Zwangerschapssymptomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xMeliisz, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar de eerste zwangerschapssymptomen.
    Hadden jullie voor jullie NOD al vroege symptomen en wat voor symptomen na een positieve test.

Zo kan ik zelf elke maand kijken of er overeenkomsten zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Xx

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik was blijkbaar enorm moe, wat ik zelf niet in de gaten had verweet het aan drukte werk en warmte
    Dag van nod viel er knoflookolie en ja toen wist ik dat ik zwanger was...

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb elke cyclus last van van alles en word dan vaak gewoon ongesteld. Pin je dus niet vast op symptomen want veel symptomen kunnen bij zowel een beginnende menstruatie als een zwangerschap horen. Iig succes!!

4. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Ik werd heel erg duizelig en misselijk alles draaide zelfs toen ik op bed lag.. Maar kan bij iedereen anders zijn natuurlijk ;)

5. Yvet

Yvet Actief lid

10 sep 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben pas net zwanger dus mijn symptomen staan mij nog goed bij. Ik sliep slechter, was vaak wakker in de nacht en in de ochtend vroeg wakker. In de ochtend vond ik de koffie van vriendlief al onwijs stinken. Ik had het ook erg koud. Ik kreeg zo af en toe voor mijn NOD al steken in m'n onderbuik en zij, dit had ik nog nooit gevoeld. Ik had gewoon afscheiding, dan wel een beetje. Na de positieve test werd het geleidelijk iets meer. Ik wist min of meer al dat ik zwanger was, dat idee had ik heel sterk. Mijn NOD was vrijdag 30 januari, ik had geen testdrang. Ik heb pas op 31 januari getest en binnen 3 minuten al een tweede streep.
    Hoop dat jullie ook snel zwanger raken!
    Xx

6. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reactie.
    In januari was ik nog aan de pil. Had 17-1 mijn laatste doorbraakbloeding. Een aantal dagen later begon mijn volgende strip, ben alleen de 1e 2 pillen vergeten. Halverwege de strip toch maar gestopt omdat wij toch een grote kinderwens hebben. 2 dagen later heel kort wat bloedverlies(vast door het stoppen tussendoor). Ben benieuwd hoe mijn cyclus nu gaat worden, alleen weet ik nog niet of ik dat bloedverlies moet rekenen als laatste dag laatste menstruatie.
    We zullen het maar afwachten

Xx

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je weet nooit of jeovereenkomsten vindt. Elke zwangerschap is anders. Ook je 2e of 3e, ook als je steeds een jongen of meisje krijgt. Lastig he?

Ik had niets gevoeld of gemerkt. Pas in week 10 werd ik moe.

8. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Jep, dit. Helemaal. :)

9. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik ben nu een half jaar gestopt met de pil, afgelopen maand voelde ik ineens van alles! Steken in onderbuik/vagina, grotere borsten/tepels met duidelijk aders veel last van maagzuur en af en toe misselijk 1x overgegeven mijn darmen waren van slag, ik wist bijna zeker dat ik zwanger zou zijn .. 3 dagen overtijd en ja hoor ONGESTELD ... zegt dus helemaal niks helaas :(

Soms denk ik heeft er misschien niet iets gezeten, en is het een vroege miskraam geworden. Maar dat zullen we toch niet te weten komen.

Ik ga in ieder geval niet meer op alle kwaaltjes letten voor de nod, als dat mij lukt haha

Succes :)

10. LovelyLove

8 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de maand voor mijn zwangerschap allerlei klachten. Dacht dit kan niet anders dan zwanger zijn,toch ongesteld geworden. De maand erop nergens last van echt niks en toen was ik wel zwanger. Dus symptomen zeggen helaas niet altijd wat, hecht je er niet te aan.

11. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Wat mijn eerste NOD was weet ik niet omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb/had. Dus wat dat betreft kan ik niks zeggen over mogelijke symptomen die ik toen had.

