Dag allemaal, Ik heb eerder moeten zeuren (om het zo maar te zeggen) om een test te mogen doen bij de huisarts. De assistente deed erg naar tegen me en vond het raar dat ik de HA hiervoor belde want waarom haalde ik niet gewoon een test in de winkel? Uiteindelijk mocht ik dan wel komen, maar dus na heel erg zeuren en aandringen... Nu mijn vraag: Mag je je huisarts hiervoor bellen of is dat inderdaad nogal vreemd? Liefs.
Vind het idd nogal vreemd om voor zoiets de huisarts te bellen... zijn tegenwoordig zelfs bij de supermarkt verkrijgbaar en die zijn net zo nauwkeurig.
mijn huisarts doet dat geeneens, die zegt letterlijk ga naar de winkel... ik ben alleen voor mijn eigen lichaam bij de HA geweest (chronische ziekte) maar nooit ivm zwangerschap...
wist je dat je die 15 euro zijn! in de winkel ben je er 7,50 voor kwijt ja ik begrijp wel waarom je huisarts er moeilijk over doet ik vindt het trouwens ook raar dat je dat aan de huisarts vraagt waarom haal je m zelf niet ben je bang
Wanneer je zelf vermoed zwanger te zijn lijkt idd gewoon bij drogist of via internet een test aanschaffen me logischer dan de werkdruk van de huisarts verder op te schroeven..
Een huisarts doet alleen test als het op medische gronden is. Dus als je bijvoorbeeld met pijn in je buik komt en je weet niet waarvan, dan kijkt ie of je zwanger kunt zijn of niet. Maar als je puur wilt weten of je zwanger bent, dan moet je gewoon zelf een test halen. Als je zelf een test bij de ha laat doen, moet je hem inderdaad zelf betalen.
Mijn huisarts deed bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet moeilijk... Ik wist toen eigenlijk ook niet dat je zonder huisartsbezoek ook bij de vk terecht kon... Dus nee, ik vind het niet vreemd als je de huisarts belt, maar ik denk wel dat je met een thuistest net zo snel resultaat hebt en het is vaak ook nog goedkoper. HEb je een speciale reden waarom je perse bij de Ha wil testen? (ben gewoon nieuwsgierig)
Haha, dat wist ik dus ook niet. Maar ik had thuis al een test gedaan en die meegenomen naar de ha, dus daar hoefde ik er geen meer te doen. Ik zou iig om te testen niet naar de ha gaan, als je probeert zwanger te worden kan je moeilijk elke maand naar de ha gaan om daar even een test te gaan doen.
Sommige antwoorden kwamen nogal raar op mij over,.. Zeeuwsmeisje, Marline, Annemarie? Misschien de hormonen? Het was ook een vraag, dus conclusie: dan twijfel ik zelf ook al, lijkt me best logisch toch ? Vind het dan ook jammer dat jullie zo reageren maar ok. Dat is mijn mening. Tuurlijk weet ik dat ik een test in de winkel kan kopen en wat de prijzen hiervan zijn, ik kom niet uit een (spreekwoordelijk) ei. Ik heb ze al zo ontiegelijk vaak gekocht. En de werkdruk van de HA verhogen, nee, want ik kom vrijwel nooit bij de HA, (2 keer per jaar is voor mij al veel) dus daar kan ik mij echt niet in vinden . Misschien handig om even uit te leggen het waarom hiervan.. Ik ben namelijk eerder zwanger geweest en toen kreeg ik geen doorverwijzing naar de gyneaucoloog, telefonisch, (om na te gaan hoe lang ik al zwanger was) omdat ik dus eerst daar weer langs moest komen, bij de HA. Dat is dus de reden, waarom ik (bij een andere zwangerschap) toen heb aangedrongen om daar direct een test te doen... En daarbij komen ook nog is 3 MK'en, dus een leuk verleden heb ik hierin niet. Nogmaals jammer dat sommige zo reageren, ik ben eerlijk: ik zal voortaan niet zo snel meer een vraag hierop zetten. Had niet zulke antwoorden er tussen verwacht .. In ieder geval dank je wel voor jullie antwoorden en ik hoop dat mijn uitleg voor jullie duidelijk is waarom ik deze vraag stelde. Nogmaals, misschien ligt het aan mijn hormonen ,... Ik weet het niet? Liefs.
Ik vind de antwoorden eigenlijk helemaal niet zo raar?! Ze geven antwoord op je vraag, namelijk is het vreemd of niet? Maar wie weet ben ik ook onder invloed van hormonen en partijdig Nu even antwoord op je vraag: Ik heb zelf ook vier miskramen en een bbz gehad, maar ik heb nog nooit een test bij de huisarts hoeven doen. Wat je ook kan doen, is thuis testen en als deze positief is een afspraak maken met de huisarts om een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen? Je kan dan de positieve test aan je huisarts laten zien. Mocht je niet zwanger zijn kun je alsnog een verwijzing vragen om wat onderzoeken bij de gynaecoloog te laten doen. Hier gaan ze dan zoeken naar een eventuele oorzaak van de miskramen. Als je eenmaal bekend bent bij de gynaecoloog kun je bij een nieuwe zwangerschap direct naar het ziekenhuis bellen en heb je de huisarts helemaal niet nodig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes ermee!
Ik persoonlijk vind dat niet vreemd en vind dat zelfs normaal dat je daarvoor naar je huisarts gaat, zeker als je al 3 miskramen hebt gehad. Gewoon doen meid, daar is de huisarts voor!
