Hallo ik heb een vraag. Ik heb sinds een tijd weer last van bronchitus. Ik vroeg me af of dat gevolgen voor de zwangerschap en zwangerschapsbegeleiding gaat hebben. Mag ik wel onder controle blijven van de verloskundige? Ik sta verder niet onder behandeling van een arts in het ziekenhuis. Ik heb alleen 2 puffers die ik af en toe een periode nodig heb. En mag je dan nog wel gewoon thuis bevallen? Bedankt alvast.
Hi luna, Het is een beetje afhankelijk van welke puffers je gebruikt en hoe het gedurende je zwangerschap verloopt. In principe mag je bij de verloskundige lopen en lekker thuis bevallnen. Groetjes Imke
Ik gebruik flixotide 2xdd en ventolin 2xdd Momenteel heb ik weer last dus gebruik ik ze beide. Maar het kan best zijn dat ik ze straks maanden niet nodig heb. Ten tijde van mijn vorige zwangerschappen gebruikte ik alleen ventolin (zeer sporadisch) en dat was geen probleem. Maar ik heb dus in mei 3 maanden flixotide erbij moeten gebruiken en nu ook minstens 2 maanden. Maar ik begrijp dat de kans op verloskundige begeleiding en thuisbevalling nog niet verkeken zijn! Gelukkig! Uiteraard zal ik het wel melden bij de eigen vlk.
Nog even een bericht voor meelezers: ik heb inmiddels begrepen dat flixotide niet samen mag met een zwangerschap. Ik zit nu net een paar dagen na de eisprong dus ben direct gestopt met het middel en nu aan het overleggen welk middel ik dan kan krijgen. Bedankt voor jullie allertheid! Luna