Hoi Dames, Een vriendin is eind vorig jaar gestopt met de prikpil, nu wacht zij totdat ze weer ongesteld wordt. Tot heden is zij het nog steeds niet geworden, dat is nu zeker een half jaar geleden. Ik weet dat het wel 9 maanden tot een jaar kan duren, maar nu doet ze "het" op goed geluk. Ik denk dat het best wel link is.. ze wil namelijk nog niet zwanger worden, pas volgend jaar. (Vanwege medicatie) Zijn er hier meiden die in een soortgelijke situatie zaten en "per ongeluk" zijn zwanger geraakt? Hoe groot denken jullie dat de kans is dat ze ineens zwanger zal zijn? Het zou wel leuk zijn, maar niet echt handig, haar kuur zal dan voor niks zijn geweest (allergie-injecties). Moet ik haar waarschuwen of zal het allemaal wel loslopen? Liefs Huismus
Tja.... bij onveilige sex zit de kans er altijd in.... Ze weet niet wanneer haar cyclus weer op gang komt... en een eisprong komt altijd VOOR de menstruatie.... dus als ze al een ei heeft.... is er kans op zwanger te raken... hoe groot...? tja... een kans hoeft niet groot te zijn, om raak te zijn..... hier zelf MET pil zwanger geworden... niet vergeten... Hoe groot was die kans??? iig groot genoeg om benut te worden door het zaadcelletje....... dus wil ze echt niet zwanger worden....... toch wat "gebruiken"....
ik ben ook zwanger geworden zonder cyclus... weliswaar niet na de prikpil maar na de nuvaring... ik heb na mijn bloeding van de hormonen geen menstruatie meer gehad... en toch zwanger!! (wij wilde trouwens wel graag een kindje) dus het kan heel makkelijk gebeuren zonder menstruatie
Tja, zonder anticonceptie kun je zwanger maken. (Zoals je wel leest, gebeurt het soms zelfs mèt.) Maar ik neem aan dat jouw vriendin dat zelf ook wel weet. Als zij bereid is om die 'gok' te nemen, is dat toch haar keuze?
Absoluut haar keuze, vroeg me alleen af of het vaak gebeurt. Dacht bij mezelf, laat ik eens even pijlen hier.