HAHAHA Lappie, ja bloedstollend is het echt wel! Ik knijp 'm nu even, maar... I'll be back... Tot gauw, dames!
Nou Lov, wat reageer jij heftig zeg en je spreekt ook nog eens met WIJ, niet iedereen denkt zo als jij hoor ik niet dus! Weet jij iets van temperaturen? ik wel, het is niet heel gek om eens vaker te tempen, ik doe het zelf ook wel eens. In je grafiekje online/papier schrijf je alleen je ochtendtemperatuur, maar ook als je in de middag of avond om dezelfde tijd temperatuurt, vind je structuur
Nou er waren er meer die vonden dat ts er te veel mee bezig was....heb je wel het hele topic gelezen? Maar volgens mij was de discussie langzaam op zijn einde maar jij rakelt het weer op. Ik hoor niet vaak op het forum dat vrouwen 3-4 x op een dag tempen maar blijkbaar is dat volgens jou normaal.....nou ik vindt van niet.
Ja Lov het hele topic is door mij gelezen. Ook al vinden meerdere vrouwen iets, zou ik nog niet voor hun spreken, maar zo ben ik dus En Lov, ik rakel niets op, maar reageer alleen op jou reactie/stelling op mijn woorden, jij oordeelt over mensen en kunt daar zeker reactie op verwachten
Lieve Lov23, ik ben het in alles met je eens meid. Het is alleen misschien beter om hier niet meer te reageren...... Het word als aanval gezien en niet als hulp of wijsheid delen.... 3 dpo en je eitje de reis voelen afleggen is wetenschappelijk gewoon bewezen dat dit ONMOGELIJK is..... Ik heb een opleiding en een baan dat ik het ook ECHT kan weten!!! Als er dan ook nog kinderachtig word gereageerd met : ga lekker bevallen want je bent 2 dagen overtijd (na je NOD wel te verstaan) vind ik dit kwetsend, kinderachtig en getuigen van nul niveau! Laat elkaar in je waarde! Het enige wat we willen is helpen door een teleurstelling te voorkomen en een eventuele obsessie.... Als je dan 5 topics gaat openen en zelfs ergens vraagt om opgevangen te worden als blijkt dat je niet zwanger bent gaat dit voor veel mensen TE ver...... Ik gun het iedereen maar ook dit zal je wel weer als een aanval zien helaas. Onthou dat zwanger worden en blijven het grootste wonder is. Je zit in je eerste ronde op 3 dpo. Gebruik je verstand en geniet van alles wat je voelt want voor je het weet voel je het ineens niet meer.... Ik hoop dat je positief test, dan zijn we allemaal oprecht blij voor je!
dit dus... je stelt een vraag, de antwoorden bevallen je niet en dan ga je kinderachtig reageren. meis, op 3dpo is er nog geen hcg aangemaakt dus het echt ONMOGELIJK om klachten te hebben die van een zwangerschap komen. natuurlijk kun je misselijk/duizelig/moe enzo zijn, maar dat kunnen mannen ook(en die zijn nooit zwanger).
Oké allereerst hoop ik en gun ik het je van harte dat het deze maand gelijk raak is! Maar toch ga ook ik je proberen om met beide benen op de grond te zetten. Zoals al eerder gezegd is ga je pas zwangerschapkwaaltjes krijgen op het moment dat het HCG hormoon in je lichaam aanwezig is. HCG ga je pas aanmaken zodra het eitje ingenesteld is. Dit gebeurd pas 5-10 dagen ná je eisprong. Aangezien je pas 3 dagen na je ei zit is dat dus niet mogelijk. Echter snap ik je wel ik had in de eerste 6 rondes ook elke maand wat en was ik er heilig van overtuigd dat ik zwanger was.. Zo erg dat ik ook al een week na mn ei ging testen. Echter werd ik er zo verdrietig en onzeker van dat ik daar maar mee gestopt was. Ook het voelen werd minder toen ik flink met mijn benen op de grond gezet werd. En het voelen ging helemaal weg toen we na 1,5 jaar nog niet zwanger waren. Het was zelf zo erg dat toen ik na 2.5 jaar wel eindelijk zwanger bleek ik na 6 dagen over tijd te niet wilde/durfde te testen omdat ik dacht ach mijn lichaam houdt me weer eens voor de gek. De meeste meiden proberen je hier alleen te zeggen maak je niet te gek met dingen voelen en extreem vroeg te testen. Het maakt je zelf zo onzeker.. En laat het vooral over je heen komen en geniet! Vooral dat laatste! Geniet van het zwanger worden zonder je zelf helemaal gek te maken met ik voel dit of ik voel dat. Voor je het weet is het namelijk wél een obsessie!
