Hallo! Ik weet niet zo goed hoe ik het anders had moeten verwoorden, dus hopelijk spreekt de titel voor zich. Ik heb de volgende vraag: Zijn er hier ook vrouwen die zwanger zijn of zijn geweest van hun 2e of 3e kindje, maar dat kindje krijgen of hebben uit een nieuwe relatie? Ik heb een dochter van bijna 10 jaar en inmiddes gelukkig samenwonend met mijn huidige vriend, hij is alleen niet de vader van mijn dochter. Wij willen graag samen een kindje.. Nu 5e ronde.. Maar wat ik mij af vraag: zijn hier vrouwen in dezelfde situatie en was je eerste zwangerschap totaal anders dan de 2e of 3e, of maakt het niet uit dat mijn eitje nu door een "ander" zaadje bevrucht gaat worden. Ik vraag me af of je hierdoor een totaal andere zwangerschap kan hebben en dan gaat het me vooral om de symptomen. Of heeft dat totaal geen invloed? Zoek mn eigen suf op internet, maar kan er niets over vinden. Beetje lang verhaal geworden, probeer het maar zo duidelijk mogelijk neer te zetten. Ben benieuwd!
Hoi. Ik heb een zoon van 6 uit mijn vorige relatie en ben nu 17 weken zwanger van het kindje van mij en mijn nieuwe liefde. De zwangerschap is op verschillende punten totaal anders. Mijn ex is emotie arm. Heeft in de zwangerschap van zoon geen emotie getoond en ook niet toen hij geboren werd. Zij blij te zijn maar heb het nooit vernomenb. Ook stond ik in praktische zaken alleen. Heb bv zelf de kinderkamer gestuct en gesausd omdat hij er geen zin in had. Ook had hij geen zin in werken. Toen zoon 1.5 was ben ik weg gegaan. Dat is nu bijna 5 jaar geleden. Inmiddels heb ik ruim 2 jaar weer een relatie met een hele andere man. HIj is zorgzaam en het geeft nu voor mij veel meer rust in de zwangerschap. Ook al werkt hij doordeweeks aan de ander kant van het land voel ik dat we het samen doen. Hij is ook echt blij en trots. Emotioneel voelt deze zwangerschap heel anders voor mij. Ook lichamelijk is het heel anders. Alleen de bi is het zelfde en nu al veel eerder maar verder is het compleet anders. Bij zoon heb ik hg gehad en ben ik de hele zwangerschap ziek geweest. Nu ben ik totaal niet misselijk geweest. Waar mijn zwangerschap van zoon een donderwolk was is het nu genieten
Leuk dat je reageert! Ik kan goed begrijpen dat deze zwangerschap emotioneel heel anders is voor je! Een zwangerschap hoort vol blijdschap en emoties te zijn, aan je verhaal te horen is daar bij je zoontje een flinke domper op gezet. Jammer.. Maar gelukkig heb je nu weer een lieve vent die er wel voor jouw zoontje en nog ongeboren kindje is. Weet je het geslacht toevallig al of willen jullie dit niet weten? Ik hoop dat er meer vrouwen reageren. Ben benieuwd of dit voor meer vrouwen zo anders is qua symtomen en dergelijke. Geniet van je zwangerschap!
Nee geslacht hoop ik morgen te weten te komen en domper op de zwangerschap van zoon ja dat klopt wel. Voelt nu toch als voor beide een beetje de eerste keer. Vriend heeft namelijk nog geen kinderen
De eerste keer dat je er samen van kunt genieten! Oke spannend! ben benieuwd wat het is, jongetje of meisje.. Succes morgen!