Hallo, Ik vroeg me af, zoals de titel al doet vermoeden, of er ook dames zijn die ervaring hebben met het zwanger raken door seks tijdens de menstruatie?
Vrijwel niet mogelijk. Je eisprong is namelijk pas veel later. Of je moet een erg korte cyclus hebben en bijvoorbeeld op de laatste dag van een (vrij lange) menstruatie gemeenschap hebben gehad, maar dan nog is het best kleine kans.... Overigens vind ik seks tijdens je menstruatie echt goor, haha. Aorry!
Hmm, lijkt me niet echt kunnen. Om zwanger te worden heb je een eisprong nodig, en volgens mij kan dat niet tijdens je menstruatie. Tenzij je misschien een lange menstruatie hebt, en een vroege eisprong.
Misschien als je 7 dagen lang menstrueert en je op de 7de dag sex hebt en je op dag 12 je eisprong hebt. zaadcellen kunnen in zeldzame gevallen 5 dagen blijven leven. Maar je hebt dan ook nog geen vruchtbaar slijm dus dat wordt best lastig. Ben benieuwd waarom je dit vraagt?
Het kan best, en het komt vaker voor dan je denkt. Inderdaad in combinatie met een korte cyclus, een vroege eisprong en een menstruatie die langer dan een paar dagen duurt.
Cyclussen wisselen heel sterk. kan variëren tussen de 28 en 21 dagen. De laatste keer was het 21 dagen.
Ben je al is begonnen met ovulatietesten? Belangrijk om te weten is wanneer je ei is. Als ie pas rond dag 14 is en je cyclus is maar 21 dagen dan heeft een bevrucht eitje geen kans om in te nestelen. Maar een ei tijdens de menstruatie kan zeker. Als je geen ovu testen gebruikt zou ik dat toch is gaan doen in een nieuwe ronde
Ik gebruik geen ovutesten, maar ik ben eigenlijk ook niet bezig om zwanger te worden. we zijn net een half jaartje trotse ouders dus willen nog even wachten, maar we hebben 1 keer zonder condoom seks gehad op de eerste dag van mn ongesteldheid. Toen was nog heeel minimaal ongesteld namelijk. Ik dacht dat ik dan toch niet zwanger kon worden, maar later toen ik erover ging nadenken dacht ik dat het misschien toch zou kunnen. Dus wilde wat ervaringen horen van anderen
Bij een cyclus van 21 dagen kun je je eisprong verwachten tussen dag 3 en dag 11 van je cyclus en dan zou je dus inderdaad aan de bak moeten tijdens je menstruatie. Dit is gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
oke dames, bedankt voor de reacties. Dan wachten we het maar rustig af. Ik krijg steeds meer gevoel niet zwanger te zijn, dus ik zal binnen nu en een weekje wel gewoon ongesteld worden.
is mogelijk, want moeder die ik ken, is zwanger geraakt tijdens menstruatie.. heel gek maar is echt zo ! maar dat wil niet zegge dat bij alle vrouwen is maar zelden.