wat als je weinig tot geen symptomen hebt?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door giebel, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik lees hier veel te veel volgens mij en maak mezelf daar veel te onzeker mee... Ik denk bijna dat ik te weinig klachten heb... Zijn er meer mensen die redelijk ''normaal'' de eerste weken doorgaan? Ik lees alleen maar vreselijk veel kwaaltjes en klachten en heb zelf het idee dat ik maar weinig ervan merk... Ik ben wel wat moe hoor 's avonds en heb 2 x overgegeven maar verder....? Soms verbeeld ik me dat mijn borsten iets groter zijn maar twijfel ik dan ook wel weer aan. Gister wel beetje buikpijn gehad maar verder eigenlijk niks... Ik vind het jammer dat ik bij heel veel mensen lees dat ze al met 8 weken een echo krijgen of hartslag van kindje horen en dat ik pas morgen over 2 weken naar verloskundige ga, en dan pas een afspraak maken voor echo... Ik zou nu zo graag alvast een bevestiging hebben dat er echt een kindje in mijn buik groeit.. Maar misschien komt die vreselijke onzekerheid gewoon doordat het de eerste keer is en ik niet weet wat ik moet verwachten? De tests zijn toch niet voor niks positief...:( En juist omdat ik het nog zeker een maand geheim wil houden, moet ik misschien juist maar blij zijn dat ik geen symptomen heb... (zou ik ook echt zijn,als ik maar zeker wist dat alles goed was)

pfffff wachten duurt lang he?

2. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wachten duurt vreselijk lang en is idd onzeker, weet precies wat je bedoeld. Ik heb van de week mijn eerste echo gehad en alles was goed, wel wat minder ver dan gedacht. Maar ik vind dat die onzekerheid blijft, helaas...

Kwaaltjes heb ik ook niet echt, af en toe vreselijk moe, maar dat kan ook voor zijn van de spanning van de VK en de echo. Mijn borsten zijn wel wat groter en soms wat gevoeliger, maar dat scheelt ook weer per dag. Misselijk, overgeven helemaal niet.. Maar misschien moeten we daar maar gewoon blij mee zijn :D

3. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Hey lieve meiden,

Wees blij. Het zegt niks. Ik had bij mijn eerste ook bijna nergens last van. Maar ik herken de onzekerheid. Ik ken de frustratie van het wachten en dan is het net of iedereen een echo krijgt bij 8 weken behalve jij.

Maar maak je geen zorgen. En mocht je wel heel graag eerder willen, overleg dit dan gewoon met je vk.

Nogmaals maak je geen zorgen en probeer te genieten van deze bijzondere tijd!

Xxx

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Dank voor je reactie! Fijn te horen dat bij jou alles ok is, terwijl je ook weinig klachten hebt... Het zal er allemaal wel bij horen en ik denk ook wel dat onzekerheid blijft, ook na 20 weken en ook bij 30 weken... Hoe moet dat straks als onze kindjes er zijn? Ik moet er niet aan denken wat een enorm verantwoordelijkheids gevoel en wat als... nou ja, dat is op de zaken vooruit lopen.
    Ik wacht nog maar rustig 2 weekjes af, en ga morgen stiekum toch even de MvM test doen die ze vorige week achterliet, voor als ik later nog een ''dikkere'' streep wilde zien;)
    Als ik een baby zie momenteel, kan ik me nog haast niet voorstellen dat wij die volgend voorjaar ook zullen hebben. Maar ik denk dat het allemaal wat ''echter'' gaat voelen als familie en vrienden eenmaal op de hoogte zijn en er over gepraat wordt. Nu je het alleen nog maar met je 2tjes weet, is het toch anders. Hoewel ik het ook wel leuk vind om zo'n groot geheim te hebben samen hoor...

5. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Graag gedaan!

Ik kan me het nog zo voor de geest halen die tijd bij de eerste, ik snap je volkomen. Maar de onzekerheid wordt wel echt een stuk minder na de echo hoor. Echt waar!

Gewoon ook lekker doortesten. Heb ik vd week ook nog gedaan met de clearblue indicator. Ik moest alleen die 3+ nog hebben dus mijn kwartet was compleet. Hahaha voelde me best raar dat ik die test in alle weken gezien wilde hebben.