Meiden, Ik zag de titel en was ff benieuwd, maar jeetje wat een discussie hier! Maar eigenlijk op inhoud heeft iedereen wel iets waardevols of nuttigs gezegd, maar de manier waarop het gezegd wordt is misschien niet helemaal handig en kan anderen kwetsen. We willen allemaal advies, en meekletsen. Want tenslotte, ondanks dat het een onzekere en spannende periode is van het zwanger raken vind ik het zelf ook eigenlijk wel heel erg leuk! Lov je hebt ook wel gelijk hoor, maar soms is het net ff de toon die de muziek maakt, hihi! Om nog ff inhoudelijk te reageren op de vraag, ik had dezelfde vraag ook zo'n beetje gesteld in het NOD-topic, want mijn vraag was hoe je nu kon verklaren dat mensen voor hun NOD al kwaaltjes hebben zonder dat er (veel) HCG in het lijf zit. Het antwoord dat ik kreeg is dat er ook veel andere hormonen zijn die hier voor kunnen zorgen. En eerlijk is eerlijk, je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden. Pella, probeer iets meer met je ratio dan met je emokant te denken, dan wordt het iets makkelijker!
Oh maakt mij ook helemaal niks uit hoor een reactie op mij....mag doe ikzelf ook. Ja ach niet zo zwaar tillen aan het woordje wij dan
Wat een reacties zeg... Beide kanten op. Ts, ik heb zeker een half jaar iedere ronde het idee gehad dat het raak was. Veel van de dingen die jij voelt heb ik ook gevoeld. Achteraf bleek dat dit nog voor mijn ei was. Maar dat wist ik toen nog niet. Dit zal bij jou niet zijn met het tempen en testen, maar je lijf doet gekke dingen als je iets graag wilt. Wij zijn (vlak voor het raak was) bij de gyn geweest, die vertelde dat ondanks temp ed, je ei toch net eerder of later kan springen. Misschien voelde je van het weekend daar nog iets van. Misschien niet. Hoe moeilijk ook, probeer (zoals je zelf al zei) het een beetje los te laten. Want met geluk is het snel raak, maar het kan zomaar heel lang duren. En als ronde 1 dan al zoveel met je doet, dan ben je er echt klaar mee tegen de tijd dat je in ronde 7 of 8 zit... Probeer je zelf een beetje te beschermen tegen teleurstelling en hou er rekening mee dat het gemiddeld een jaar duurt ook zwanger te raken.
Pella ik had in jouw andere topic al serieus gereageerd gisteren. Ook gezegd dat het kan wat jij allemaal voelt, en dat zeggen dus meerderen hier ook, maar dat het niet perse te maken heeft met het feit dat je eitje bevrucht is. Dit heeft meer te maken met de eisprong en de nawee daarvan en de veranderende hormoonschommelingen die daarna plaatsvinden. Als je meerdere topics leest zal je tegenkomen dat heel veel vrouwen last hebben van een trekkend gevoel in de eileider. Je andere symptomen kunnen komen door dus je hormoonwisselingen. Over wanneer je HCG aanmaakt zijn de proffesionele meningen nog niet overeen. De een zegt 24 uur na bevruchting gaat het celletje het zelf aan maken de ander zegt pas na de innestelling. Iig Dus niet direct, waardoor je het meteen kan merken en dan nog zou het heel weinig zijn. Verder vond ik dit stukje ter verduidelijking voor je; De eisprong of ovulatie De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong. Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds. Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken. Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder. Die voortstuwing had je dus nog helemaal niet kunnen voelen op het moment dat jij het voelde en het kan dus ook nog eens zijn van een onbevrucht eitje, als het al te voelen zou zijn, nogmaals m.i. zijn dat de naweeen van de eisprong. Verder voor iemand van 29 jaar oud en bezig met je eerste ronde vind ik dat je wel heel makkelijk en lichtzinnig een opmerking plaatst over vrouwen die moeilijk zwanger worden en het anderen niet gunnen en raakt dat mij best. De meeste reacties waren gewoon eerlijk en oprecht en om dan maar iedereen over een kam te scheren? En je hebt gelijk sommige reacties waren idd niet erg aardig en hadden anders gekund, maar dan nog kan je op jouw leeftijd en op een forum ervoor kiezen of je er uberhaupt op ingaat en zo ja hoe je hier op reageert en dat mag best gevat zijn, maar dit niveau sloeg kant nog wal, wat alleen maar de discussie heftiger maakt en niks meer over het topic zegt. Sorry dit moest ik toch even. Kwijt Ik wens echt heel veel geluk met zwanger worden en het zou ook heel grappig zijn wanneer het ook daadwerkelijk zo is. Maar maak er straks, wanneer het niet zo is, er niet van dat je de voortstuwing (door trilharen wel te verstaan) hebt gevoeld, maar dat het mis is gegaan bij de innestelling, want dat weet je niet
