Zwangerschapssuiker....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PrisEnKids, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Wie heeft hier ervaring mee?

    Afgelopen vrijdag ben ik er op getest...

    Nuchter was het 4.6
    Na het eten 9 uur was het 8.1
    En een 1/2 uur daarna was het 8.3

    Dus te hoog... :(

    Wie heeft het nog meer of gehad en wat doe je eraan?
    Moesten jullie spuiten of dieet?
    En wat kon je absoluut niet eten?
     
  2. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,
    onlangs ben ik er zelf ook op getest, negatief, gelukkig :oops: .
    maar hij is inderdaad wat hoog bij jouw, ik geloof dat ze dan eerst beginnen met een dieet.

    maar ik neem aan dat je dit moest laten testen door de verloskundige, zij zal deze uitslag krijgen en daar dan actie op moeten ondernemen.
    anders ff bellen morgen dan weet je tenminste waar je aan toe bent en wat je evt wel en beter niet kan doen!

    succes ermee! ;)

    liefs
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    ja maar val onder de gyn en die kun je alleen bellen op afspraak, belachelijk maar waar.
    Weet dat ie te hoog is en dat ik dinsdag meer te horen krijg, maar wat :(
     
  4. pooh76

    pooh76 Fanatiek lid

    2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hoi PrisEnKids,

    hier nog een gevalletje zwangerschapssuiker. Ik weet niet precies hoe hoog m'n waardes waren, maar volgens mij iets lager als die van jou.

    Ik heb nu een dieet gekregen van de dietiste van het ziekenhuis waarbij ik per maaltijd/tussendoortje maar een beperkt aantal koolhydraten mag. 't Is ff wennen, maar uiteindelijk wel te doen. Moet nu alleen opletten dat ik niet teveel afval (ben nu in 3 weken 1,5 kilo afgevallen), dus "snoep" ik tussendoor kaas en worst, want daar zitten geen koolhydraten in.

    Pizza zit er bijvoorbeeld echt niet meer in tot de bevalling, en ff tussendoor naar de Mac ook niet.

    Wil je meer weten, dan mag je me altijd een PB sturen hoor!

    Succces maandag en dinsdag!

    greetz,
    pooh
     
  5. simke

    simke Bekend lid

    23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Bij mij hebben ze drei en een halve week geleden zwangerschapssuiker ontdekt. Er werd meteen geroepen dat ik moest spuiten. Maar gelukkig werd het eerst een dieet. Ik heb de afgelopen 3 weken elke dag 5x m'n waardes moeten prikken en dan 1x per week doorgeven aan een diabetesverpleegkundige. Toen kwam ze er achter dat als ik werk m'n waardes echt stukken hoger zijn dan als ik vrij ben. Ik heb nu 6 weken vakantie en moet deze eerste week gewoon doorprikken en dan wil ze het verschil zien tussen werk en vrij, want stress en drukte schijnen er ook mee te maken kunnen hebben. Nu ik vrij ben komen mijn waardes na het eten niet meer over de 7 (nuchter was wel goed). Ik ben nu onder controle bij de gyn en die maakt elke keer een echo, de laatste keer gaf ze aan dat ons kindje een week voor ligt op schema (ik ben 30 weken en ons kindje ligt nu op 31 weken). Wat ze verder gaan doen weet ik nu nog niet, moet eerst weer afwachten wat de diabetesverpleegkundige maandag zegt.
    Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden, want ook ik weet eigenlijk niet precies hoe en wat.

    Groetjes Simke
     
  6. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hallo, ik heb ook suiker gehad, en een dieet gekregen. Geen suiker meer eten .. pff dat was wel zwaar dat van dat koolhydraten had ik niet.. mocht gewoon geen suiker meer .
     
  7. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    van me tweede kleine had ik het ook kreeg idd ook alleen het advies om geen suiker meer te eten en echt op dieet te gaan(was toen ook te zwaar) maja dat was 6 jaar terug

    Groetjes
     
  8. Alida27

    Alida27 Actief lid

    11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik heb gisteren suiker geprikt in het ziekenhuis..
    (vingerprik,glucosedrankje,uurtje zitten,daarna bloed
    afgenomen uit de arm)
    Met de vingerprik was mijn suiker(wel gewoon mogen eten en drinken)
    7.3 Er werd mij niet gezegd dat het slecht was,maar dat het oke was...
    Dus tja ..Wacht de uitslag wel af die ik krijg met de
    volgende controle..

    Groetjes,Alida
     
  9. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Op zich valt de waardes wel mee. Ik ben zelf al 19,5 jaar diabeet dus weet er een beetje van af. Ik ben nu zwanger en moet dus ook echt mijn bs goed in de gaten houden. Die nuchtere bs van 4.6 is hardstikke mooi! Alleen schiet hij na het eten te ver door. Ze hebben het liefst dat ik voor het eten tussen de 4.7 en 5.5 zit, en na het eten rond de 7. Maar bij zal het wel iets anders liggen omdat ik al diabeet ben.
     
