zwangerschapssuiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door romin, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al een paar weken val ik na het eten bijna flauw. Na aandringen toch nu onderzocht op zwangerschapssuiker. Vanmorgen (ben 21 weken) had ik een afspraak voor de glucose intolerantietest. Na de vingerprik nuchter had ik al een waarde van 7,2. Ik mocht het suikerdrankje al niet meer hebben ivm gevaar voor een hyper. Morgen overleg met de verloskundige. Uit mijn eerste zwangerschap weet ik dat je 6x per dag 30gr koolhydraten zou mogen. Is mijn waarde nuchter geprikt zo schrikbarend? Afgelopen weekend was het midden op de dag 10,8 en volgens de huisarts was dst niet zo erg als je zwanger bent terwijl de verloskundige het wel te hoog vond. Maw....ik snap er niks meer van. Iemand meer ervaring?

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

10.8 is idd veel te hoog. ik moest onder de 7.8 blijft na het eten. alles boven de 8 moest ik bijspuiten.

3. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    10,8 is volgens mij bij diabetes zonder zwangerschap een waarde die nog maar net mag.
    maar bij zwangerschap is deze te hoog. Ik mocht bij mijn eerste zwangerschap na het eten maar maximaal 7 hebben.

Zo zie je maar weer dat het overal anders is.
    overigens zelfs slechte ervaringen met de glucose tolerantie test. Ik hoefde niet nuchter te zijn, maar moest helaas wel dat drankje drinken.
    Resultaat waarde na 1 uur te hoog.
    Een uur later zo wat van mijn stokje gegaan door hypo verschijnselen bij een snelle bloedsuikerdaling. Deze rolde in een uur tijds ruim 2 punten onderuit.

maar even afwachten wat de verloskundige zegt.

4. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben doorgestuurd naar de gyn. Hopelijk weten we vandaag weer iets meer. Heb steeds honger omdat ik minder kan eten door de hoeveelheid koolhydraten. ..

5. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    ga kijken naar koolhydraat arme/vrije tussendoortjes. Komkommer . tomaat dat soort dingen. Die eet ik nog wel es als ik een snaaibui heb

6. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt...maar krijg er echt honger op...
    moet vrijdag naar diabetesverpleegkundige en volgende week internist. Er is al een paar keer over insuline gesproken. Weet iemand hoe groot de kans is dat ik moet gaan spuiten?

7. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond was mijn waarde te hoog. Als dat dit weekend nog eens gebeurt moet ik volgende week aan de insuline. Kan het niet helpen maar ben inmiddels aardig in paniek en flink gestrest. Ik vind het doodeng. Wat als ik het zelf niet durf? Heeft iemand hier ervaring mee?

8. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    was je waarde erg te hoog.
    kan je helaas niet gerust stellen. Ik durf zelf wel te spuiten, maar vind het ook een dood eng iets.
    Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zelf in de zorg werk en dus heel goed weet wat insuline doet.

groetjes Jolanda

9. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    o ja.
    Nog een tip zorg dat je kennis op doet.
    Dit helpt behoorlijk, maar vinden ze in het ziekenhuis niet altijd even handig.

10. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Een vraagje. Voordat je onderzocht bent op zwangerschaps suiker heb je toen ookal zelf je bloedsuikers geprikt.
    Want je klachten van bijna flauw vallen na het eten kan ik niet helemaal plaatsen.
    Over het algemeen word je erg vermoeid van hoge bloedsuikers. Heb je veel meer dorst enzovoort.

11. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was tussendoor in het ziekenhuis beland en toen was mn suiker perfect. Niet in de urine of bloed te ontdekken. Later met intolerantie test was hij nuchter al 7,1. Nu was hij 7,4 twee uur na het eten en nu nog 7,6. Loop me op te fokken dus dat zal er ook geen goed aam doen. Ze zeggen dat alles wat boven 6,8 is echt te hiog is. Bij mijn eerste zwangerschap was dat 7,8. Nogal een verschil ineens. Ga morgen verder met het dieet wat ik nog ken van toen. Wil een week de tijd krijgen om het zelf onder controle te krijgen. Hoe moet het als ik niet durf te spuiten? Tis niet de pijn...kan er niet tegen als ik het zie. En hoe moet dat met werken ? Bedankt voor je tips? Oh...en wat doet insuline?

12. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Stress kan je suiker behoorlijk beïnvloeden in de slechte zin.
    Vind je waardes ook niet heel schokkend hoor. 6.8 is wel heel scherp. Raar dat er zoveel verschil in zit met je eerste zwangerschap.

Zo zie je maar weer overal andere waardes. Bij mij gaan ze uit van zeven anderhalf à twee uur na de maaltijd.

Vooral zien dat je de snelle suikers vermijd. Ook de light sappen.

Spuiten en werken geen idee maar denk een lastige combi. Insuline verlaagd de bloedsuiker.

13. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Mag ik vragen in welk ziekenhuis je loopt.

Tja als je moet spuiten en je durft t niet geen idee

14. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit in tilburg. Had nu nuchter 7,4....
    Hele nacht liggen draaien en volledig gestresst. Heb geen afspraken gemaakt voor dit weekend als hij steeds te hoog zou zijn.
    Ik hoop dat iemand weet hoe het moet als is zelf niet durf te spuiten. Als is nuchter weer boven 7 had kon dat wijzen op echte diabetes. Maar ik neem aan dat je na de bevalling over kan op medicijnen eninsuline dikoeft te spuiten. Wordt een lange zit tot het eind. Nog 15 weken....daarna streng op dieet. Hopelijk lukt het daarna dan om af te vallen. Ik hoorde dat je van insuline dik w
    ordt?

15. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Spuiten lijkt enger dan het is. Maar goed t idee van een naald in je zelf steken kan behoorlijk de kriebels geven.

Als je nog wat wil weten stuur maar een bericht

16. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Romin krijg je het een beetje onder controle?

Als je echt niet zelf durft te spuiten ben je afhankelijk van derde. In geval van nood kun je denk ook thuiszorg aanvragen.

Om goed zicht te krijgen op welke voedingsmiddelen je reageert kun je het beste voor en na die tijd prikken. Dit kan verrassende informatie opleveren

17. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gister aan de i suline. Mijn vriend spuit. Overdag goede waardes tot nu toe dus spuit twee keer en voor het slapen gaan. Reageer alleen helemaal niet op de insuline. Mijn waardes blijven net zo hoog als zonder insuline. Straks bellen. Snap er niks van. Vannacht voelde ik me heel naar en toch te hoge waarde net...

18. senta

senta Niet meer actief

Dat kan gebeuren hoor dat je nog te hoge waardes hebt ze moeten natuurlijk ook kijken wat de insuline doet met je lichaam waarschijnlijk zal je moeten ophogen, Succes

19. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    vervelend dat de insuline nog niets doet. Van hoge waardes kun je je ook knap rot voelen.

Hoop dat je snel griep krijgt op je waardes dan voel je je ook snel beter

20. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf na het ontbijt is het goed gegaan. Straks weer kijken of het na het avondeten nu wel goed is. Vind het spuiten op zich goed te doen maar gister had ik wel even last van de langwerkende insuline. Deze deed wel zeer. Alles voor het goede doel. En...zolang ik het niet zie gaat het wel goed

Deel Deze Pagina