Altijd echo bij Gyn?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DeeLighT, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wie loopt er bij de gyn? In mijn vorige zwangerschap heb ik een aantal periodes bij de gyn gelopen. Toen werd er vaak standaard een echo gemaakt.

Nu heb ik aankomende donderdag een afspraak bij de gyn om te praten over hoe mijn vorige zwangerschap is verlopen en hoe daarmee om te gaan. Denken jullie dat er dan een echo gemaakt word?
    Er zal niet veel meer te zien zijn dan een dooierzakje, maar stiekem hoop ik het toch!

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    TOen ik aangaf dat ik niet wist wanneer ik ongesteld was kreeg ik een echo met 4 weken.
    Succes :)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Haha hoi beertje,

sja zo kan het ook maar ik weet precies wanneer mijn menstruatie en ovulatie was.
    Zwijmel, ik kan ook alleen maar aan die kleine wurm denken he.

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had mijn eerste afspraak bij de gyn met 9 weken en kreeg toen wel gelijk een (uitwendige) echo.

Met 13 weken had ik mijn volgende afspraak en omdat dat het 'kritische punt' is, kreeg ik weer een echo (nou ja,echo...... zíj keek even snel, ik heb niks gezien ;) )

Sindsdien geen echo's meer gehad, op de 20 weken echo na dan. De ene keer ook wel naar het hartje luisteren en de andere keer niet.

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    toen ik nog bij de gyn liep (nu bij vk) heb ik bij iedere afspraak een echo gehad.. 1e keer was bij 6 wkn en een paar dagen en ik wist wel precies wanneer ik ongi was geworden daarvoor.daarna zo om de 2 wkn afspraken en iedere keer een echo gedaan...

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

met 5 weken maken ze vaak geen echo omdat er dan te weinig te zien is en er nog geen hartactie is. dus je kunt beter doen alsof je niet weet hoelang je zwanger bent :p

ik liep beide zwangerschappen bij de gyn en kreeg elke 2 weken een echo.

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik krijg echt bij elke afspraak een echo, dus nu al ongeveer 20 gehad. Lijkt me dat ze een echo maken als het over deze zwangerschap gaat: ze willen toch weten waar ze over praten ;)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat een verschillen zeg!
    Misschien hangt het er ook nog vanaf waarvoor je bij de gyn loopt?

Nou doen alsof ik niet weet hoe ver ik ben zou ik niet kunnen hoor hihi.
    Meer ervaringen zijn welkom hoor, vind het wel leuk om zoveel verschillende verhalen te lezen.:)

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben nu ook weer bij de gyn (omdat ik diabeet ben), heb bij elke controle een echo gehad. Vind ik niet vervelend :)

10. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ik krijg altijd 2 of 3 echo's mee naar huis :D

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik loop ook bij de gyn maar kreeg echt niet elke keer een echo,
    wel veel vaker dan gemiddeld hoor.

12. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    krijg elke controle een echo, is ivm de 2ling :)!

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    shenoby bij jou is het wel even spannend geweest na de eerste echo zie ik.

meisjev: dat moet helemaal leuk zijn om te zien, 2 van die wurmelende frummels in beeld. :)

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn de hele zwangerschap onder controle van de gyn gebleven. We hadden een medische indicatie, omdat we mbv ICSI zwanger geworden zijn. Onze gyn maakte elke keer standaard een echo. Maar de andere artsen deden dat niet. Dus het hangt heel erg van je eigen gyn af.

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik denk het wel ik krijg wel altijd een echo bij de gyna

16. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    In verband met medicijnen (bloeddruk en allergie) moest ik ook meteen naar de gyn. Bij het eerste gesprek werd meteen een echo gemaakt. We hadden het eigenlijk niet verwacht, maar ze gaf aan dat ze dat altijd bij het eerste bezoek doen. Daarna heb ik geen echo's meer gehad. Alleen de eerste en de 20 weken echo. Ik moet wel vaak op controle, maar een echo wordt niet standaard gemaakt. Ze luisteren wel elke keer naar het hartje, maar een echo maken ze niet.

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ deelight
    ja maar dat hoort hier een beetje bij.
    had met mijn eerste zwangerschap heel veel bloedverlies.
    en bij deze zwangerschap zeiden ze gelijk dat het niet goed zat.
    alleen kon ik dat zelf niet geloven.
    27e uitgerekend op 19 maart.
    en 2 weken geleden 5 dagen vooruit gezet.
    dus wij zijn de 12 weken grens inmiddels alweer voorbij.
    a.s maandag weer een echo.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    gelukkig shenoby dat je de 12 weken grens gehaald hebt. Maandag weer lekker naar je kindje kijken.

19. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Bij mij doen ze elke controle een echo maar misschien is dit ivm mijn "ziekte". (colitis ulcerosa en dus meer kans op te kleine kindjes--> mijn eerste was overigens bijna 8 pond dus dat zegt niets....)

20. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student

Is het ook, kan het ook helemaal niet erg vinden om ze bij elke controle te 'moeten' zien ;)!
    Vind zwangerschap zo wie zo iets wonderlijks, een levend mensje in je buik, maar 2 is af en toe voor mij nog steeds onwerkelijk. Lig ik daar weer bij de gyn: 'het zijn er gewoon 2!! :D'

Deel Deze Pagina