Hallo Allemaal. Ik heb een heel verhaal maar probeer het zo kort mogelijk te houden. 3 weken geleden heb ik in het ziekenhuis gelegen. Was toen bijna 32 weken ik had weeen. Heb aan de weeen remmers gelegen en heb prednison of hoe het ook heet spuiten gehad om de groei van de longetjes te stimuleren. Ben naar huis gestuurd met 3 cm ontsluiting en met rust rust rust. De ontsluiting kon geen kwaad want het water was nog niet gebroken. Ben nu bijna 3 weken verder en loop al meer dan 24 uur met weeen rond. Ze doen nx omdat de weeen om de 10 min komen en 2 min aanhouden. Mocht het erger worden of mocht ik bloed gaan verliezen dan moest ik het ziekenhuis bellen. Heb vanmiddag flink wat slijm verloren. Was helder zat dus geen bloed bij. Kan de weeen alleen minder laten worden door een warme douche of kruik. Heb de vk gebeld en die is ff op conrole geweest en heb dus nu 4 cm ontsluiting. Maar kan geen kwaad water nog steeds niet gebroken. Maar ik loop dus nu echt op het laatste van mijn krachten heb nauwelijks geslapen wordt gek van de weeen ik kan gewoon niet meer. Sorry voor mijn verhaal maar ik moest het ff kwijt. x x bieke24
wat ontzettend rot! het lijkt me heel vermoeiend. Hoe lang kunnen ze het nog tegenhouden? aks je de slijmprop al aan het verliezen bent dan kunne je vliezen ook zo breken. ik voel echt met je mee
ik had allang weer in het zkh gestaan met de eis dat ze me gingen helpen...dit houd ene mens nooit niet langs vol succes!
Jeetje wat een verhaal zeg! Maar ik was inderdaad ook allang terug naar het ziekenhuis geweest. Dit is toch niet vol te houden! Ik vind dat ze je moeten helpen daar! Sterkte kuskus dreams
ze hebben mijn nichtje vorige week 4 dagen laten lopen (vorige bevalling ook al). steeds heen, kalmeringstabletje en weer naar huis. tot haar man woest werd in het zh. hij heeft haar heen gebracht en simpelweg gezegd 'ik neem haar niet meer mee terug'. dat hielp, want 16 uur later is ze bevallen in het ziekenhuis. ideetje?
Met alle respect, maar wat wil je dat ze voor haar doen. Als de weeen niet sneller op gang komen dan doe je daar weinig aan. Het is niet alsof in het ziekenhuis overal een pilletje voor is en dat het dan gepiept is. @ Bieke, heel veel sterkte want het is idd vermoeiend. Je kunt mss aan je huisarts vragen om iets voor te kunnen slapen. :
brenda, ze kunnen meer dan je denkt hoor, ze kunnen het op verschillende manieren beter opwekken, dat hebben ze bij mijn nichtje dus ook uiteindelijk gedaan.
ze kunnen idd heel veel, maar ts is nog maar 34 weken zwanger. Ik weet als geen ander hoe vermoeiend zwanger zijn kan zijn, maar helaas staan er nu eenmaal 40 weken voor. Het heeft weinig zin om in het ziekenhuis stennis te gaan maken, die gaan je bij deze termijn echt nog niet inleiden als er geen medische indicatie voor is. En waarom zouden ze ook, het is gewoon nog te vroeg. Heel vervelend voor haar dat ze nu al zo moe is, mss kan haar VK haar een nachtje laten opnemen zodat ze wat slaapmedicatie kan krijgen en een nachtje beter slapen maar het kindje al geboren laten worden omdat ts moe is........ daar zullen ze niet snel voor kiezen.
Inderdaad, ik ben het met Brenda77 eens; hoe vervelend een situatie soms ook is, het ziekenhuis kan niet alles. Inleiden geeft complicaties en is zeker geen makkelijke oplossing of iets om licht over te denken, zo van: waarom doen ze niet niet "effe". Heel veel succes Bieke, ik hoop echt dat je lijf snel een beslissing neemt, kindje nu of nog even wachten! Ik duim voor je in ieder geval!
Bel de vk op en vraag of je iets kan krijgen om te slapen als dat niet lukt, oververmoeid aan je bevalling beginnen is geen goed idee. Je moet ook nog gaan persen. Vraag anders of het verstandig is als je vliezen gebroken worden, misschien zet het dan wel door?
Meis, ik hoop voor je dat je inmiddels de bevalling gehad hebt. Zo niet, ontzettend veel sterkte en laat je horen. Jij kent je lichaam het beste. Gr. Danielle
Nou, ik hoop voor het kindje dat ze die nog niet heeft gehad. 34 weken is wel errug vroeg hoor! Ik hoop voor bieke dat ze idd iets van slaapmedicatie kan krijgen ofzo. 't Lijkt me beter voor de kleine dat Bieke goed uitrust nu en er weer even tegenkan dan dat ze nu de baby halen terwijl het er nog niet aan toe is.
nuja als ze geboren worden op 34 weken gaat het kleintje wel de coveuse in maar het grote gevaar qua gezondheid is geweken hoor. verwacht er zelf 2 en ga normaal gezien rond die tijd gaan bevallen en de gyn zegt dat deze periode zelfs beter is dan op bv 36 weken omdat het kleintje dan volop in de longontwikkeling zit en deze kunnen ze veel gemakkelijker doen in de coveuze. in ieder geval veel succes en veel geluk
Het gevaar is m.i. geweken en het ziekenhuis ziet geen reden haar nogmaals op te nemen om de weeën te remmen. Ik neem dus aan dat als de kleine eruit wil, dit gewoon mag en kan gebeuren. Sterkte meis. Gr. Danielle
Ik denk er hetzelfde over als Dushi ; 34 weken komt meer voor hoor en dan is het niet dat je beeb het maar "net" red. Pas als je met 26 weken bevalt wordt het een groter risico. De beeb geeft het zelf wel aan hoor als hij/zij er klaar voor is! En dat hoeft echt niet pas met 40 weken te zijn.