  10. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik ben met 24 weken ongeveer getest op suiker eerste keer was ie 5.3 na glucose drankje 9 en uur daarna 5.5 nou moet ik volgende week weer laten prikken maar de waardes zijn goed toch of zie ik het verkeerd? groetjes joyce
     
  11. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Als hij een uur na een glucosedrankje al op 5.5 zit, lijkt mij dat goed!
     
  12. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ja dat idee had ik dus ook maar de vk wil toch dat ik me nog een keer laat testen heb het formulier al gekregen
     
  13. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Je kunt ook beter het zekere voor het onzekere nemen.
     
  14. dianapols

    dianapols Lid

    15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Hoi,
    Ik heb tijdens de zwangerschap van m'n dochter (2 jr geleden) ook zwangerschapsdiabetes gehad. Ik moest naar de dietiste in 't ziekenhuis en kreeg een dieet.
    Ik kreeg een lijst met hoe laat ik moest eten en hoeveel koolhydraten er dan in mochten zitten.
    Op een andere lijst stond hoeveel koolhydraten er in voedingsmiddelen zitten. Globaal hield het ongeveer in: weinig brood, pasta's aardappelproducten en veel groente's en vlees. Ik vond het een zwaar dieet, maar ik ben dan ook gek op patat en pasta's en houd niet zo van groente :(
    Maar het werkte wel, m'n suikerwaardes in m'n bloed bleven netjes, al weet ik niet meer precies hoe hoog dat was. Nu ben ik weer zwanger en moet binnenkort getest worden, volgens de gyn is de kans erg groot dat ik weer diabetes krijg en weer aan 't dieet moet :( maar dat moet dan maar. Zelf denk ik wel dat ik weer zwdiabetes heb/krijg, want ik prik af en toe en vind de waardes na 't eten vooral 's avondsdan aardig hoog. Maar de vk kijkt voorlopig alleen maar naar de waardes 's morgens en na de lunch. Dat begrijp ik ook niet helemaal, hogere waardes zijn 's avonds toch ook niet goed voor je en voor de baby? Ik probeer dus vast een beetje op te letten en neem 's 's avonds dan maar een stukje kaas of worst ipv chips, ook lekker!

    Wat belachelijk dat je je gyn niet eens kunt bellen! Maar als ik jouw was zou ik vast een beetje op de koolhydraten letten. En dan dinsdag maar verder horen, veel succes bij de gyn!

    Groetjes,
    Diana
     
  15. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ik was vorige week ook de gelukkig om te prikken voor suiker bij de VK. Ik had 1.8 9nuchter)Ze zei alleen maar oh dat is laag en je moet wat eten maar niet wat ik voor de rest moest ondernemen. Vond ik best raar maar misschien hebben jullie tips. Liever laag dan hoog neem ik aan maar ik weet niet of laag ook gevolgen heeft voor mijn gezondheid en die van de baby.
     
  16. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Dank je wel voor jullie antwoorden.
    En hoe liep jullie zwangerschap af?Gewicht kindje?
    En werdt er gewacht of ingeleid?
    Lees zoveel verhalen :confused: :oops:

    Tja ik durf nu helemaal niks meer te drinken en eten overal wara ik kijk zit suiker in...tjee moeilijk :(

    Ik houd jullie op de hoogt!
    Maar mocgt het niet lukken omdaty we swoensdags op vakantie gaan kun je het hier nalezen : http://zebratje.babyblogs.nl/
    Wel n berichtja chterlaten in het gasten boek he haha ;)
     
  17. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Omdat iemand met diabetes een verhoogde kans heeft op een grote baby wordt die van ons waarschijnlijk eerder gehaald. Maar dat zien we pas aan het eind van de zwangerschap. Maar over het algemeen worden ze eerder gehaald en laten ze je niet lopen tot aan de 40 weken.
     
  18. dianapols

    dianapols Lid

    15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Mijn zwangerschap verliep verder prima, af en toe een extra echo om de groei in de gaten te houden. De gyn wilde 6 dagen voor de uitgerekende datum de bevalling inleiden, maar gelukkig begon de bevalling 8 dagen voor de uitgerekende datum spontaan.
    Je moet wel altijd in 't ziekenhuis bevallen en direct na de bevalling wordt het bloed van de baby gecontroleerd en later nog 2 keer (ik dacht 2 uur na de bevalling en dan weer 2 uur later) En m'n dochter was redelijk groot 4170 gram.
     
  19. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Over twee weken moet ik ook laten prikken op zwangerschapssuiker. Nu vraag ik me eigenlijk vooral af of ik wel of niet nuchter moet zijn voor het prikken. En hoe lang vantevoren je dan niet gegeten (gedronken?) mag hebben. Is voor mij namelijk volledig nieuw, maar door m'n moeder heb ik een verhoogde kans erop, dus wordt er voor de zekerheid getest.
     
  20. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik moet nuchter zijn ik kan ook heel de dag door ernaar toe maar ga s ochtends vroeg al naar het zh en dan eet ik smiddags wel deed ik vorige keer ook vk had tegen mij gezegt dat ik nuchter moest zijn.
    groetjes
     

Deel Deze Pagina