als jij veel van temperaturen weet, waarom doe je dit dan een paar keer per dag? Het is alleen nauwkeurig als je het op hetzelfde tijdstip, met dezelfde aantal uren slaap, in dezelfde omgeving en met een goede gemoedstoestand dus geen griep e.d. doet. Wanneer je meerdere keren over een dag temperatuurt dan heb je echt geen eerlijk beeld hoor. Het kan zijn dat je net een paar keer op en neer de trap op bent geweest en dan is je temp hoger en heb je ineens je ei gehad? ik wil niet oordelen over wat iedereen wel of niet voelt, want daar ben ik niet bij geweest. Ik geloof wel dat heel veel vrouwen weten of het wel of niet raak is geweest na de seks, dat hoor je wel vaker. Ik vind wel dat je een levendige fantasie hebt mbt tot voortstuwing van je ei haha verder snap ik dat je heel enthousiast bent, alleen kan ik me wel voorstellen dat je door je manier van schrijven een beetje bij sommige mensen in de irritatie zit. Het klinkt erg naief voor iemand van 29 om op deze manier te schrijven... ik hoop uiteraard wel voor je dat het raak is en dat je snel mag genieten van een kindje
hoi!! ik ga hier ook maar eens reageren want vind het hier wel heel spannend haha. allereerst wil ik tegen pella zeggen....ik hoop idd voor jou dat het je gegunt is en dat het niet lang hoeft te gaan duren. ik weet niet of wat jij voelt of dat zo snel al zou kunnen want ik ben immers ook pas in de 4e ronde van mijn 1e kindje. ik wil je wel zeggen, hou alle opties open, want ik weet ook dat je lichaam je idd heel erg voor de gek kan houden. mijn verhaal: jaren geleden al eens met een expartner gestopt met de pil, met als gevolg onregelmatige cylcussen van ongeveer 78 dagen of meer en 1 miskraam. toen weer aan de pil gegaan omdat de relatie stuk liep. nu weer een nieuwe partner waar ik in augustus mee besloten heb na 4 jaar relatie om te stoppen met de pil... gevolg.......regelmatige cylcussen 28 dagen-30 dagen-27 dagen en nu 29 dagen. perfect dus.... maar na de eerste maand stoppen had ik zon pijnlijke borsten...kon wel janken.....stemmingwisselingen van hier tot heb ik jou daar.....misselijk....en heeel moe..... ik probeerde het niet, maar was er van overtuigd dat ik zwanger was... was dus een beste teleurstelling. de ronde daarna totaal geen klachten en afgelopen keer weer volop klachten en weer de overtuiging.... je lichaam is een heel raar iets, dus pin je niet te hard vast op de symptomen....dat zou zo maar een teleurstelling kunnen worden. gun t je van harte hoor! maar leg je neer bij de reacties die hier uit voortvloeien.......iedereen heeft een eigen mening en dat moet ook iedereen respecteren!
Hai Glamoury, Dankjewel om dit te delen! Sneu voor je wat je vertelt... Ook heel lief dat je me voor een teleurstelling wil behoeden. Ik respecteer ieders mening hier op het forum. Enkel is het niet zo prettig dat sommige dames denken dat het tussen me oren zit. Eén tip aan deze dames: kijk maar es op Google, en je zal zien dat mijn verhaal best vaker voorkomt... Ik sta ook wel open voor andere minder leuke opties. Maar ik word nu eenmaal voortdurend tot de orde geroepen door me lichaam... Vandaag, 4 dpo: Nog steeds een stinkende bek, vol schuimig spuug... Vanmorgen merkte ik een streepje rosig bloed in me onderbroek... Daarnet ging ik nog es naar het toilet maar nou was het een donkerbruine streep. Ook voelde ik een paar keer een onprettige prik in me buik. Ongi?
Ik lees toch ook even mee, want zou graag weten of je uiteindelijk zwanger bent. Ik heb heel veel geleerd op dit forum omdat ik heel wat topics heb gelezen en ook wat eigen onderwerpen heb gestart. En ik vind het ook redelijk onwaarschijnlijk dat je nu al zou voelen dat je zwanger bent. Maar ik zit ook pas in mijn tweede ronde en ik weet dat je jezelf helemaal gek kunt maken, deed ik toch bij mezelf. Alles wat ik voelde linkte ik aan een zwangerschap, maar nu weet ik dat het mijn eisprong en het ontpillen was. Ik wens je alvast veel geluk en hopelijk is het raak, maar je moet inderdaad wel begrijpen dat bij sommige dames het nogal irritaties kan opwekken. De reacties vind ik van beide kanten nogal agressief, maar hé iedereen dacht toch in zijn eerste rondes dat hij zwanger was en stond stil bij elk steekje die zij voelde. Als je voor je eerste kindje gaat en er nog niet echt veel van weet dan is het toch normaal dat je zo'n vragen op een forum als dit plaatst. Ik heb veel geleerd van internet en dit forum, maar als ik dit niet had gedaan kwam ik zeker ook met zo'n vraag af.