Hoi, Op mijn 17de heb ik 1 eierstok verloren door een cyste. Ik ben gewoon aan de pil gebleven. Ik slik nu de yasmin en slik de pil meestal door, gemiddeld 3 strippen achter elkaar. Mocht van mijn gynecoloog. Soms vergeet ik wel eens een pil, en heb ik onveilige seks. Ik heb altijd t gevoel dat ik toch niet zwanger word met 1 eierstok. Misschien dom, maar zo een gevoel heb ik erbij. Nu heb ik sinds 2 maanden hele vreemde klachten. Misselijk, overgeven, zoete urine, steken in me onderbuik en liezen. Soms denk ik, benik dan nu toch zwanger? Zwangerschapstest bleek negatief, maar de klachten worden alleen maar erger. Ik weet niet wat ik moet doen, laten onderzoeken door mijn gynecoloog of langs de dokter gaan of helemaal niks doen? Heeft u voor mij advies? Oh en ik ben tussendoor wel ongesteld geweest, maar dit is dan ook maar een onttrekkingsbloeding natuurlijk. Alvast vriendelijk bedankt! Appelflap87
hoi je kunt natuurlijk ook met 1 eierstok zwanger worden. Normaal gesproken geven eierstokken om de beurt een eitje. Als je 1 eierstok hebt heb je iets minder kans om zwanger te worden, maar soms neemt ie het helemaal over en heb je toch elke maand een eisprong. Natuurlijk legt de pil, de yasmin in jouw geval, de eisprong stil. Maar als je een pil vergeet kan er toch een eisprong komen. Die kans is niet heel groot maar wel aanwezig. Het ligt een beetje aan op welk moment in je cyclus je een pil vergeet hoe groot die kans is. Als je test negatief was is de kans dat je zwanger bent zo goed als uitgesloten. Waar je klachten dan vandaan komen weet ik niet. Je kunt het even aankijken en als je het vervelend vindt even overleggen met je huisarts. Mirjam