deze week verloor ik soms een beetje vocht. Dan was ineens mn onderbroek nat. Ik dacht er niks van. Gewoon incontinentie dacht ik. Vanmorgen gebeurde het weer en rook ik even en het rook niet naar plas. Vond het zelfs wat zoetig ruiken. Niet over nagedacht verder. Nu ineens schiet me te binnen.. Kan dit zomaar vruchtwater zijn of is dat te ver gedacht? En ik heb vrijdag een afspraak met de VK, dit afwachten of eerder bellen? Ik voel me verder prima en voel de baby meerdere keren per dag. Ik ben wel heel druk geweest de afgelopen weken maar omdat ik mij goed voel doe ik gewoon wat ik altijd doe (werk, kids, studie, huishouden enz.). Wat denken jullie of zijn jullie ervaringen?
Als je echt denkt dat het vruchtwater is zou ik zeker bellen. Verlies je dit ook als je op je hand blaast? Dan zeker bellen! Overigens kan het ook dunne afscheiding zijn
Kan inderdaad ook hele dunne afscheiding zijn. Maar als je twijfelt, lijkt het me beter om even te bellen met je vk. Beter een keer te veel dan 1 keer te weinig.
Zou altijd even bellen als je twijfelt! Urine hoeft ook niet naar urine te ruiken, als het waterig genoeg is dan ruik je ook niets. Of hele waterige afscheiding maar zou echt even bellen.
Je moet het proberen op te vangen, bijvoorbeeld door een plastic zakje in je onderbroek te leggen, de vk test dan of het vruchtwater is. Ik zou wel bellen! Dat zal de vk ook zeggen: bij twijfel bellen. Dat zeiden ze in ieder geval bij mij. Bij mij was het inderdaad dunne afscheiding. Succes!
Bedankt voor jillie reacties. Het lijkt me lastig opvangen zo weinig is het. Het erge is, nu maak ik me echt zorgen terwijl ik de hele week niets erbij dacht en toen was het dus geen probleem. Nu ik dit ineens bedacht heb zit ik niet meer lekker.
Ik zou de verloskundige bellen, het hoeft niks te zijn. Al is het voor je eigen geruststelling! Als je op je hand blaas verlies je dan ook vruchtwater?
Tijdens je zwangerschap kan je afscheiding wat dunner zijn en volgens mij ook zoetjg ruiken, maar bij twijfel zou ik altijd de verloskundige bellen!! Als je op je hand blaast, verlies je dan ook vocht? Zo ja is de kans groot dat het inderdaad vruchtwater is, dan zeker bellen!
Heb je al gebeld? Als je op je hand blaast en er komt niks, wil niet altijd zeggsn dat het dan ook geen vruchtwater is. Bij onze eerste zijn de vliezen gebroken in de nacht, moest toen paar uur later ook op mijn hand blazen maar kwam niks. Maar was echt wel vruchtwater!
Sorry dames was gister vroeg jn slaap gevallen. Ik weet niet of ik nu gerustgesteld moet zijn omdat ik het niet helemaal eens ben met wat zij zei. Ik heb net gebeld en ze zegt dat als je vruchtwater verliest in deze termijn het gelijk flink veel moet zijn. Kleine beetjes vruchtwater verliezen kan niet omdat de baby nog volop bewegingsruimte heeft. Waar ik het wel eens mee ben is dat ze zei dat doordat alles beter doorbloed is je ook meer afscheiding kunt verliezen en dit ook waterig kan zijn, zonder kleur etc. Nu verlies ik wel dagelijks veel afscheiding (sorry) maar dit is al weken zo en ruikt heel apart. Maar goed. Ik wacht nog tot vrijdag dan heb ik de afspraak met mijn eigen VK. Dan vraag k het nogmaals.
Oh met blazen in mijn hand gebeurt niks. Ik heb wel vaak het gevoel dat het vochtig is tussen mijn benen maar bij afvegen is het echt bijna niets.
Dat klinkt herkenbaar! Hier ook al weken veel doorzichtige afscheiding dat ik ook wel eens heb getwijfeld of het geen vruchtwater was. Wel een irritant probleempje, ik loop nu continue met een inlegkruisje.
@Boordevol ik zou je verloskundige bellen en het voor de zekerheid laten testen. Niet om je bang te maken maar wat ze zegt hoeft helemaal niet. Mijn vliezen zijn met 29 weken gebroken en verloor ook maar heel weinig vruchtwater ondanks dat de kleine voldoende bewegingsruimte had en flink aan t bewegen was. De dag dat ze er achter zijn gekomen heb ik in het ziekenhuis 2 uur lang op een zeiltje gezeten, op mijn hand geblazen en lopen hoesten en was geen druppel eruit gekomen. Bij mij hebben ze uiteindelijk de varentest moeten doen. Onder de microscoop bleek pas dat mijn vliezen waren gebroken.
@anke, ik vond het ook gek dat de vk die ik sprak aangaf dat het niet kan met deze termijn terwijl overal staat dat het wel kan plus vrouwen dit zelf ervaren hebben. Nu twee dagen geen last meer van gehad dus ik wacht even de afspraak van vrijdag af met mijn eigen vk. Deze aan de telefoon ken ik ook helemaal niet. Vind het wel kwalijk dat een vk zelf niet weet hoe het zit.