zwangerschapssuiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door romin, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Niets aan doen. Met je suikers niets aan de hand. 3 dagen voor op schema is ook niets.

Heb het idee dat er bij de vk niet helemaal zuiver gemeten is

2. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele mooie waardes hoor! Zou willen dat ze bij mij zo mooi zijn. En drie dagen voor...dat is echt te verwaarlozen. Dat kan zo weer anders zijn.

bij mij loopt het even niet zo vlotjes. Heb af en toe echt uitschieters. Spuit dan bij de volgende maaltijd wat extra. Soms word ik er erg zenuwachtig van. Ben nu ruim 24 weken en moet nog zo lang. Spuit nu nog niet zoveel eenheden maar na week 28 zal dit waarschijnlijk steeds omhoog moeten. Blijf erbij dat ik de grens van 6,8 erg scherp vind. De langdurige insuline blijft gevoelig en ik word er nog steeds slaperig van. Ben bang dat ze deze toch op gaan hogen omdat ik nuchter steeds boven 7 zit. Zie er enorm tegenop. Kan zo niet naar behoren functioneren op mijn werk en daar heb ik moeite mee. De ziektewet in wil ik ook niet...

3. strik

strik Nieuw lid

31 mei 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat idee heb ik zelf ook, ben benieuwd of de geleerden het met ons eens zullen zijn en wat het vervolg is. Wellicht dat ik nog een keer de ogtt kan doen? Maar besef me ook dat ik niet mag klagen, zie hier verhalen van dames voorbij komen waarvoor het allemaal veel minder vlot verloopt, sterkte allemaal!

4. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net geprikt 7,6.... vanochtend drie crackers op met crystal clear sao. Expres al 3 eenheden gespoten ipv 2. Snap er niks van. Verder niks op vandaag. Ben bang dat ik straks heel veel moet gaan spuiten. Weet iemand hoe dat werkt? Ik eet verdorie al zo weinig. Morgen weer bellen. Gelukkig deze.week ook weer een co trole afspraak.

5. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Romin: Lastig dat het op zijn zachtst gezegd niet lekker gaat.
    jammer dat je inspanningen niet beloond worden.
    Denk wel dat je op moet hogen.

sterkte

6. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je jolanda. Ben nu ziek thuis. Loop te tollen op mn benen en voel me niet fit. Nuchter weer 7 en na het ontbijt 8,6....word er gek van. Vanmiddag kan ik eindelijk bellen. Spannend weer. Hoop snel weer aan het werk te kunnen. Zo gaat de tijd erg langzaam en dat is niks voor mij

7. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    dat niet lekker zijn kan komen door de hoge suikers of wat anders onder de leden.

Wat zei het ziekenhuis. Moet je de insuline ophogen?

8. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gisteren moeten stoppen met de insuline voor twee dagen. Het lijkt erop dat ik zo moe word van de insulatard. Voel me vanochtend al veel beter. Van de week gaan ze kijken hoe en wat. Misschien alleen nog novarapid en geen insulatard meer. Qua waarde is hij met en zonder insuline in de ochtend ongeveer hetzelfde.

01/06 nu 7,7 no 7,6 nl 5,6 nd 6,6 (hele dag insuline)
    02/06 nu 7 no 8,6 nl 6,3 vd 6 nd 7,8 vs 7,2 (alleen voor ontbijt insuline)
    03/06 nu 7,4

Vind mijn waardes van gister zonder insuline niet schrikbarend. Het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren

9. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    ja dat kan ook nog een bijwerking van de insuline.
    Inderdaad je waardes zijn niet schrikbarend.

Er zijn meerdere wegen te bewandelend.

Maar even duimen.

10. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net na ontbijt 7,4 geprikt. Afgelopen dagen met insuline was het hoger. Weet je zo welke andere wegen er nog zijn. Sta op streng dieet en laat met name brood en aardappelen staan. Ben in totaal nog maar 2,5 kilo aangekomen. Val nu elke week wat af. Snap ook niet dat hij met insuline hoger blijft als zonder insuline. Is dat ook migelijk? Dat je er niet echt op reageert? Ben blij dat ik me al wat beter voel nu

11. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Het kan altijd dat je niet/slecht reageert op insuline. Het is en blijft een medicijn wat zijn bijwerkingen kan hebben.

ik vind het ook raar dat je zonder insuline betere waardes hebt als met insuline.

Volgens mij zijn er meerdere soorten insuline die je kunt gebruiken bij zwangerschap .

12. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie!!

13. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beeb doet het goed! Vruchtwater is ook normaal dus vooralsnog geen reusje in mn buik. Ga weer werken maar wel korter. Dat is fijn zodat ik extra kan bewegen. Het gekke is dat de waardes nu best goed onder controle zijn. Hoor vandaag nog hoe of wat qua insuline maar in ieder geval geen insulatard meer...

14. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hoop voor je dat het goed blijft gaan

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hoi meiden mag ik meekletsen?

Zowel nu als vorige zw diabetes Inc insuline.

Zoontje en buikbaby liepen en loopt ruim 4 weken voor op groei.

Ben vorige zw ingeleid met 38.1 en zoontje woog 3760!
    Deze x ook inleiding in week 38 zodat ik vaginaal kan bevallen.

Moet bij waardes van 7.0 of meer 2 eenheden novorapid spuiten ivm groot kind.

En dat is ong 2 a 3 maal daags en soms n dag niet terwijl ik niks anders eet. Maar als je veel beweegt kan de waarde zakken. Als je stress hebt al stijgen..

Nou zit ik met voorweeen in regelmaat en heb verplichte rust dus zit nu vaak hoger.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dames, wanneer gaan ze nou voor zo'n glucosedrankje en wanneer voor een dagcurve?

Na 2 gemiddelde kinderen was de jongste opeens 4670 gram. Nu een groeiecho gehad afgelopen vrijdag en werd de baby al op 2500 gram geschat. Het buikje was ook buiten de tabellen zo groot wat zou kunnen passen bij zwdiabetes. Heb een suikerdagcurve gedaan: nuchter 4,6 - 2 uur na ontbijt 6,7 - 2 uur na lunch 3,9.

Na het ontbijt vonden ze een twijfelgeval (is het zo hoog?) dus na volgende week weer een dagcurve en groei echo.

Trouwens geen diabetes in familir, heb ook geen overgewicht. Weeg nu 74kg bij 1,68. Kom van 69kg.

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier was de grens 7.8 na t drinken van t drankje. Dus alles eronder goed.

Na de lunch zit je vrij laag!

Ik moet nu ivm grootte kindje 7 of meer wegspuiten. 6.7 is netjes!

Hier krijg je eerst t drankje en als je dus boven de 7.8 komt ga je naar de internist, diabetes verpleegkundige en diƫtiste. Ook ga je elke dag 7 x bloedglucodes meten. Lukt t niet met t eetpatroon krijg je insuline voor geschreven.

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Je waardes zijn keurig, op die na de lunch na, die is wat laag. Maar daarvoor kan je wat eten of drinken.

19. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Umm85 je waardes zijn keurig. Niets aan de hand zo ik zeggen.

Two boys. Raak je niet ontregeld als je waardes boven de zeven al bij moet regelen.

Deze zwangerschap iom gyn besloten om direct dagcurves te prikken. Ben vorige zwangerschap giga beroert geweest van dat glucose drankje. T zegt mi alleen dat je moeite hebt met grote hoeveelheden glucose. Hoeft alleen na de maaltijden te prikken. Voor de eten is volgens zh waar ik kom niet belangrijk. Maar goed ben zelf wijkziekenverzorgende en mijn man heeft zelf diabetes dus kennis genoeg.

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Vanaf 7 al wegspuiten . Nee spuit maar twee eenheden, zak meestal tot rond 5.

Deel Deze Pagina