Laat je even weten wanneer je echo is en hoe het is gegaan?

Ik moet 21-9 voor de eerste echo. Pffff duurt mij nu ook weer veel te lang.

X

6. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Klinkt heel bekend.
    ik voel me tot nu toe hetzelfde als altijd,hoogstens een beetje moe.
    Ik zou eigelijk vandaag een afspraak hebben bij de ha maar in verband met een familiekwestie is hij de rest van de week afwezig en is mn afspraak verschoven naar volgende week.
    Ik kan niet wachten tot ik wat meer bevestiging heb dus ik hoop dat de week snel voorbij is

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    @ Manonii: Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat fijn te lezen dat er toch nog meer mensen zijn die ook weinig ervan merken nog... als je hier leest heeft iedereen de wereld klachten. Al moet ik zeggen dat, elke keer als ik hoopte zwanger te zijn, ik ook gewoon excuus zocht volgens mij, ik greep alles aan om maar een symptoom te zijn en elke keer was het dan niet zo. Nu het echt zover is, heb ik dat juist niet haha! zelfs zo dat ik elke x al vanaf 2 week voor eisprong ongeveer begon met foliumzuur slikken,elke maand weer ook al was het niet raak. En juist de keer dat het wél raak was... had ik dat niet gedaan... ben nu pas begonnen op het moment dat ik 4 dagen overtijd was en dacht dat het nu wel eens serieus raak zou kunnen zijn... Alle dagen daarvoor dacht ik nog gewoon ''verbeeld je nou maar niks, het komt heus wel (de ongesteldheid dan he?).... Nou ja, sinds ik overtijd ben slik het dagelijks, ik hoop dat dat alsnog ok is...

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hihi als je al 2x hebt overgegeven heb je al meer zwangerschapskwaaltjes als ik ;) Ik merk ook vrij weinig van de zwangerschap hoor! Wees blij, kan nog komen.

Ik begon met het slikken van foliumzuur toen ik 5 weken zwanger was. Eerder wist ik niet van de zwangerschap. Maar de echo op 8w5d was prima!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik merkte er de eerste weken ook maar weinig van, toen werd ik wel zeurend misselijk en moe, maar ook dat viel allemaal wel mee. Begon pas met 13 weken met overgeven, maar ook maar een paar keer. Voel me nu ook echt prima, maar weinig kwaaltjes. Zegt allemaal helemaal niets; de ene heeft nergens last van, de ander hangt de hele dag boven de wc en lijkt álle kwalen te hebben.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maak je geen zorgen dat je nergens last van heb ;)
    Wees juist blij!

Kwaaltjes zeggen helemaal niks over het verloop van een zwangerschap

Ikzelf heb ook helemaal nergens last van gehad behalve iets moeier en dat kwam ook pas in de 10e of 12e week ofzo...

Ik zou er gewoon van genieten dat je nergens last van heb hoor :D

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Kwaaltjes zeggen helemaal niks, ik heb mijn 4 eerdere zwangerschappen veel kwaaltjes gehad, en alle 4 eindigde in een MK. Nu heb ik op vermoeidheid na nergens last van en nu lijkt het wel allemaal goed te gaan. Kwaaltjes betekenen dus helaas ook niet dat het goed zit, het betekend alleen maar dat je lichaam hcg aanmaakt.
    Folium zuur ben ik ruim 3 jaar geleden begonnen met slikken een maand voor ik stopte met de pil. Het advies is nl te beginnen 4 weken voor je zwangerschap, maar genoeg vrouwen die er later mee beginnen ivm een onverwachte zwangerschap, dus zolang je het nu trouw slikt zal het wel goed komen lijkt me.
    Succes met afwachten!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook helemaal geen kwaaltjes! Ook niet gehad trouwens, merk aan niets eigenlijk dat ik zwanger ben.
    Maar toch al ruim 13 wkn en 4 goede echo's verder, dus het zegt allemaal niets.
    Succes met het wachten.. vreselijk!

13. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Bedankt allemaal voor de geruststellende reacties!:):):)

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb ook eigenlijk geen kwaaltjes, misschien alleen wat sneller moe dan normaal, en ik maak me daar toch ook wel druk over. Zeker nadat de CB indicator gisterenavond en vanochtend 1 - 2 weken zei :( Bij ons maken ze normaal ook pas een echo rond de 10 weken, nu mag ik als het goed is met 7 - 7,5 week al komen. Hopelijk heb jij over een week of 3 een hele mooie echo in haden en heb je je voor niets zorgen gemaakt ;)

15. kwiebje

kwiebje Bekend lid

17 feb 2011
    856
    1
    18
    Gelderland
    Ik heb ook weinig kwaaltjes. Ik heb wel gevoelige borsten, maar daterk ik alleen als ik eraan zit of spring. Sinds deze week ben ik moe. Het lijkt of ik griep heb. Ben er erg blij mee, omdat het een bevestiging is. Misselijk ben ik geen moment geweest nog gelukkig. Ik heb op NOD getest en toen gaf de test al 3+ aan. Aan de hoeveelheid hcg kan het niet liggen lijkt me. Mijn eerste echo is volgende week al en dan ben ik bijna 7 weken. Balen dat jij pas zo laat mag.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier alleen chagrijnig en af en tie een leeg gevoel in mijn maag.. Had bij eefje ook weinig last, mijn gyn zei dat sommige vrouwen zich heel snel aanpassen aan het zwanger zijn...

Maar dat eerste trimester.. Zucht, heb ook al echo gehad maar ben blij als ik een week of drie verder ben!

17. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Hmmmz daar ben ik weer... Ik zal maar ophouden onzeker te zijn geloof ik. Gisteravond ineens beroerd, maar kwam niets uit. Toch maar gaan slapen maar heel onrustig... steeds raar gevoel in de buik, vaak wakker. 5 uur werd ik weer wakker en gelukkig had ik een emmer naast m'n bed gezet.... M'n eten van de avond ervoor kwam er weer uit... Echt niet fijn... Maar ook de rest van de nacht en vanochtend op m'n werk bleef ik een misselijk gevoel houden... Zou dat ook van de zwangerschap komen? Ik ga uit van wel, maar ik was in de veronderstelling dat overgeven door zwanger zijn gebeurd doordat je iets ruikt of proeft heel sterk waar je niet over kan... dan overgeven en klaar (zo ging het de eerste 2 x wel bij mij) Maar nu ben ik bijna 12 uur beroerd geweest... of zou ik toevallig grieperig zijn? Ik heb het op m'n werk wel op een griepje gegooid (kon het ook niet verbergen, was lijkbleek toen ik binnen kwam) maar hoop dat het de komende 4 weken niet zo heftig gebeurd terwijl ik moet werken want dan zullen zij ook wel hun conclusies trekken vrees ik....

Ik zal in elk geval niet meer klagen dat ik te weinig symptomen heb... want dat overgeven is echt niet fijn:(

18. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Die onzekerheid heb ik ook. Ik had van de week ook een soortgelijk topic op internet gezet. Ik heb namelijk ook nergens last van. Het enige wat ik heb is dat ik iets meer honger heb. Verder niks... Over twee weken heb ik de eerste echo dus blijf ik daar maar op wachten.

Groetjes Milouu

19. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hoi meiden,

Hier ook onzekerheid...
    soms dagen kwaaltjesloos en de dagen erna toch weer krampjes, hoofdpijn en erg moe...
    Ik merk nu de laatste 3 dagen dat mijn tepels erg veranderen...een beetje rare omschrijving maar ze krijgen een soort tuit vorm:(
    Verder ben ik erg moe...dit hele weekend heb ik alleen maar liggen slapen...
    Vandaag voel ik me wel weer oke..maar ja voor hoe lang is dat dan weer :D
    Ik geniet er maar van dat ik niet steeds met mijn hoofd in de wc pot hang en dat ik buiten de moeigheid me best goed voel...
    Er is niets over te zeggen, ieder vrouwenlijf is anders en reageert anders...gelukkig hebben we het forum waar we lekker kunnen kletsen en klagen;)

Gefeliciteerd trouwens meiden en geniet ervan!!

Liefs Pien

20. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn gehele zwangerschap nergens last van gehad en ik heb een gezonde dochter gekregen:D

Deel Deze Pagina