Omdat ik sinds mijn miskraam, begin november, geen menstruatie meer heb gehad heb ik voor 7 dagen primolut voorgeschreven gekregen. Dus 21 tabletten. Op maandag 5 januari heb ik de laatste 2 tabletten geslikt. Volgens de gynaecoloog zou ik, wanneer de kuur gestopt was, na 2 a 3 dagen een onttrekkingsbloeding moeten krijgen. Zo niet dan moest ik een nieuwe afspraak maken. Woensdag dus dag 2....niks! Donderdag dag 3....niks! Tot nu toe heb ik alleen gisteren (vrijdag) en vandaag (zaterdag)een ietsiepietsie bruinverlies gehad. Gaat dit nog doorzetten? Ben het vertrouwen in mijn lichaam zoooo ontzettend kwijt en ik wil zo graag door naar de volgende ronde! Hoe verliep het bij jullie na het gebruik van Primolut?
Hoi Madelie, Ik heb onlangs Provera gekregen, dat is vergelijkbaar met Primolut. De gyn zei tegen mij ook na 2-3 dagen onttrekkingsbloeding, maar bij mij duurde het een week. Bleek ook heel normaal te zijn dat het even duurde. Maak je dus niet ongerust! Sterkte!
Mijn nicht had dat precies zo en bleek ineens weer zwanger. Niemand begreep hoe dat kan maar haar zoon is nu 5.
Nou, opzich is daar niets raars aan. Als je follikels al groot genoeg zijn (ongeveer 14mm en groter), dan kunnen ze tijdens je Primolutkuurtje gewoon doorgroeien/springen. Je kunt dus gewoon zwanger raken tijdens Primolut.
Jeetje, heeft bij jullie ook lang geduurd dan eer de dijken doorbraken haha. Nou hopen dat het bij mij dan toch nog gaat werken dan die tabletten. @ Cathelijne, zwanger ben ik zeker niet. Was het maar waar! Heb op hcg moeten laten prikken voor ik aan de tabletten mocht beginnen en er is een echo gemaakt.
Nog één vraagje...hadden jullie ook voor de onttrekkingsbloeding eerst een paar dagen bruinverlies? Ik heb dit normaal zelf nooit voorafgaand aan een menstruatie. Had dit wel toen ik nog een stuk jonger was. Is dit iets wat typisch bij gebruik van Primolut hoort?