Hallo ervaringsdeskundigen..... Zou ik hier een vraag mogen stellen? Op verzoek van mijn vk heb ik een OGTT laten doen (24wk zwanger). De uitslag hiervan wordt doorgestuurd ter beoordeling naar de vk, maar ik zou graag alvast iets meer weten. Mijn nuchtere waarde was 4,4 / na 30 min 7,2 / na 60 min 9,6 / na 2 uur 7,5 Als ik zo om me heen lees is een waarde na 2 uur van onder de 7,8 oké. Mooi dus..... Maar betekent dit dan dat m'n waarde redelijk hoog is, maar binnen de acceptabele grenzen en er niets hoeft te veranderen? En die waarde van 9,6 tussendoor, hoe zwaar zou die meetellen? (lees veel dat er na een uur niet eens gemeten wordt, dan zou je die waarde helemaal niet weten, dus of die echt belangrijk is??) Uiteraard zal ik afwachten wat de vk zegt hoor, maar ben toch wel erg nieuwsgierig hoe ze deze waarden zou kunnen interpreteren.
Julix zou gewoon even afwachten. Wezel pip, jammer maar het is niet anders. Merk doordat ik meer rust moet nemen dat mijn waardes ook iets hoger worden
Na de suikertest in het ziekenhuis hebben ze bij mij ook alleen maar gemeten na twee uur. Toen moest hij onder de 7.8 zijn. Omdat het toen te hoog was moest ik dag curves gaan bijhouden en na 1 uur moet mijn waarde onder de 7.8 zijn. Prikken valt me mee.. Heb wat meer rust met wat ik kan eten.
Ben wat onrustig.aan het worden. Mijn suiker blijft ondanks de insuline te hoog. Vooral nuchter lijkt er niks te gebeuren. Moet goed naar mijn lichaam luisteren zegt de gyn. Het kan zijn dat de baby het straks minder gezellig gaat krijgen in mijn buik. Zei zegt dat vooral die nuchtere waarde van belang is. Die mag nietbte hoog zijn en bij mij wordt hij steeds hoger. Zat eerst onder 7, nu onder 8. Kan dit een risico zijn dat ze de baby nog vroeger moeten halen vanwege die te hoge nuchtere waarde?
ai das berichtgeving om onrustig van te worden Zag in een ander topic dat je ook problemen hebt met je schildklier tenminste als ik het goed gelezen heb en al helemaal wakker ben. Zou als ik jouw was toch es een afspraak maken bij een internist om een en ander nog es goed door te praten
Hallo dames, ik wil ook graag mijn situatie voorleggen. Ik ben 16 weken zwanger van een tweeling en vandaag bleek uit het routinematig bloedprikken dat mijn glucosewaarde verhoogd was, 7,7. Ik heb die dag heel vroeg geprikt en 20 min na ontbijt. Avond eten gaat al tijden slecht dus als ik 'ochtend wakker wordt heb ik enorme trek. Aan de hand van deze situatie moet ik deze week voor de zekerheid een suikertest doen. Ik knijp 'm best een beetje...
klaasje82 voor goede bepalingen moet je zeker om 1,5 uur na de maaltijd zitten. 20 minuten na de maaltijd zegt niet zo heel. Snap best dat je m knijpt want die suikertesten zijn niet de fijnste. Ben er zelf flink beroerd van geweest. Uit je verhaal begrijp ik dat je zelf een bloedsuikermeter tot je beschikking hebt? Zo ja, dan zou ik als je dat zelf ook graag wil even een paar dagen een dagcurve prikken. Nuchter en na de maaltijden . Evt ook een keer voor de maaltijden. Weet niet wat bij jouw in het ziekenhuis de richtlijnen zijn
Nee, geen thuisprikker. Ik woon op wandelafstand van het ziekenhuis en juist een beetje extra gegeten omdat snel flauw kan vallen van bloedafname. Ik was ook de eerste die dag strak om half 8 dus toevallig wist ik nog alle details. Woensdag werk ik thuis, dan ga ik voor nuchter prikken - suikerdrankje - na 2 uur opnieuw prikken.
Als de suikerbeest verhoogd is krijg je een meter mee. Nu proberen nog niet druk te maken, maar als je ervoor net wat zoets gegeten hebt dan is je bloedsuiker ook hoger
Jolanda, volgende week internist. Spuit nu 0-0-8-12 en dat lijkt ook nog niet voldoende. Morgen de groeiecho. Ben erg benieuwd wat daar uit zal gaan komen. Jij nog steeds zonder insuline?
Ja nog steeds. Denk wel dat een keer komt. Raar dat je nuchter niet omlaag wil. Maar even de internist afwachten
Wel prettig dat je nog niet aan de insuline hoeft!! Vandaag groeiecho gehad. Ben morgen 28 weken. Beeb ligt met hoofdomtrek en bovenbeenmeting 2.weken voor. Met de buikomtrek zit ze al op 31 weken!!! Geschat gewicht nu al 1495 gram. Over drie weken volgende echo. Volgende week maar eens horen wat de gyn zegt. Had ook erg veel vruchtwater...9 cm....maar hoefde me geen zorgen te maken. En toch doe ik dat wel een beetje...
Sinds gister weer meer spuiten. En wat denk je....mn waardes worden alleen maar hoger...pff word wel steeds onzekerder.
je zit wel in een periode waarvan volgens mij bekend is dat de insuline behoefte fors toeneemt. Als je dit nu al merkt zou ik vandaag nog met het ziekenhuis bellen om te overleggen over een grotere verhoging van de insuline. Vanmorgen heb ik de diabetespoli gebeld omdat ik van de week al twee keer na het eten boven de zeven zat. Aangezien ik het nu rustiger aan moet doen verbrand ik minder. dus al met had ik wel verwacht dat dit zou gebeuren. Al vond de diabetes verpleegkundige mijn waardes van de afgelopen week nog netjes.