken.

Die onderdruk 90 die je 1 x gehad hebt valt nog mee hoor. Bij een onderdruk van 90 gaan ze alles controleren. Pas als je hoger komt gaan ze meer actie ondernemen.

Je kan om wat voor reden dan ook opeens even een hoge bloeddruk hebben. Het is een momentopname. Ik zal bij m'n dochter rond de 110 onderdruk. Nou dat was niet goed natuurlijk ik zit nu steeds rond de 60. En laatst een keer 100 ben helemaal binnenste buiten gekeerd. Bloedonderzoek urineonderzoek echo ctg. En extra controles. Niks aan de hand gelukkig en x daarna was het weer goed.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken.
    90 is echt het randje en als je uitslagen allemaal goed zijn is er niks aan de hand en heb je bijv wat stress gehad of je druk gemaakt.

Een gyn is echt wel voorzichtig met bloeddruk als er ook maar enige aanleiding zou zijn dat er wat mis is hadden ze je niet laten gaan.

7. TJ82

TJ82 Bekend lid

Nov 27, 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Hier helaas ook ervaring met een hoge bloeddruk. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik met 25 weken een hoge bloeddruk. Voelde me al even niet lekker, veel hoofdpijn en vocht vasthouden. Bij de vk bleek dat ik een bloeddruk van 170/90 had. Onderzoeken gehad en 2 dagen later opnieuw gemeten. Toen was onderdruk 110. Ben toen meteen doorgestuurd naar het WKZ en heb daar een paar dagen gelegen. Heb met rust en medicijnen de rest van m'n zwangerschap thuis op de bank doorgebracht. Uiteindelijk met 34 weken HELLP gekregen en bevallen van ons gezonde mannetje.
    Nu opnieuw zwanger en sta meteen onder strenge controle bij de gyn. Nu al aan de medicijnen, maar deze lijken te helpen. Maar het blijft spannend!

Ze zullen je goed in de gaten houden als daar reden voor is, dus maak je niet te druk. Komt vast goed! Veel succes nog!

8. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Heb vanmorgen een ctg gehad en blied en urine getest. Alles goed. Bloeddruk was bij binnenkomst zk 88/135. later 80/120. Opgelucht weer naar huis. Druk geweest vanmiddag want puber dochter gaat mAndag op schoolkamp en er moest nog van alles aangeschaft. Partner zag bij lidl bloeddruk meter en was zo lief die te kopen. Bloeddruk gemeten en die was u 88/146. Weer hoog dus. niet blij mee, had waarschijnlijk rustig moeten doen vanmiddag maar dochter was nu ook belangrink. Morgen maar heel veel rust nemen en hopen dat dat hellt. Heb me defjnitief ziek gemeld op werk dus hoop dat ik veel kan

Share This Page