Draait een dwarsligger vaker weer goed of niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bubblez, Aug 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik dacht het al een week of twee, dat onze dochter dwars ligt. Mn buik doet er echt zeer van en het voelt oncomfortabel en daarbij voel ik haar dus links en rechts klem in mn buik.
    Vanmorgen bij de vk gaf ik dat aan en idd, madam ligt dwars. Hoofd links en bips recht. Daarom voel ik dr ook alleen beneden trappelen want handjes en voetjes wijzen naar mn kruis.

En nu begon ze erover dat ze wel weer moet draaien, anders krijg ik een keizersnede.. en dat wil ik niet.. :(
    Nu heeft ze natuurlijk nog 9 weken, dus nog geen reden tot paniek. Maar gezien ze ook al 2 weken zo ligt.. vraag ik mij af:

Draaide jullie kindje zelf weer terug? En wanneer ?
    Of hebben ze een draaipoging moeten doen?

Bedankt!

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Niet dwars, wel stuit. Onze jongste lag tot ergens na de 36 weken in stuit. Heeft heel lang zo gelegen maar is op tijd omgedraaid uit zichzelf.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier ging ze van dwars heel snel naar met koppie omlaag en ingedaald en zo bleef ze gelukkig liggen tot het einde :) Alsof ze ineens ontdekte dat dat veeel lekkerder lag. Voor mij lag het ook écht veel lekkerder, had ineens weer meer ruimte :D
    Kan echt nog goed veranderen hoor de komende weken!

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    Hier in stuit, niet uit zichzelf gedraaid, versie niet gelukt :(
    Maar bij iedereen is t anders joh! Je hebt nog even!

5. marina kl

marina kl Bekend lid

Jun 21, 2015
    649
    344
    63
    Hier ook een dwarsligger geweest! Vanaf eind wk 28 tm wk 33 lag ie dwars zonder verandering. Gek werd ik van! Bij mij lag ie ook hoofdje links en bibs rechts. Vaak deed ie "rekken-strekken" en dat was niet fijn.
    Eind wk 34 ging ze opeens indalen en draaien. Ik voelde niets aan, alleen lang en hard geborrel in mijn buik.
    Met 35 weken stond een ligging echo gepland, daaruit bleek dat ie toch gedraaid en ingedaald was!
    Het komt bij jou ook vast goed! Als duurt het wachten met al die ongemakken best lang zo

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier tot 37 weken in stuit. Draaipoging lukte niet. Volgens mij is-ie de dag erna in hoofdligging gedraaid. Morgen weet ik het bij controle in het ziekenhuis. Er staat al een keizersnede gepland, dat hebben ze na de mislukte draaipoging gedaan. Ik hoop dat ze die morgen afzeggen.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze dwarsligger is op tijd gedraaid, dus ik kon natuurlijk bevallen. Inmiddels ss hij een dwarsliggende kleuter. ;)

Love1987 and Madelie like this.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zoon lag ook in stuit van week 32 tot week 35, die draaide gelukkig ook zelf weer om :p
    Goed om te lezen!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja dat.is echt niet prettig he.. soms verschiet ik ervan en t doet echt zeer..

Oke thumbs up dus! Draaaaaaiii

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar jij gaat dus stuit bevalling doen ?
    Een dwarse bevallig mag niet eens (deh logisch ook)

Jammer dat het draaien niet gelukt is! Ik hoop ook dat ze hier draait ja.. en dan graag de goede kant op :p

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik schijt hem vooral voor een keizersnede :p bevallen is geen dikke lol, maar ik doe het liever zelf als ik mag kiezen :p
    Oke dus het kan nog even duren, maar ze draaien vaak wel.. oke oke, geduld !
    Ik hoop het ;)

marina kl likes this.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo ja dat hoop ik dan ook. Lag in onvolkomen stuit? Ik help je hopen!

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahahaha :p gelukkig maar. Oke ik ga dr dan maar vanuit dat t vaak weer goed komt!

14. marina kl

marina kl Bekend lid

Jun 21, 2015
    649
    344
    63
    Haha ik moet nog bevallen, dus vraag me af of de dwarsliggers later ook "figuurlijk" dwarsliggers zijn :D:D:D

15. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Mijn dochter licht ook regelmatig overdwars, heel onprettig gevoel. Maar vandaag ligt ze weer gewoon verticaal zeg maar (geen idee of haar hoofdje of kontje beneden ligt) dus je kindje kan zeker nog draaien

16. mroz

mroz Bekend lid

Mar 11, 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter draaide alle kanten op zo'n beetje, behalve met het hoofd naar beneden haha. Meestal lag ze schuin met dr hoofd links- of rechtsboven. Met 36 weken een versie ingepland, ze lag even goed maar draaide helaas zelf weer terug. Toen met 38 weken nog een poging en meteen de dag erna ingeleid. Het heeft nog wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk is ze gewoon met t hoofd naar beneden geboren, geen keizersnede nodig :) Ik ben zelf heel benieuwd of de tweede nu weer zo'n draaikont is :p

Overigens is mn dochter (nu bijna 3) wel echt een pittig temperamentvol meisje, dus voor mij past haar gedrag toen ze nog in mn buik zat wel bij hoe ze nu is ;)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Whahahhaha ik had een stuit en een normale ligger en zelfs die ligt wel een dwars :p

Iets met peuters... :D

marina kl likes this.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ooohh gelukkig!

Misschien doordat het al wat uitgelubberd is ofzo? Meer ruimte.. gekke baby, t ligt toxh niet zo klem..

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat had ik bij mn zoon ook, die was zo zo zo ongelooflijk druk... en dat is hij nog..

Gelukkig ging het goed! Dan ga ik daar ook vanuit!

mroz likes this.
  20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Die van mij lag dwars en dan weer in stuit! Met 36 weken uit zichzelf gedraaid. Kreeg er meteen weeen van. Uiteindelijk wel weer gestopt

Share This Page