Zwangerschapssuiker?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zinaatje, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zinaatje

Zinaatje Lid

8 feb 2008
    84
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier een vraagje van mijn kant.

Ik heb voor de zwangerschap altijd een vreemde bloedsuikerspiegel waarde gehad.
    Bij momentopnames had ik soms een veel te hoge waarde, hoogst gemeten waarde op nuchtere maag was 10.7, maar ook weleens 3.8
    Morgen ben ik 11 weken zwanger, 2 weken geleden weer geprikt, 8.3 niet nuchter....
    Gisteravond weer geprikt, 12.2... dit is toch niet meer normaal?

Huisarts heeft me toendertijd 2x naar ziekenhuis gestuurd, is dan geprikt over lange termijn.
    Dan kijken ze naar je suiker over de afgelopen 3 maanden maar dat was dan goed.

Wat kan ik het beste doen? Zou dit weleens zwangerschapssuiker kunnen zijn?

De verloskundige zei dat ze het in de gaten gaan houden en pas over 6 weken weer bij volgende afspraak er weer naar gaan kijken.
    Is het normaal dat er pas bij de 17de week weer opnieuw naar word gekeken als ie nu al zo hoog is?

Alvast bedankt.

Groetjes

Zinaatje

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

als je de zoekfunctie gebruikt kom je vast wel meer onderwerpen tegen

3. Zinaatje

Zinaatje Lid

8 feb 2008
    84
    0
    0
    Dank je maar ik had al via de zoekfunctie gezocht.
    Maar daar kom ik onderwerpen tegen dat men zwangerschapssuiker heeft maar niet met de waarden waar ik over vroeg....

Want volgens klopt dit niet, en zijn die waarden te hoog.
    Als ik op de diabetes site kijk zie ik staan dat waarde bij niet nuchter max 8.0 mag zijn.
    Ik zat op 12.2... dan klopt het niet geloof ik

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nee dat klopt dan idd niet

5. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Hoi Zinaatje,

Ik heb je en pb'tje gestuurd

6. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    ik heb zwangerschapssuiker gehad en ik mocht niet boven de 12 uitkomen. Nuchter was het geloof ik zelfs maar 6. Ik zou dus even de huisarts bellen of nogmaals de verloskundige.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

ik heb nu zwangerschapssuiker, ik mag na de maaltijden niet boven de 7 uitkomen. nuchter moet ie tussen de 4.5 en 6.5 zijn. Ik ben vandaag nog naar de internist geweest en omdat de waardes bij mij over het algemeen boven de 8 zijn moet ik weer meer insuline spuiten. Ik mag ook niet onder controle van de verloskundige maar bij de gyn. Ze houden mij nu heel goed in de gaten, moet 1 keer per week naar de gyn en de diabeetverpleegkundige belt me om de dag om de waardes te bespreken en zonodig insuline te verhogen. De waardes die jij hebt zijn veel en veel te hoog. Ik zou toch nog een keer je verloskundige of je HA bellen. Heb je nog vragen kun je me altijd pben

Deel Deze Pagina