Hallo allemaal, In januari ben ik bevallen van een zoontje en geef borstvoeding. Nu wilde ik wel weer met een anticonceptie beginnen maar omdat ik bv geef kon ik niet terug naar mijn oude pil en werd mij geadviseerd om een mini pil te gaan slikken. Daar werd alleen wel bijgezegd dat het erg belangrijk was dat ik deze elke dag dezelfde tijd moest innemen, nu is dat op het moment nogal een probleem bij me.. Ik vergeet eigenlijk alles en ook het innemen van de pil af en toe, dus heb elke dag een wekker gezet, wat even hielp maar later toch wel weer vergat. Je merkt het al.. zo is het niet echt betrouwbaar. Gekke is dat ik daar voorheen nooit last van had. Ik ga het nu nog een keer proberen door hem op een andere plek te leggen maar voor als dat ook niks wordt graag even wat advies. Ik zou tegen de tijd wel een tweede willen en ook niet over al te lange tijd dus een spiraaltje gaat hem niet worden. De microgynon mag ik nu niet wat zijn de andere opties nog buiten condooms? (Want ik neem voor het zingen de kerk uit liever niet als optie )Iemand hier ervaring mee? En moet de minipil echt zo stipt ingenomen worden als ze zeggen? Alvast bedankt!
Spiraaltje (koper of mirena), minipil of condooms... Helaas is het dat als je borstvoeding geeft ... Ik ben bij mijn eerste na 3 maanden weer gestart met de gewone pil, omdat ik wilde stoppen met borstvoeding. Na 3 dagen slikken stond ik al helemaal droog , heb niet eens echt hoeven afbouwen... Dus dat productieremmende effect was er wel zeker! Ik weet niet hoe erg je een 'ongelukje' zou vinden, als je echt 'safe' zou willen zitten kun je minipil (die inderdaad iets minder betrouwbaar wordt als je hem niet iedere dag neemt) combineren met condoom? Op zich als je nog borstvoeding geeft is minipil best betrouwbaar, omdat cyclus sowieso op zijn gat ligt en moeizaam op gang komt (bij veel vrouwen althans). Ik heb na nr 1 nog een tijdje minipil (zonder borstvoeding) geslikt, ik heb die (heel) kleine kans op een ongelukje voor lief genomen omdat de kinderwens er (in redelijk nabije toekomst) wel was... Geen ongelukjes gehad overigens , het duurde na stoppen zelfs 10 wkn voordat ik weer een eigen cyclus had! Veel succes!
Hai Kache, Bedankt voor je reactie! Dan ga ik denk ik toch maar voor de pil met risico denk ik.. haha Jammer dat dit het is. Ik zou eigenlijk niet eens weten of een arts wel een spiraal zou zetten voor max een jaar? En idd hier nog geen cyclus te bekennen maar dat schijnt ook niet altijd wat te zeggen. Bedankt!
Dat je de minipil elke dag op hetzelfde tijdstip moet slikken is echt al lang achterhaald. 8 jaar geleden vertelde mn huisarts dit al en staat op de bijsluiter dat er een marge is van 12 uur. Mirena mag ook samen met bv trouwens.
Ik was ook altijd slordig met innemen van de (mini)pil en nooit zwanger geraakt door de wisselende tijdstippen. Dus dat is best achterhaald hoor.
Ik heb na mijn eerste een mirena laten zetten en die na 6 maanden eruit laten halen. Ze vragen echt niet hoe lang denkt u het spiraaltje te willen gebruiken. Na de tweede een koperspiraal en heb die er in september in laten zetten en denk hem er in augustus uit te halen voor een eventuele derde kindje. Reageer heftig op hormonen, dus dit was de enige optie. Maar de minipil kan dus gewoon als je hem elke dag inneemt prima. Ik ken hem niet, dus geen ervaring mee.
Bij ons gaf de ha aan dat ze ene spiraaltje er ook weer makkelijk uit halen. Maar zag het zelf niet zitten omdat ik begin volgend jaar ml hopelijk zo ver heb om voor een 2e kindje te gaan. Heb vanaf 6 weken na de geboorte de mini pil geslikt (half oktober) en werd in april pas voor het eerst ongesteld. Nu ben ik gestopt met bv en overgestapt op de microgynon. Weten wanneer ik ongesteld wordt vind ik namelijk toch wel erg prettig...
Ik zal anders eens informeren bij de ha wat ze doen. Ik ben namelijk ook niet zo goed met hormonen.. Toen ik stopte met de pil vorig jaar om zwanger te worden voelde ik me zoveel beter! ondanks de ontpillings verschijnselen. Nooit meer hoofdpijn gehad daarna. Inplanon ken ik niet dus ga ik me eens in verdiepen! Bedankt allemaal!
Ja dat heb ik idd ook, ik reageer slecht op hormonen. Heb nu de implanon en dat gaat nét. Is trouwens hetzelfde als de minipil qua samenstelling, maar veel hogere betrouwbaarheid door wijze van toediening.