hoi hoi ik kan echt niet meer normaal eten, smorgen moet ik pap eten met 2 of 3 krakkertjes en verder is het hopen dat ik dat al niet er uit gooi en met het avond eten is het altijd knoeien net ook net lekker aan het eten, gooi ik er alles weer uit tijdens het eten , wil alleen maar slapen, weet iemand meschien wat ik hier tegen kan doen terwijl het normaal is voor zwangere vrouwen, maar het is zo niet leuk
Hoi parel ! Ik denk dat je beter een paar keer per dag een klein iets kan eten, en thee drinken. Als je te grote maaltijden in 1 keer neemt spuug je het sneller uit dat dat je kleine porties neemt.. Hoop dat het werkt.. Liefs..
Idd kleine portie's eten, water drinken... En houd je rustig wanneer je wat tot je hebt genomen, het moeten verteren... Bij mij hielp het enorm als ik zorgde dat mijn maag niet leeg raakte... Ik nam regelmatig een lollie, een ijsje...Ook pepermunt hielp redelijk... Verder ben ik na 2 weken denk ik zo beroert te zijn geweest naar de huisarts gegaan, en heb ik een medicijn gekregen... Ik was er erg op tegen medicijnen te slikken, maar zo ziek wilde ik ook niet blijven... Ik wens je sterkte.. Catheleine
hoi meis, ik heb het nog steeds als ik grote porsies eet dat ik het er weer uit gooi. Eet gewoon regelmatig iets "kleins" dan blijft het allemaal wat beter zitten Succes!
Ik heb dat ook. Het voelt hopeloos. Als je het lang blijft houden wel even naar de dokter gaan he, want dan kan die je in de gaten houden. En kun je eventueel medicijnen krijgen.
ik ben vorige week ook naar de dokter geweest en die zei dat ik het nog even af moet wachten en dan wou ze mij meschien van die pilletjes geven. maar ik weet niet of dat wel gezond is voor de baby het is zo erg en zwaar om je de hele dag beroerd te voelen en dan nog vanalles moeten doen en werken en zo ben blij als ik s'avonds in bed lig
Als je uitdroogt is dat ook ongezond voor de baby, dan kan je het vet van de baaby gaan verteren op den duur (zegt mijn huisarts)
Helaas kan ik met je mee praten. Ik heb bij beide zwangerschappen me tot de 17de week compleet leeg gespuugd. Ik liep ook onder controle bij de huisarts voor eventuele uitdroging maar gelukkig is het nooit zover gekomen. dit staat bij baby info Misselijkheid en braken Ongeveer 70 procent van alle zwangere vrouwen heeft in de eerste drie maanden van de zwangerschap last van misselijkheid. Bij sommige vrouwen duurt die misselijkheid langer. Bij de meeste vrouwen is de misselijkheid s ochtends het hevigst, waarschijnlijk als gevolg van lichamelijke en hormonale veranderingen. Bepaalde geuren kunnen dit ook nog verergeren. Misschien heb je geen trek in iets te eten als je zo misselijk bent maar toch is het het beste om dat wel te doen. Je hebt er hoogstwaarschijnlijk minder last van als je geen lege maag hebt. Wat kun je doen om de misselijkheid te voorkomen of te verminderen? Als het eten een probleem begint te worden, kun je proberen om wat vaker iets lichts te eten in plaats van de normale maaltijden aan te houden. De misselijkheid kan echt over gaan als je iets eet. Een andere goede tip is om s ochtends voor het opstaan iets droogs te eten zoals een cracker. Volkorencrackers, cornflakes of muesli kunnen de maag op gang helpen en de misselijkheid verminderen. Zorg dat je koelkast goed is gevuld met yoghurt, tofu, broodjes, perziken, sinaasappels en andere hapjes die je kunt nemen als je misselijk begint te worden. Gember kan de misselijkheid verminderen omdat dit de darmwerking bevordert. Gember is ook een zeer effectieve remedie tegen brandend maagzuur. Verse gemberwortel kun je in de meeste supermarkten, groentewinkels en tokos kopen. Maak er gemberthee van en drink daar dagelijks een kopje van. Maak de gemberthee als volgt: schil de gemberwortel, doe een theelepeltje geraspte gember in een steelpannetje, voeg een kopje water toe en laat alles 5 minuten trekken. Haal de pan van het vuur, leg er een deksel op en laat de thee nog 5 minuten staan voor je hem opdrinkt. Let op: als je last hebt van extreme misselijkheid, steeds moet overgeven en geen voedsel kunt binnenhouden, raadpleeg dan een arts.
Je kunt seabandjes halen bij de drogist, dat schijnt te helpen, maar zelf heb ik emesafene geslikt. Ik neem nog steeds af en toe een pilletje omdat ik ook nu nog regelmatig alles uitspuug (mensen die zeggen dat het met 12 weken ophoudt krijgen een mep!). Emesafene helpt niet geweldig goed, maar het haalt de scherpe randjes eraf en dat had ik wel echt nodig omdat ik anders zou uidrogen. Ik zou het niet t elang aankijken, als het na het weekend nog zo is, weer de ha bellen en vragen om emesafene.
Meid hier nog een. Tis heftig he. Zwanger zijn is soms niet leuk. Probeer toch de hele dag een beetje te eten en gewoon te drinken. Ook al komt het eruit. Maakt niet uit. Er blijft altijd wel wat van hangen. En beter eten kotsen dan gal. 's Nachts ook een glas drinken naast je bed zetten.Als je wakker wordt gewoon een beetje drinken, misschien blijft dat er wel in.
bedankt voor jullie tips.. de ene keer vind ik het verschrikkelijk maar dan daarna denk ik weer van ja ik heb wel een klein wondertje in me buik zitten, en dan vind ik het niet meer zo erg alleen ik ben zo sagarijnig als wat kan niks hebben en reageer het elke keer op me man af geef me hormonen de schuld