Zwangerschapssuiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marieke1610, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    En dan voor nu nog geen insuline begrijp ik?

2. Klopt!

Heb net kh arm brood gekocht.. 4,20€! Gekkenhuus.
    Dietiste zei ook dat de maaltijd repen van modifast veel
    Eiwitten bevatten dus goed zijn als tussendoortje.. 7€!! Mehoela!
    Als de dingen die ik dan wel mag eten zo duur zijn,
    Laat me dan maar gaan spuiten.. Zo breed hebben we t
    Ook weer niet

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gold bij mij ook met Novo Rapid. Die moet juist snel werken ;)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.696
    5.723
    113
    Ja precies! dus daarom meet ik na een half uur want dan moet het zeker gezakt zijn en niet in mijn geval gestegen.

5. Anders je diabetesvp bellen? Is hij daarna wel gezakt of hoog gebleven?

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.696
    5.723
    113
    Jeetje dit vind ik wel weinig eerlijk gezegd.. Ik eet met de lunch 2 boterhammen en daar prikte ik te hoog op en had eigenlijk nog honger. Daarom insulime zodat ik die 3de boterham gewoon kan eten..

Mijn eet schema ong:
    ontbijt: 2 crackers met glas zuivel en thee
    11 uur tussendoortje met thee, kan koekje zijn of crackers
    13.00 2/3 boterhammen met beleg en water en glas zuivel
    15.00 thee met meestal stuk fruit of echt honger een rijstewafel oid
    18.00 avond eten 3 scheppen pasta, aardappelen of rijst met bijbehoren
    19.30 glas melk moet koekje ( mits onder de 15 koolhydraten) en dat zijn veel koekjes wel
    21.00 een avond snack zoals nootjes, worst, kaas , toastje brie en 1 keer in de week chips daar doe ik niks op.

Ik eet dus om de zoveel tijd en best lekker al zeg ik het zelf. Heb totaal geen honger gezien ik voldoende eet meestal volgens de schijf van 5. En dit mag ik doen en dot gaat goed. Gaat het niet goed meer moet ik extra insuline gebruiken. In het weekend eet ik ook wel eens wat ongezondere lunch en dan kijk ik gewoon wat ik er op doe. Soms niks en soms wel. Moet geen strijd worden om het vol te houden. Zegt mijn dietiste ook en daarom tijd terug gewoon gestart met insuline omdat ik niks meer durfde.

Zou wel volkoren producten zoveel mogelijk eten die vullen beter ;) En beleg hoef je niet mee te rekenen mits het kaas/ worst/ pindakaas etc is. En na de maaltijd even wat water drinken helpt ook vaak.

Snap wel dat je hier flink van baalt bah!

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.696
    5.723
    113
    Half uur daarna was hij toch zakkende! dus kwam goed. Maar hoort met novorapid snel te zakken.

8. Gelukkig dat hij toch is gezakt
    Maar t zou idd sneller moeten..

Doe mij ook zo'n dieet! Haha. Dat zou ik ook nog
    Redelijk volhouden! Ben de hele dag chaggie geweest en hoofdpijn puur van de honger.. Ga dat morgen ook aangeven bij de diabetes vp. Vrijdag belt de dietiste hoe t gaat. Weet niet of ik het tot die tijd vol ga houden. Maar goed we zullen zien en mn best
    Doen

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.696
    5.723
    113
    En dit mag ik gewoon eten he! moet zelfs. Ik kreeg een lijstje mee via de schrijf van 5. Heb het even opgezocht voor je
    brood: 4-6 sneetjes
    aardappelen,rijst,pasta ect 3-4 lepels ca 200 gram
    groente 2 stuks
    melk 450 ml
    kaas 1.5 plak
    vleeswaren 125-150 gram
    halvarine 30 gam
    bak en braad 1 eetlepel 15 gr
    drinken 1.5 tot 2 liter inc melk.

Dit is een lijst wat een zwangere moet eten voor jezelf en voor je kind, dat moet ik met diabetes ook. Waarom zou je opeens minder voor je kind moeten eten als je diabetes hebt. Kind blijft alles nodig hebben. Kan dat niet en zijn de waardes te hoog moet je insuline gebruiken. Zou het morgen wel aangeven hoor. Geen wonder dat je chagie bent!

10. Ja dat lijstje liet
    Ze mij ook zien.. Maar dat is voor mij allemaal dus niet weggelegd.
    Ben nu voor t eerst vandaag eindelijk rustig in mn maag. Na t avond eten.. Ik vind t niet normaal hoor. Maar vond t ook wel
    Vreemd dat toen ik
    Verteld en ook liet zien dat als ik een sprits koekje eet, mijn bloedsuiker daar niet op reageerd. Zegt ze, toch maar niet eten.. Dan denk ik: hoezo dan niet??? En ik drink nog wel eens zon zakje latte macciato, zit 7 kh in. In dezelfde hoeveelheid gewone melk zou 9 kh zitten.. Zegt ze moet je zelf je melk maar gaan opkloppen voor in de koffie dat is beter qua vet ofzo. Maar als de bloedsuiker
    Goed is, dus de suiker en kh meevallen, moet ik dan ineens gaan lijnen en aan t vet denken ofzo??
    Ja zegt ze willen niet dat je nog aan gaat komen, ben nu 10 kg aangekomen helaas. (Bij mn dochtertje in totaal 11) en nu dus al
    10. Maar op t laatst groeit de kleine t hardst. Maar mag niet aankomen?

