Aangekomen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Batchie, 7 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik had even een vraagje ik ben in 2 weken tijd 7kg aangekomen. is dat normaal? Ik eet gewoon gezond en zo min mogelijk rommel vandaar dat ik ook schrok want ik las dat men gemiddeld 12kg aankomt in de zwangerschap.

2. Niet meer actief

Het is wat veel, maar het kan. Zolang jij zeker weet dat je geen gekke dingen hebt gedaan zou ik me dan ook geen zorgen maken.

Tsja en dat gemiddelde.. ik ken helaas alleen maar meiden die meer dan 20 of 30 kg aangekomen waren. Ikzelf was 35 kg aangekomen..

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik had het ook opeens..hoeveel ik nu weeg weet ik niet..ik hoop dat ik verder niet meer ben aangekomen.

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Volgens mij moet je het toch wel in de gaten houden als je ineens snel aankomt, dit ivm evt. zwangerschapssuiker? Zal het anders even voor de zekerheid navragen bij de VK, want misshien is het in deze periode van je zwangerschap wel heel normaal.

5. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik heb gebelt en ik moet naar het ziekenhuis voor suiker. Ze had in het begin al gezegd dat ik later in de zwangerschap controle kreeg omdat iedereen in mijn famillie last heeft van suiker

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goed dat er even naar gekeken wordt!!
    Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben de eerste weken v.d. zwangerschap 5 kg afgevallen en weeg nog steeds 4 kg minder dan vóór mijn zwangerschap. De VK had verwacht dat ik vanaf 16 wkn ineens heel veel aan zou komen. Tot nu toe blijft dit uit. Mijn baarmoeder groeit wel goed (ligt zelfs iets voor qua groei) en krijg dus ook al een flinke buik.
    Nou ben ik van mezelf zwaar, dus maak ik me niet zo'n zorgen over de kilo's die ik kwijt ben.

7. Niet meer actief

laat je weten hoe het is geweest?

Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en warempel genoeg, ik ben met 8 wkn nog niets aangekomen! (bij zwangerschap 1 had ik er al wat kilootjes bij)

8. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    ja ik moet vrijdag prikken dus ik hoop dat dinsdag de uitslag bekend is want dat moet ik naar de VK.

Niks aangekomen? In de eerste paar weken is dat toch normaal? Ik was tot 17 weken nog maar 1kg aangekomen en nu is er al in totaal 10kg bij.. Had niet verwacht dat het zoveel zou zijn.. ben nl niet superdik geworden ofzo..

9. Niet meer actief

Dat is vrij normaal ja. Alleen heb ik natuurlijk met mijn eerste zwangerschap, wat mijn graadmeter is ondanks dat elke zwangerschap anders is, de nodige kilo's gekregen.

Met mijn eerste zwangerschap was ik bij 8 wkn al 2 kg aangekomen. Op het einde 1 dag voor de bevalling 38,5 wkn, was ik maar liefst 35 kg aangekomen. (pff ik wsa ook zo blij dat ik niet overtijd ging, had niet willen weten wat het was als ik 42 wkn ver was)

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik ben ook geprikt op suiker en krijg als het goed is deze week de uitslag... ben tot nu toe 2 kilo aangekomen...

juud

11. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    2kg maar? en je bent al meer dan 30 weken zwanger? Hoe komt dat :eek:

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik ben gisteren naar de vk geweest en ik ben nu in totaal 4 kilo aangekomen. zei heeft vanaf het begin gezegt iedere zwangerschap is anders dus ook ook mbt gewicht en zolang je geen 6 kilo per controle aankomt is er niets om je zorgen over te maken

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik groeide bij mn dochter ook met sprongen... zo kwam ik weken niks bij en dan zo 3 kilo. Op het eind stond de weegschaal 17 kilo hoger dus dat was nog wel te overzien... lijkt mij volkomen normaal dus.

14. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    dan moet ik me dus zorgen maken... :(

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nee, dan moeten ze gaan kijken wat de oorzaak is vocht of iets anders maar ze gaan nu toch al bij je kijken maak je aub geen zorgen is niet goed voor de kleine ook

16. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    i really don't know! was er eerst 3,5 aangekomen, maar door die hitte at ik slecht en dronk ik veel water, 1,5 kilo eraf... Maar is wel raar, als je bedenkt dat mijn kindje nu ongeveer 2 kilo weegt!!! VK zei: zolang ik me goed voelde..........

juud

17. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    sorry was helemaal vergeten dat ik deze topic had geopend..

Ik zou vorige week dinsdag naar de VK moeten gaan omdat ik toen dus een afspraak had dan zou ik ook de uitslag krijgen van mijn bloedtest. Maar toen ik daar aankwam waren ze "vergeten" mij in de agenda te zetten. In mijn praktijk werken 4 vk's en een heleboel stagiares en ze hebben maar 1 agenda en de een was bezig ermee toen ik klaar was met mijn afspraak dus ze zou het er later inzetten. Wat ze blijkbaar is vergeten. :x

Ik heb alleen nog geen andere afspraak gemaakt want ik ben van plan om over te stappen omdat dit soort dingen iets TE vaak gebeuren. (ben nog nooit op de tijd en datum naar de vk geweest als dat ik normaal ingeplanned word omdat het hun steeds niet uitkomt) Ik heb nu pas 2 controles gehad :( en zowieso 4 vk's bevalt mij ook niet echt want je leert ze niet kennen en je kan ook stagiares hebben. En ik heb geen zin om elke controle iemand anders te hebben.

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben alleen nog maar afgevallen 12 kg tot nu toe. Heeft ok te maken met veel overgeven en geen honger hebben zodra ik nog maar weet dat ik iets in mijn mond moet doen. Gelukkig kan ik het hebben maar ze vinden dat er niet meer dan 15 kg aanmagkomen. Volgens de echo loopt het kindje wel voor op zijn lengte en gewicht

19. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    afgevallen, jeetje dat lijkt me helemaal erg..
    maar hoe voel je je dan? en hoe krijgt je kindje dan zijn voedingsstoffen binnen ??

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De baby doet het uitermaten goed en ik drink veel eigengemaakte sappen waardoor ik wel alles binnen krijg.
    Mijn buik grooid ineens eennorm dus het is duidelijk zichtbaar dat ik zwnager ben. En gelukkig kan er wel het een en ander af dat zeggen de Verloskundigen ook alemaal het had een grote probleem geweest als ik 60 kg had gewogen.
    1 voordeel heeft het wel dat ik nu wel gewoon thuis mag bevallen als ik dat wil maar dat doen we maar niet.

Deel Deze Pagina