In cracottes zit ook minder. Ik mag niet boven 6,8 uitkomen. Geen idee hoe ze dat doen met 1 waarde per dag te hoog. Bij mij zijn ze streng. Kan je zeggen dat het spuiten van insuline goed te doen is. Ik laat het doen maar qua pijn....je voelt het amper. Succes!
Hier ook zwangerschapsdiabetes, ontdekt in week 27. Nu ben ik 35 + 1 weken zwanger en moet vandaag weer een dagcurve laten prikken. Mocht er nu een te hoge waarde uitkomen, wat zijn dan nog de gevolgen? Alsnog insuline voor die paar weken?? Of eerst nog aankijken met een aangescherpt dieet? De baby is volgens de laatste metingen hartstikke gemiddeld, dus niet te groot ofzo.. Zijn jullie de sla en groenten inmiddels ook niet beu?
ik denk dat ze eerst gaan kijken of ze het nog een beetje aan kunnen scherpen met voeding. lijkt me erg heftig voor die paar weken om meteen aan de insuline gezet te worden, omdat je baby mooi op groei/gewicht is. En met 'een paar dagen ' ben je 37 weken en mag de baby geboren worden. Dat valt enslotte al binnen de normale termijn. Denk dat je hier zelf ook wel een stem in hebt.
Hmm die sla kan ik ook niet meer zien....ik ben bijna 27 weken en mag dus nog even konijn spelen. Je bent er inderdaad bijna zoals jolanda zegt. Misschien dat je ergens je voeding nog aan kunt passen. Bovendien....zodra het traject gestart zou worden qua insuline ben je nog zo maar niet ingesteld. Dus mij lijkt dat wat overbodig. Met insulinegebruik word je sowieso met 38 weken ingeleid. Nu nog gaan spuiten lijkt mij niet zo zinvol meer....maar ik ben geen arts natuurlijk
Bij mij is ook gezegd dat ze echt niet zo masr insuline doen als er qua voeding nog speling is. En idd voor die paar weken.... Laat je nog weten wat ze er van vonden? Krijgen jullie nog nacontrole na geboorte voor jezelf? Vind het zo overbodig als je altijd nette waardes geprikt hebt...
Heb vandaag koolhydraatarm brood gegeten en mijn waarde was daarna 6.8. Vrijdag moet ik mijn waarde weer doorsturen en dan nemen ze een beslissing wat betreft insuline. Mijn gemiddelde waardes gaan allemaal wel wat omhoog maar nog wel onder de 7.8. Bedankt voor het meedenken!
@woezelenpip. Wat een verschil met beleid zeg. In mijn eerste zwangerschap miest ik ook onder 7,8 blijven. Nu onder 6,8. Heb ik nog een vraag. Misschien dat iemand het weet....vannacht om half 3 heb ik geprikt. 6,7. Net nuchter nogmaals en was hij 7,1. Hoe komt dat? Heb alleen maar geslapen en niks gegeten of gedronken natuurlijk. Nuchter blijf ik te hoog en daarom vannacht een keer gemeten.
romin: wat heb je die avond ervoor gegeten/gedronken? Dat kan hier aan liggen. Het kan zijn dat je iets op hebt wat pas laat zijn koolhydraten afgeeft. Het kan ook zijn dat dit gewoon bij jouw hoort. Bij diabeten hoor je dat wel vaker. Lees het is me bekend . Mijn man heeft dat ook.
Net de uitslag gehad van de glucosedagcurve en al mijn waarden waren keurig! Ik heb mij voorgenomen de laatste paar weken nog goed op te letten, om het netjes af te sluiten!!
Sinds gister veel te hoge waardes. Had wel een hele drukke dag op het werk...net nuchter 8 gemeten. Word er soms onzeker van. Heb graag dingen in de hand en met dit kan dat gewoon niet. Hopelijk krijgen we de boel vandaag wat omlaag...
Hoeveel weken ben je zwanger? Rond de 27 weken schijnt sowieso de suikerwaardes hoger te worden dan ervoor. De insuline behoefte neemt daardoor toe. Ben sinds vorige week ook flink opgehoogd, dit schijnt normaal te zijn voor deze termijn
Hallo allemaal, Ik wil toch ook even mijn verhaal kwijt. Ik weet sinds 28 weken dat ik zw-diabetes heb. Ben momenteel 31 weken. Waarden waren licht verhoogd, dus ben ik gestart met nog meer op mijn eten te letten. Wij aten daarvoor eigenlijk al vrij gezond denk ik. Heb nu de frisdrank vervangen door nog meer water en zero-producten. Toch schieten mijn waarden de laatste dagen de hoogte in. Ook al eet ik 's morgens gewoon twee beschuiten met yoghurt, dan nog zit ik te hoog. Sinds enkele dagen komt de misselijk ook weer boven, terug overgeven. En toch zijn mijn waarden vaak te hoog. Begrijp er niets van. Voel me soms zo slap. Volgende week moet ik naar de gyn en diabetesverpleegkundige, ben eens benieuwd. Groetjes
Succes allemaal! Ik spuit steeds meer nu en blijf nuchter te hoog. Rond 8...eet iets meer want kreeg op mn donder. Na het spuiten oets lager maar blijft te hoog. Maandag weer overleggen