Wie loopt er bij de gyn? In mijn vorige zwangerschap heb ik een aantal periodes bij de gyn gelopen. Toen werd er vaak standaard een echo gemaakt. Nu heb ik aankomende donderdag een afspraak bij de gyn om te praten over hoe mijn vorige zwangerschap is verlopen en hoe daarmee om te gaan. Denken jullie dat er dan een echo gemaakt word? Er zal niet veel meer te zien zijn dan een dooierzakje, maar stiekem hoop ik het toch!
Haha hoi beertje, sja zo kan het ook maar ik weet precies wanneer mijn menstruatie en ovulatie was. Zwijmel, ik kan ook alleen maar aan die kleine wurm denken he.
Ik had mijn eerste afspraak bij de gyn met 9 weken en kreeg toen wel gelijk een (uitwendige) echo. Met 13 weken had ik mijn volgende afspraak en omdat dat het 'kritische punt' is, kreeg ik weer een echo (nou ja,echo...... zíj keek even snel, ik heb niks gezien ) Sindsdien geen echo's meer gehad, op de 20 weken echo na dan. De ene keer ook wel naar het hartje luisteren en de andere keer niet.
toen ik nog bij de gyn liep (nu bij vk) heb ik bij iedere afspraak een echo gehad.. 1e keer was bij 6 wkn en een paar dagen en ik wist wel precies wanneer ik ongi was geworden daarvoor.daarna zo om de 2 wkn afspraken en iedere keer een echo gedaan...
met 5 weken maken ze vaak geen echo omdat er dan te weinig te zien is en er nog geen hartactie is. dus je kunt beter doen alsof je niet weet hoelang je zwanger bent ik liep beide zwangerschappen bij de gyn en kreeg elke 2 weken een echo.
Ik krijg echt bij elke afspraak een echo, dus nu al ongeveer 20 gehad. Lijkt me dat ze een echo maken als het over deze zwangerschap gaat: ze willen toch weten waar ze over praten
Wat een verschillen zeg! Misschien hangt het er ook nog vanaf waarvoor je bij de gyn loopt? Nou doen alsof ik niet weet hoe ver ik ben zou ik niet kunnen hoor hihi. Meer ervaringen zijn welkom hoor, vind het wel leuk om zoveel verschillende verhalen te lezen.
Ik ben nu ook weer bij de gyn (omdat ik diabeet ben), heb bij elke controle een echo gehad. Vind ik niet vervelend
shenoby bij jou is het wel even spannend geweest na de eerste echo zie ik. meisjev: dat moet helemaal leuk zijn om te zien, 2 van die wurmelende frummels in beeld.
Wij zijn de hele zwangerschap onder controle van de gyn gebleven. We hadden een medische indicatie, omdat we mbv ICSI zwanger geworden zijn. Onze gyn maakte elke keer standaard een echo. Maar de andere artsen deden dat niet. Dus het hangt heel erg van je eigen gyn af.
In verband met medicijnen (bloeddruk en allergie) moest ik ook meteen naar de gyn. Bij het eerste gesprek werd meteen een echo gemaakt. We hadden het eigenlijk niet verwacht, maar ze gaf aan dat ze dat altijd bij het eerste bezoek doen. Daarna heb ik geen echo's meer gehad. Alleen de eerste en de 20 weken echo. Ik moet wel vaak op controle, maar een echo wordt niet standaard gemaakt. Ze luisteren wel elke keer naar het hartje, maar een echo maken ze niet.
@ deelight ja maar dat hoort hier een beetje bij. had met mijn eerste zwangerschap heel veel bloedverlies. en bij deze zwangerschap zeiden ze gelijk dat het niet goed zat. alleen kon ik dat zelf niet geloven. 27e uitgerekend op 19 maart. en 2 weken geleden 5 dagen vooruit gezet. dus wij zijn de 12 weken grens inmiddels alweer voorbij. a.s maandag weer een echo.
Bij mij doen ze elke controle een echo maar misschien is dit ivm mijn "ziekte". (colitis ulcerosa en dus meer kans op te kleine kindjes--> mijn eerste was overigens bijna 8 pond dus dat zegt niets....)
Is het ook, kan het ook helemaal niet erg vinden om ze bij elke controle te 'moeten' zien ! Vind zwangerschap zo wie zo iets wonderlijks, een levend mensje in je buik, maar 2 is af en toe voor mij nog steeds onwerkelijk. Lig ik daar weer bij de gyn: 'het zijn er gewoon 2!! '