Bij beide zwangerschappen merkte ik op dat ik vollere borsten had, toen dit door mijn vriend bevestigd werd een test gedaan en beide keren bleek ik idd zwanger. Meer symptomen kreeg ik pas toen ik het zelf al wist.

Bij de tweede zwangerschap had ik buiten de vollere borsten geen andere symptomen waardoor ik dacht dat het raak was. Dit was ook snel na de bevalling van de eerste dus ook totaal niet op gelet of mee bezig geweest. Bij de eerste was ik meer moe en smaakten bepaalde dingen niet meer, nog minder eetlust. Met weinig eetlust ben ik best bekend dus dat was niet direct een aanleiding.

Elke zwangerschap is anders, dus ook de symptomen. Sommigen hebben heel veel symptomen, een ander heeft nergens last van en denkt er alleen aan door een uitblijvende menstruatie. Wat ik achteraf gezien wel een groot signaal vond was dat ik ergens een heel sterk gevoel had dat het zo was. Keren dat ik testte daarvoor had ik van tevoren het gevoel al dat het niet zo was. Misschien toeval hoor..

12. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier voor nod erg koud en steken in mijn liezen. Verder nergens last van. Dacht niet zwanger te zijn maar testte toch positief

13. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    We zullen het gaan zien. Ik hoop in 2015 zwanger te worden.
    Toch appart hoe het vrouwelijk lichaam in elkaar zit en zo verschilt bij iedereen. Ik hoop voor de andere dat jullie ook in 2015 zwanger worden en voor degene die al zwanger zijn geniet ervan!!

14. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik had juist geen symptomen voor/ rond NOD de maand dat ik zwanger werd. Die kwamen pas later. Voelde helemaal niets wat er op kon duiden dat ik zwanger was. :p Succes! :)

15. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Bij mijn dochtertje was ik moe, verder niets. 3 weken overtijd en positief getest maar wel net 3 weken zwanger. Op de nod in verwachting geraakt ofzo.

Nu negatieve test, bloeding gehad (wacht t af).. Gevoelige borsten, steken wisselend van linkse zij naar rechtse zij. Moe, kindje soms teveel.. Ontzettende vlagen van hoofdpijn, stemmingswisselingen wat ook aan de huidige situatie kan liggen.

16. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Hoi allemaal
    Misschien een gekke vraag hoor maar kan het zijn dat je symptonen hebt voordat je hcg in je hormonen zijn? Ik heb namelijk gevoelige borsten en moet het volgens mij pas over een week worden gister voor de zekerheid test gedaan maar die was negatief mijn cyclus is namelijk erg in de war ben vaak te laat vandaar dat ik heb getest..

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nee eerder kan niet. hier alleen opgezet van binnen down there zeg maar toen ik positief testte (10dpo). later kwam de misselijkheid.
    maar ik geloof niet in alleen maar kijken naar symptomen, die zeggen totaal niets. is ook beter om het anders om te zien. ben je zwanger? dan is het niet gek dat je sus of zo hebt.
    omgedraaid maak je je alleen maar gek en ga je dingen voelen die je normaal ook hebt maar nooit opgemerkt hebt.
    daarnaast komt na je eisprong ook een hormoon vrij die voor gekke klachten zorgt. zonder dat er nog maar iets ingenesteld is.

18. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf

Jawel Orchidee87, dat kan wel.
    Je menstruatie kan ook gevoelige borsten met zich mee brengen, maar tegelijk kan je ook zwanger zijn.

Er zijn vrouwen die een test doen en geen hcg in het bloed hebben en toch nog een maand of langer in verwachting zijn. Het kan wel, even afwachten dan maar.

19. orchidee87

21 jan 2015
    15
    0
    0
    Dankjewel Ickuzz voor je snelle reactie
    dan wacht ik even af hopen op een positieve test!
    Maar ik zal proberen er niet teveel aan te denken dit is al ronde 11 voor me en heb 1 miskraam achter de rug bijna een jaar geleden

20. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Voor nod geen symptomen. net erna al snel misselijk en pijnlijke borsten. ook net na de nod wat bloedverlies en veel bruinverlies.

Deel Deze Pagina