Gewichtstoename tweeling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Staffieluca, 19 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffieluca

    26 nov 2016
    32
    6
    8
    Hallo Dames,

    Ik was benieuwd hoeveel kg jullie zijn aangekomen tijdens jullie zwangerschap van een tweeling.
    Ik zou graag een gemiddelde gewichtscurve van een tweelingzwangerschap willen hebben.
    Wie kan mij hieraan helpen? Ik kan deze namelijk niet vinden op internet.

    Voor mijn zwangerschap ben ik ruim 35 kg afgevallen en vindt het aankomen om dit moment erg moeilijk te accepteren. Voor mijn gevoel ben ik nu al veel te veel aangekomen. 5 kg in 16 weken (startgewicht 54 kg - 167 cm).

    Voorheen kon ik ook heel gemakkelijk van alle lekkers afblijven en snoepte ik nagenoeg niet. Nu tijdens mijn zwangerschap kan ik dit veel minder goed en heb ik ook niet meer de puf om net als eerst 4x in de week te gaan sporten. Meer eten en minder bewegen, niet echt de beste combi :(

    Ik hoop door middel van een curve een soort van hou vast voor mezelf te hebben en een soort leidraad wat ik een beetje kan volgen.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Gefeliciteerd!!
    Hoeveel je in het begin of juist aan het eind aankomt is verschillend per vrouw. De een komt in het begin veel aan, de ander juist op het eind pas. Ik zie dat je met een tweelingzwangerschap nog 17 tot 25 kg mag aankomen. Dus die 5 kilo nu is echt niet gek.

    Ik heb zelf de ervaring dat als ik gewoon normaal blijf eten ik 16-20 kg aan kom in een zwangerschap (eenling). En ik weeg normaal 62 kg bij 167. :)
    Ik kom dus iets meer aan dan de gemiddelde vrouw. Maar ik ben bij de vorige 3 alle kilo's binnen 2-3 maanden na de bevalling weer kwijt geraakt. Zonder diëten of sporten. Dus ik maak me daar geen zorgen over, het is kennelijk wat ik aan 'moet' komen.

    Belangrijk is dat je gewoon normaal blijft eten (niet diëten maar ook niet nachts nog naar de macdonalds:p), dan komt het allemaal wel goed.
     
  3. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Komt vast goed hoor!

    Hier begonnen met 59 kilo. Met 35 weken woog ik 74.5 kilo en was ik dus 15,5 kilo aangekomen.
    Ben bevallen met 35+1 en van twee hele kleine jongetjes (samen 3.8 kilo) dus dacht de rest van het gewicht zal toch echt biet zomaar wegzijn. Maar ben nu 9 dagen verder en weeg 65 kilo, nogaar 6 kilo boven startgewicht en dus al 9.5 kilo kwijt. Heb er niks voor gedaan/gelaten.
     
  4. Staffieluca

    26 nov 2016
    32
    6
    8
    Bedankt voor jullie reacties!

    @LW85
    Je bent dus nog maar net bevallen? Hartelijk gefeliciteerd met je jongens!! 35 +1 is wel vroeg. Hoop dat je bevalling goed is gegaan en het goed gaat met de kleintjes.
     
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dat klopt! Bevalling was onverwachts en snel (1,5 uur). De kleintjes doen het erg goed, vandaag gaan ze met een sonde voor het voeden mee naar huis!
     
  6. Staffieluca

    26 nov 2016
    32
    6
    8
    Oh wat fijn dat ze nu al mee naar huis mogen. Geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina