Mja vind dat spuiten maar niks haha. Spuiten jullie in buik of been? Heb in t verleden puregon moeten spuiten, zelfde idee.. Vond ik al vreselijk.. Kon dr niet aan wennen. Was dus blij dat dat maar paar Dagen per Maand was hahaha.
Ik spuit in mijn buik, neemt sneller op. Meiden hebben jullie dit wel eens, na bijspuiten suiker nig hoger. Ik had na het avond eten 8.3 dus ik spuit bij. Meet een half uur later weer en ik zit op 10.3. Snap er niks van??
Ja dat kan dan neemt je lichaam de koolhydraten of de suiker niet goed op maar traag. Op dit moment hier een flinke hypo dus een vreet moment eet op dit moment alles wat los en vast zit!
Jeetje gaat lekker bij jullie.. Dacht dat insuline de boel wel Aardig stabiel hield.. Maar dat valt geloof ik nog vies tegen
@deedee91 wat heb je gegeten, hoe laat heb je gespoten, en hoe lang na het eten heb je gemeten? Als je corrigeert heeft het geen zin om na een half uur nog een keer te meten. Je spuit met een spuitje in je vet/onder je huid en die insuline heeft tijd nodig om te werken (om in je bloedbaan opgenomen te worden). 3-5uur zelfs voordat het is uitgewerkt. Dus zo snel na een correctie meten heeft eigenlijk geen zin
Ik mag per broodmaaltijd 120g volkoren brood eten (= +- 2 sneden). Enkel smorgens had ik problemen met m'n waarde, omdat ik toch moeilijk hartig beleg kon eten. Ben van 3eh naar 5eh geëvolueerd tijdens de zwangerschap. Insuline spuiten is trouwens veel minder pijnlijk dan 4x per dag in je vingertoppen moeten prikken !
Haha ja heb onderhand ook beurse vingers van dat geprik! Is dat bij zwschapssuiker zo anders dan bij gewone suiker? Dat het zo lang duurt dat de insuline word opgenomen? Als het in mijn werkveld gebeurd.. En hij is te hoog laten we mensen eerst water drinken, dan na 15 min weer meten. Als mensen moeten bijspuiten meten we ook na ongeveer 30/45 min weer
Ja zwssuiker kun je (is mij verteld) niet vergelijken met standaard diabetes. Ik begon met 6 eenheden en zit nu 's middags en 's avonds op schrik niet 40 eenheden! Eerlijk ja ik kan er wat aan doen door meer op mijn eten te letten. Maar sinds 2 weken heb ik zo'n honger en moet ik wel wat eten anders ga ik tegen de grond. Maar het eten van een appel duurt bij mij al een eeuwigheid om onder controle te krijgen. Toevallig heb ik van de week ook een gesprek gehad hoe dat het gaat na de bevalling dan gaan de waarde minimaal met de helft naar beneden en met borstvoeding vaak nog meer. Het enige wat ik echt vervelend vind is het de hele dag mee bezig zijn en de hypo's. Die zijn bij mij soms zo onvoorspelbaar. Ik mag trouwens niets bijspuiten. Ik loop dus altijd achter de feiten aan. Het ligt aan de soort insuline die je krijgt of dat kan ja of nee. Waarom ik deze krijg is omdat dat de beste is tijdens de zwangerschap. Het is gewoon heel frustrerend.
Jeetje nou als ik het zo lees neemt het gewoon tijdelijk je hele leven over. Ben nu al alleen maar bezig met prikken en wat kan ik wel of niet eten. Vanmorgen weinig Gegeten, ben nu dus ook Zo flauw als wat. Maar mn blds is een keer geen 9 maar 7.7..maar ja of dat de bedoeling is
Heey ik spuit novorapid en die moet na 15/20 min wel werken Doet het normaal ook. Bedoeling is zo snel mogelijk naar beneden. Anders heeft het niet zo veel zin om insuline te spuiten en kan je net zo goed wachten dat je lichaam het zelf verwerkt.Ik had een rijst product gehad.
Dank je.. Word er Niet vrolijk van. Ben nu dan ook katschaggie.. Als ik zie hoeveel Kh ik mag eten.. Kan echt wel Janken
Ik snap het ook hoor.. Ik zat me toen ik de uitslag hoorde ook steeds af te vragen wat ik nou verkeerd had gedaan in het begin van de zwangerschap Gewoon boos op mezelf terwijl je er natuurlijk niks aan kan doen. Op een gegeven moment went het wel ts, koolhydraatarm eten. Je zou voor s' ochtends ook een koolhydraatarm brood kunnen bakken, van gemalen lijnzaad en amandelmeel
Mag als ontbijt maar 15kh als lunch ook maar 15 kh.. Moet nu dus duur kh arm brood gaan kopen want in 1 Boterham zitten al 14/15 kh. Excl beleg. Als tussendoortje mag ik: jawel... Een beker melk of optimel.. Als tussendoortje he.. Dus niet bij de maaltijd. Verder mag ik een avond maaltijd van 38kh (dit is opzich te doen) En savonds mag ik dan, als het zo nodig moest een tussendoortje van 15 kh. Dat zijn bijv 2 rijstewafels.. Of 2 crackers.. Volkoren of gewone producten maken weinig tot geen verschil zei de dietiste. Zit vaak maar 2 kh verschil In. Heb een boekje met alle kh gekregen waardoor ik dus kan kijken wat wel en niet kan eten. Tuurlijk weet waar ik het voor doe hoor, maar vind het alles behalve grappig. Het heeft een goed doel daar houd ik me maar aan vast. Heb vanmorgen een ontbijt van 17kh gehad en lunch van 28kh (had toen de lijst nog niet gekregen van de dietiste) mn blds was na 17 nog te hoog en na 28 goed. En ben nu super Flauw van de honger