Zijn er meer meiden die de pil zijn gaan slikken ivm heftige menstruaties? Ik ben het zo beu, loop gewoon leeg waar ik bij sta, complete stolsels, durf paar dagen in de maand de deur niet meer uit. Als ik nu de pil ga slikken kan ik wachten tot dag 1 van mijn cyclus, maar dan zit ik weer paar dagen binnen. Wat als ik halverwege mijn cyclus begin, komt er dan geen bloeding op mijn normale menstruatiedag? Het is al weer 20 jaar geleden ofzo dat ik de pil slikte dus weet even niet meer hoe het werkt. Wil hem ook graag paar maanden doorslikken. Kortom, ervaringen graag.
Je kan beginnen wanneer je wil, maar het kan zijn dat je dan wel een bloeding krijgt rond je eigenlijke menstruatie, dat is afwachten. Ik zou gewoon eens met je huisarts overleggen welke pil voor jou de beste optie is.
gebruik je ibuprofen tijdens je menstruatie? dit kan de bloeding behoorlijk verminderen, hoeft natuurlijk niet altijd te werken... wellicht kun je ook een hormoonspiraal (mirena) overwegen, ook met de pil word je natuurlijk nog steeds nog ongesteld en dat hoeft niet perse minder heftig te zijn... zou het met je huisarts bespreken wat voor jou de beste optie is. edit ben zelf vroeger op m/n 13e wel aan de pil gegaan i.v.m. hele hevige menstruaties (pijn en bloeding), maar ook dat was wel in overleg met de huisarts. bij mij hielp het goed voor de hevigheid van de bloeding, niet zozeer voor de pijn toen.
Voordat ik met de pil begon ( voor mij 16de) was ik hevig ongesteld. Ik begon met de pil en ik was het amper nog. Toen ik zwanger wilde raakte ben ik natuurlijk gestopt en oei ik was weer heftig ongesteld. Bij mij helpt het dus goed.
Om die reden zit ik naam de prikpil, wordt er niet meer ongesteld door. Dus ook geen last. Wel elke 3 maanden de prik halen.
Ik deed dat al vanaf dat ik 14 jaar oud was. Ik had zo veel klachten dat ik compleet uit de running was. Ik slikte de pil ook door, dat was volgens mijn huisarts geen probleem, en zou ook geen invloed hebben op mijn normale cyclus, mocht ik later kinderen willen. De huisarts had gelijk, ik raakte bij al mijn zwangerschappen heel snel zwanger (binnen 1-3 maanden) dus had ik zonder de pil ook niet heel lang last van de menstruaties. Ook heb ik de mirena spiraal gehad, en die vond ik erg fijn. Van de 5 jaar dat ik hem had ben ik 4,5 jaar niet ongesteld geweest. Na het stoppen was ik na de eerste normale cyclus gelijk zwanger. Na deze zwangerschap wil ik weer een mirena
Om die reden slik de pil al sinds mijn 16e en ik slik hem ook zo vaak mogelijk door. Dat werkt alleen niet met alle pillen en die ik gebruik is nu uit de handel genomen, dus op zoek naar wat anders.
Je zou ook een spiraal kunnen overwegen? Ik liep na mijn bevalling ook constant leeg. Dus voor een mirena spiraal gegaan. Pil is voor mij teveel hormonen. En nu word ik lekker helemaal niet meer ongesteld. Totaal geen bijwerkingen gelukkig verder.
Ik ben ook om die reden de pil gaan slikken toen ik 13 of 14 was. Gewoon even aan je huisarts vragen, is heel normaal om voor deze klachten de pil door te slikken.