Nu ik je hele verhaal heb gelezen snap ik best dat je ervoor naar de ha bent gegaan. En dan is 't idd schandalig dat ze zo moeilijk deden. Maar eerlijk gezegd snap ik de reacties hier ook wel. Je stelde een vraag en daar gaf men antwoord op. Als je bovenstaande er meteen bij had gezet, waren de reacties (hoogstwaarschijnlijk) anders geweest. Onder normale omstandigheden is het gewoon best raar om naar de ha te gaan voor een zwangerschapstest.
sorry voor mijn rare antwoord maar je eerste berichtje hier vond ik raar overkkomen vandaar mijn reactie na je 2e berichtje kijk ik er anders tegen aan en dan vindt ik het niet vreemd sorry daarvoor
Ik ben werkzaam als assistente. Als jij graag een test door de huisarts laat doen, moet je dat zeker doen. Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts er een probleem van maakt. Het is natuurlijk wel verstandig te wachten tot de dag na je verwachte menstruatie. Betreffende de betrouwbaarheid maakt het niks uit. De testen in de winkel zijn even betrouwbaar. Succes en groetjes, Klarinet
Uhmmm dames, OEPSIEDOEPSIE Las net mijn antwoord terug, misschien was ik gister ook wel een beetje de weg kwijt..? Sorry ben een beetje op van de zenuwen, en ik denk dat de hormonen door mijn lijf gieren, merk het steeds meer! Nogmaals excuses! Heb afgelopen donderdag de HA gebeld, en jullie hebben inderdaad gelijk, een test is daar ook niet gratis en kost rond 12 euro. Misschien kom ik toch wel uit een eitje?, hihi.. Moet er wel ff bij vermelden dat ik gewoon momenteel echt geen centjes heb, omdat ik al nauwelijks in mijn levenonderhoud kan voorzien... Ga dan ook een afspraak maken bij de gyneaucoloog omdat ik eigenlijk zeker weet dat ik zwanger ben gezien alle symptomen die ik heb! Dus hoe bedoel je kop in het zand steken. Maandag ga ik bellen voor een doorverwijzing. Ook om de reden dat ik midden februari een afspraak heb met een fertiliteitsarts, dat is dus niet meer nodig.. Ik hou jullie op de hoogte van het wel en wee hahahah.... Liefs.
Dat meen je niet! Ook een bloedtest? Raar, ik neem toch aan dat je gewoon verzekerd bent voor zulk soort zaken! Als je 12 euro al veel geld vindt, ga dan maar vast heel hard sparen, want de kosten voor een baby reizen de pan uit! Succes! Ik ben heel benieuwd hoor!
Hey zogelukkig, Nee heb niet gevraagd om een bloedtest, maar echt om een (gewone) test... De assistente heeft er ook niets over gezegd. Maar aangezien ik het eigenlijk toch zeker weet ga ik gewoon maandag bellen voor een doorverwijzing naar de gyneacoloog. Ik weet dat kinderen duur zijn, me zus heeft 1 kind en zegt het vaak genoeg hahaha... Normaal gesproken heb ik zeker geld maar heb vorige maand mn baan opgezegd en begin pas aanstaande maandag bij mn nieuwe werkgever en heb dus dus de maand januari, behalve bepaalde reserveeringen, vakantiegeld etc., geen inkomen gehad. Scheelt ruim de helft met normaal dus vandaar dat ik ff wat vervelend uitkom deze maand. Dus komt goed hihi,.. Maarre vraag me af: Heb je, ondanks hoeveel geld je ook hebt, wel genoeg geld voor kinderen? Als je soms de prijzen ziet, dan vindt ik ze behoorlijk prijzig, zeker de merkspulletjes! Moest laatst lachen om me zus: ze wilde een zitstoeltje kopen van een merk maar mn moeder had er 1 bij kruidvat gekocht, prima ding, scheelde ontzettend veel geld met die merkstoel! Dus heeft mijn mams uiteindelijk mn zus (soort van) overgehaald om ook die te kopen,...Nou mn zus was megablij want toen die kleine meid in de stoel zat en erin aan het spelen was (voor de 1e maal) sloeg ze al meteen allemaal putjes erin met speelgoed! En vrienden van haar die de merkstoel hebben, zeiden exact hetzelfde! Misschien een tip voor degene die twijfelen hihi,.. Ga zo lekker slapen, adios meiden.
Hey meiden, GOED NIEUWS! Ik heb afgelopen maandag de gyneaucoloog gebeld voor een echo. Ik had eerst de HA maar doordat die telkens telefonisch in gesprek was, vrijwel de hele ochtend (tot irritatie aan toe, heb dat altijd met de HA, errug vervelend!), dacht ik: ik bel gewoon de gyneaucoloog,.. Was geen probleem, ik kon gewoon een echo maken als ik de HA maar wel inlichtte over de zwangerschap. Doordat ik maandagmiddag vreselijke krampen kreeg in mijn onderbuik, baarmoeder en een megaharde buik: ik kon niet lopen, zitten, liggen ging nauwelijks,.. Besloot ik om, toen de krampen wat waren weggetroken om direct naar het ziekenhuis te gaan. ik dacht echt aan een MK (gezien eerdere ervaringen, het voelde wel anders maar toch, dat schiet als 1e door je hoofd!). Heb toen een bloedtest en een echo gehad, de dokter kon niets raars zien, maar wel: MIJN PIEPKLEINE WONDERTJE! Het was nog te klein om een hartje te kunnen horen, ik moet volgende week weer terug. De gyneaucoloog zei wel dat er een kans was op een MK maar dat we maar even af moesten wachten op de volgende echo om te kijken of er dan een hartje te horen was! En dat het positief was dat er geen bloedverlies was! De bloedtest was goed in orde, mijn HCG waarde was, volgens assistenste, errug hoog! Heb (nog?!) geen bloedverlies! Dus al met al behoorlijk positief, ben helemaal HAPPY! Hopelijk een aanstaande mammie in spe! Meiden jullie ook ontiegelijk veel sterkte en geluk!