Mag ik zonnen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Whitepearl, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik ben net 5 weken zwanger en ben nu op vakantie mag ik zonnen?

Ik
    Lees overal dat de warmte gevaarlijk is

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Volgens mij mag het wel, maar de kans op een zwangerschapsmasker (pigmentvlekken in je gezicht) is aardig groot met alle hormonen in je lijf.
    Ik heb zelf om die reden de zon zoveel mogelijk vermeden, tot 3 mnd na mn bevalling. Ik ken mensen die hebben puberkinderen en nog steeds bij een beetje zon vlekken in hun gezicht :$ Wilde dat toch koste wat het kost voorkomen...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja hoor, je mag gewoon zonnen. Goed naar je lijf luisteren en oppassen voor een zwangerschapsmasker. Ik heb heerlijk gezond tijdens al mijn zwangerschappen!

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ben in november nog op curacao geweest en was toen ook ongeveer 5 a 6 weken zwanger.
    Of je nou wil of niet, zonnen doe je daar wel met elke dag 30 graden :p

Onlangs ben ik nog onder een lichte zonnehemel geweest, heerlijk!
    In beide gevallen geen pigmentvlekken (op curacao wel goed gesmeerd).

Hou er alleen rekening mee dat je huid anders kan reageren: bultjes, sneller bruin/verbranden ondanks goed insmeren en dus een zwangerschapsmasker

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik ben ook een aantal keren onder de zonnebank geweest hoor. Geen probleem. Inderdaad gewoon even het masker in de gaten houden en lekker genieten!!

6. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Maar kan dus geen miskraam veroorzaken?

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    je mag wel zonnen maar je moet je goed insmeren om zwangerschapsmasker te voorkomen. De warmte van de zon is prima te verdragen. Je lichaam geeft wel aan of het teveel wordt. Waar je wel voor moet oppassen, je kindje kan vanaf de 16e week het licht van buiten zien, dus ga niet met je blote buik in de volle zon daar heeft je kindje last van. Een shirt erover leggen is voldoende.
    Wat wel afgeraden wordt is zonnebank en sauna ivm de hitte. En bewijs dat je er een miskraam van kan krijgen is er niet. Het is gewoon altijd oppassen. Je lichaam is even niet meer alleen van jou maar er groeit iets moois in die alles van jou lichaam vraagt.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het klopt wel dat je niet helemaal verhit moet raken, maar als je je nog lekker voelt zal het allemaal wel meevallen. Anders zorgen dat je even lekker afkoelt.

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik krijg altijd pigmentplekken ook zonder zwanger te zijn... TOTDAT ik de juiste zonnebrand gevonden had, kost wat maar dan heb je ook wat ..
    De goedkope hoge zonnebrand is er niet tegen bestand..
    Ben benieuwd of deze zonnebrand het nu ook goed doet bij de zwangerschap.

10. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Pfff wat zie ik op tegen de zomer. Hier in Turkije wordt het in hoogzomer ongeveer 50+ graden. Dus of in de zon of in de schaduw... HEET is het sowieso. En dat dan met de dikke buik. Ben namelijk in december uitgerekend. Heb snel sproetjes dus ik denk dat ik me inderdaad maar heel goed moet in gaan smeren. En heel rustig moet blijven. En veel in het zwembad of in zee moet gaan liggen haha.

11. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    En dan kijken wij (de hollandse dames) al tegen de zomer hier op ;) Hahah arme jij

Deel Deze Pagina