Ik heb ook na mn borstvoedingstijd zsm weer een pilrecept gehaald. Mijn merk pil bleek ook uit de handel, heb nu een die qua samenstelling daar het meest op lijkt. Doorslikken kan met mijn pil 1 a 2 cycli (bij de 2e vaak doorbraakbloedingen)
Ik ben destijds, ik geloof op 15 jarige leeftijd, om die reden met de pil begonnen. Verschrikkelijk was het. Ik was er vaak ook echt ziek van. Een dubbel uur op school haalde ik niet, zeg maar. Echt niet tof. De pil verminderde het, maar ik bleef nog steeds veel vloeien. Ik slikte steridril, tot mijn eerste kinderwens. Daarna een Mirena spiraaltje genomen. Ik vloei nu bijna niet meer. Merk vaak mijn menstruatie niet eens. Maar of dat puur door het spiraaltje komt, of het gevolg is van (inmiddels) twee zwangerschappen, durf ik niet te zeggen.
mijn huisarts heeft ipv de pil Ibuprofen geadviseerd... hiermee start je een paar dagen vooraf. Bij mij werkt dat super. ( gebruik het nu niet ivm proberen zwanger te worden.. maar het werkt wel tegen hevig bloeden)
ik slik de pil en ik slik hem door tot ik een doorbraakbloeding krijg, in september was dat een jaar geleden. De reden dat ik de pil gebruik en hem door slik is omdat ik Endometriose heb en daardoor hevige bloedingen met stolsels en diarree, misselijk en hoofdpijn en als ik de pil niet neem kan ik drie van de vier weken niet normaal functioneren.
Toen ik aan de pil ging was het ook omdat ik zo heftig ongesteld was, en heel vaak, zat elke keer maar ongeveer 16 dagen tussen en dan duurde het ook nog minimaal 2 weken. Oftewel nonstop ongesteld. Het bloeden was veel minder heftig met de pil, vooral na een aantal maanden was het minimaal. Ongeveer 1,5 dag buikpijn en 'grote' tampons nodig, 2,5 dag kleinere tampons en dat was het. Ik heb hem alleen niet kunnen doorslikken omdat ik dan meteen een doorbraakbloeding kreeg. Nu gestopt ivm kinderwens en wel weer heftiger ongesteld. Hopelijk alleen niet mijn oude cyclussen terug.
met nuvaring nauwelijks ongesteld, met de pil alleen wat bruine afscheiding. heb nu een spiraal, ze zeggen dat je dan helemaal geen menstruatie meer hebt soms. we zullen het zien
Hoe werkt dat dan met ibuprofen? Ik heb ook altijd de dag voor en de dag dat mijn menstruatie begint, ten eerste migraine, en als de bloeding begint....stolsels heel veel bloed etc. Ik moet echt elk half uur verschonen. De 2 dagen daarna vloei ik nog wel flink, maar dan is het goed te doen met ob. Maar de eerste 2 nachten slaap ik met een handoek tussen mijn benen, het is echt niet normaal wat ik dan verlies. Daarna vloei ik nog licht, zeker 1 week. Maar ik wil niets meer van pil, spiraal oid. Dus ik accepteer het gewoon, maar als het met ibuprofen minder heftig zou kunnen zijn.. Ben ik heel benieuwd hoe ik dat zou kunnen proberen
Ik heb een exact vergelijkbaar verhaal en ja, bij mij werkt ibuprofen 600. Die krijg ik via de huisarts. Maar bij de drogist is ook 400 te koop. Als je daar 1,5 tablet van neemt zit je ook op 600. Ik neem er hier 1 per dag van. Ik mag er 3 max,maar doe dit zelf niet want het is niet nodig en slecht voor je maag. Ik begin wel 1 a 2 dagen vooraf. Alleen dus bij wens om zwanger te worden in de dagen nadat ik gemeenschap heb gehad neem ik nooit ibu, er is namelijk niet vast gelegd wat dit doet in een zwangerschap en daarom wordt het af geraden.
pff ben net gestopt midden in een strip en ik loop ook leeg met veel stolsels.. Ik gebruik ook ibu maar hoelang duurt dat voordat t werkt ? Ik kan psychisch zo slecht tegen een pil.. heb nogal last van angsten en kwaaltjes.. heb al vanalles geprobeerd: cerazette: elke dag spotting minulet: angstig microgynon 30 : depri zoely: opvliegers, zenuwachtig, na placebo tabletten en begin van nieuwe strip 8 dgn ongesteld .. op dag 9 gestopt dus met de strip en nu paar dagen al zo erg.. dus geen pil oid is geen optie helaas, daarom ging ik aan de pil. spiraal zie ik niet zitten .. novasure misschien.. de nuvaring, geen libido klachten, stemmingswisselingen, hoofdpijn dames ? lijkt me ook wel wat