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.696
    5.723
    113
    En de reden dat die richtlijnen niet voor jou zijn weggelegd is? je moet toch de voedingstoffen naar binnen krijgen en extra nu juist. Het is wel goed om dingen te eten waar extra vet in zit dat klopt wel. Dat zit in nootjes, kaas, vis, goede vetten maar dat is alleen maar extra er bij. Ik hoef bijv geen mager vleeswaren te eten, mag gewoon lekker vet zijn als ik dat wil. Ik eet alles wat onder de 15 koolhydraten is, dus als dat 1 spritskoekje is mag dat gewoon. Qua tussendoortje met drinken mag er max 5 koolhydraten inzitten, dan zou die 7 ook niet zo veel uitmaken...

Wind mij er beetje over op, snap het echt niet. Wil jou ook niet verleiden met alle dingen die ik wel mag maar vind het gewoon zo'n rare methode.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je moet prikken om te kijken waar jij tegen kunt. De een reageert op het een sterker dan de ander.

Ik trok brood niet meer. Maar fruit ging echt prima. Geen bananen en meloen en ananas natuurlijk, maar zomerfruit als nectarines en aardbeien. Ik at dus veel kwark met fruit en noten. Voor ontbij en lunch of twee keer als tussendoortje. Sowieso heb je straks geen tusse doortjes meer maar eerder zes maaltijden. Zes keer een halve boterham had namelijk wel gekund maar twee keer drie boterhammen echt no way. Stukje chocola van 85 procent kon ook prima. Pindakaas of notenboter ook. Maar mijn schoonvader met diabetes trekt fruit helemaal niet.

13. Haha deedee ik wil jou dietiste!! Ik mag zelfs geen pindakaas of borrelnootjes.. Zou te vet zijn. Terwijl mijn blds er niet op reageerd en terwijl pindakaas juist aangeveven staat als dat het mag.

Ik moet ook zeggen dat ik naar mn suiker kijk.. Als mn bloedsuiker goed is dan zoekt ze t maar uit en neem ik lekker borrelnootjes of een koekje. Heb net ook
    Gewoon mn caffee
    Latte op. Ipv gewone koffie met zelfgeklopt melk zoals zij zei.

Ik zei ook dat iedereen anders reageerd op dingen en dat ik dus niet snapte waarom ik geen koekje ofzo mag eten als ik daar niet op reageer. Maar kreeg geen duidelijk antwoord. Werd zelfs een beetje boos, kon wel janken. Had t idee dat ze me aan t lijnen wilde zetten ipv alleen naar mn suiker te kijken.

Mag ik vragen hoeveel jullie nu zijn aangekomen?

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.696
    5.723
    113
    Ik ben net aan 3 kg aangekomen. En dat met mijn abnormale dieet volgens jou dieetiste:$:D

De eerste week van mijn suiker viel ik juist af omdat ik amper wat at en durfde te eten.

En pindakaas is iets wat ik vanaf 5 dec elke ochtend als ontbijt eet. Juist omdat het mag en omdat ik in de ochtend geen vlees of kaas kan eten bleh. Of lekker als ik tussendoor een broidje neem, lekker pindakaas er op.

Als je niks er op doet zou ik het lekker blijven eten marieke! ik verteloik niet alles zo kan ik chips eten en chocolade. Maar durf te weddem dat ik dat dan lekker mag blijven eten als ik dat wel vertel.

Enne zou zeggen kom naar het Mca in Alkmaar! goede begeleiding blijkbaar :cool:

15. Hahaha beetje ver fietsen!
    Anders had ik het zo gedaan. Maar jij bent dan ook niet mega aangekomen. Ik ben dus al 10 kg aangekomen. Komt ook dat ik niet zoveel kan bewegen ivm bekkeninstabiliteit. Tuurlijk mn gewicht is ook erg toegenomen maar toch..

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Goede vraag. Bij mij werd de suiker met 27 weken ontdekt. Toen ik suikerarm ging verloor ik drie kilo. Na de bevalling was ik vijf kilo lichter dan ervoor. Maar dat kon ik lijden. Geen honger gehad omdat ik voldoende eiwitten at en geen tekorten, behalve dan de bloedarmoede die ik normaal ook al heb tenzij ik leef op biefstukken en twee kilo spinazie per dag.

17. Denk dat ik met dit eten miss ook wel ga afvallen maar dat is in mijn geval ook niet erg ofzo haha. Maar heb t idee dat ik aan t lijnen ben ipv het voor de suiker alleen doe..

18. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb suiker en dus let ik op de inname van suikers en koolhydraten. Maar ik ga no way dan ook op het vet letten. Dat doe ik wel na de bevalling als ik weer in shape wil komen.
    Voor nu belangrijk dat je suikers zo laag mogelijk zijn maar je wel een volle maag hebt hoor met af en toe iets lekkers! Wat mij betreft... Heb mijn dietiste ook niet gehoord over ook op vetten te letten. Ik moet juist een plak kaas eten iedere dag want zit veel calcium in en geen koolhydraten....

Succes en doe wat goed voor jou voelt!!

19. Toet nou zo denk ik dus ook! Suiker en kh oke!! Logisch! Maar vet! Dikke neus! Maar de diabetes vp belde net en was t gelukkig met
    Mij eens en gaat nu met internist overleggen wanneer ik kan komen voor de insuline. Dus krijg nu toch insuline.
    En klinkt heel
    Raar, en vind t niet leuk natuurlijk, maar ben wel blij dat ik dan wel weer "gewoon" kan eten

20. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat begrijp ik, je mocht ook maar heel weinig zeg. Leek mij ook niet echt gezond. Je moet 'normaal' kunnen blijven eten met kleine aanpassingen en als dat niet lukt zal het spuiten moeten worden....
    (Nog) geen ervaring mee maar veel succes met opstarten, als ik het zo lees hier went het ook snel.

Deel Deze Pagina