Ik ben 4 maanden geleden bevallen. Zeer waarschijnlijk ben ik allergisch voor Vicryl hechtdraad met een flink abces na drie weken tot gevolg. Deze ellende is achter de rug. Echter op de plek van de ontsteking, einde vagina, begin perineum, voel ik een verdikking als ik sta, ook is het erg gevoelig, met zitten. De ene periode is het erger dan de andere. Wat zou dit kunnen zijn? Na de eerste menstruaties heb ik diverse keer een schimmelinfectie gehad. Daardoor is het allemaal snel geïrriteerd daar. Daarnaast ben ik, na de eerste bevalling, nu 4 jaar geleden, "verplicht" om constant inlegkruisjes te dagen wil ik het beneden fris houden. Vaak verlies in net na het plassen een druppel, ook afscheiding is meer dan daarvoor. Is dit normaal? Kortom ben momenteel niet zo blij met mijn onderkant door bovenstaande ongemakken. Heb je adviezen voor mij?
hoi vervelend voor je dat je last hebt van deze ongemakken. Wat betreft die verdikking die je voelt, ik weet niet wat dat precies is. Je kunt ernaar laten kijken door je huisarts. Wat betreft het urine-verlies, dit komt helaas vaak voor bij vrouwen na de zwangerschap. Wat kan helpen om is therapie door een bekkenbodemfysiotherapeut. Je kunt zelf op internet kijken of een verwijzing vragen via je huisarts. Schimmels draag je bij je, in periodes van verminderde weerstand komen die weer opzetten. Dat is vervelend maar niet zoveel aan te doen. Als het vaak terugkomt kun je via je huisarts een kuur pillen vragen, diflucan, dat is sterker dan alleen die vaginale zalf of tabletten, dan ben je er veel langer vanaf. Mirjam