Ik lees ook mee, ik moet sinds vandaag ook 7x mijn waardes prikken per dag en vrijdag gaan we op vakantie, ik baal als een stekker. Na de vakantie word er gekeken of ik moet beginnen met insuline. Ik moet er even van bijkomen, sinds gisteren ben ik overgedragen van de vk naar de gynaecoloog en nu dus al bij de diabetes vp en internist geweest en morgen naar de dietiste. Bij mijn eerste had ik ook zwangerschapssuiker maar toen hoefde ik alleen naar de dietiste verder niets.
Echt balen, had me zo verheugd op de vakantie en nu moet ik me aan de priktijden houden, en het dieet. Kan ik tijdens het zwemmen met mijn zoontje het water uit om me te prikken, als we een dagje de omgeving gaan verkennen, en het uiteten zal wat lastiger worden.
Idd erg vervelend! En weet niet wat boor Dieet krijgt, maar als t zo weinig is als bij mij dan heb je geen eens puf om te zwemmen 😐😐
Marieke, jij had gewoon nooit met dat dieet naar huis gestuurd mogen worden! Het doel van het zw.suiker-dieet is niet minder eten maar anders verdelen en net andere producten..... Piepie, zeker vervelend maar het is helaas niet anders. Ik zit nu aan het dieet en is, voor mij althans, heel goed te doen! Ik kan 's ochtends 4 boterhammen eten zonder een te hoger suikerwaarde te krijgen...uiteraard wel met beleg zonder koolhydraten (kaas of vleesbeleg). Dan tussendoor iets van max 15 koolhydraten. Dat kan een stuk fruit zijn of een liga. Maar je kan ook kiezen voor een bakje groenten (tomaatjes en komkommer) of stukje kaas....En die laatste dingen kun je dan combineren met een stuk fruit of liga want die bevatten geen koolhydraten. En dan voor lunch reageer ik wat meer op brood dus maak ik tegenwoordig vaak een maaltijdsalade. En daar kan dan ook een gebakken krieltje of tagliatelle doorheen icm sla, gekookt eitje, tonijn/zalm uit blik, uitje, champignon etc. Dit vult enorm en lang is mijn ervaring. 's middags weer een tussendoortje van max 15 koolhydraten en 's avonds kan ik vrij normaal eten. Vlees en groentje kun je bijna onbeperkt eten, oppassen met rijst, pasta en aardappels.... Als je hiermee je waarde niet onder controle krijgt dan zal het insuline worden. Maar je moet echt geen honger lijden met het dieet!!! Ik moet, al vanaf het begin, 'maar' 4x prikken en dat 2 dagen in de week. Dus wellicht hoef je niet iedere dag, 7x te prikken. Succes en alvast fijne vakantie!
Ik hoefde ook maar 4 keer per dag te prikken maar prik zelf meer Om te kijken waar ik op reageer zodat ik strax weet wat ik wel En beter niet kan eten. Al zal Dat met insuline wel weer anders gaan natuurlijk