hallo ik heb de laatste 2 weken ongeveer 'last' van de volgende dingen: gevoelige borsten/tepels pukkeltjes op me rug en nek niet kunnen slapen 'snachts en op de dag moe borrelende maag buikpijn/ongi gevoel spierpijn in de buik hoofdpijn vaak plassen emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen Steken rechtsonder in me buik verstopte neus ik heb 26 mei een test (clearblue) gedaan maar die was helaas negatief. Heb ik misschien tevroeg getest? kan het zijn dat mijn hCG gehalte nog telaag was? ik ben nog niet overtijd omdat ik eigenlijk over een paar dagen ongesteld moet worden. Kan ik pas testen als ik overtijd ben? Liefs Mandy
Je kan beter pas testen wanneer je niet ongesteld geworden bent. Zou dus nog even een paar dagen wachten.
Ja, ik zou ook wachten tot je niet ongesteld wordt... Nu blijft t toch maar gissen, dan weet je t pas zeker! Dus nog even geduld hebben, succes met wachten! Als je overtijd bent wordt de hcg waarde in je urine iedere dag wat hoger en dit is wat een zwangerschapstest meet... Dus als ie negatief is na een paar dagen nog eens proberen tenzij je dan al ongesteld bent! Succes!
Dan zijn het waarschijnlijk ontpilling verschijnselen. En als je net gestopt bent met de pil kan het heel lang duren voordat je weer ongesteld wordt. Je moet dus niet zomaar uitgaan van 28 dagen dan.
Wachten met testen tot je echt overtijd bent. Je bent pas net gestopt met de pil en dan is je menstruatie vaak (veel) heftiger. Deze kwaaltjes zouden daar goed op kunnen duiden, ontpillen dus. Toen ik net was gestopt met de pil ben ik de eerste 3 mnd niet ongi geweest. Nog even geduld dus en hopen dat de duivels echt wegblijven!
oh, je bent nog maar net van de pil af! dan kan het wel even duren voor al die zooi uit je lijf is, helaas... ik zou gewoon even afwachten. desnoods over een dikke week pas weer een test doen (als je dan nog niet ongesteld bent). bij mij duurde het 35 dagen voordat ik na mij laatste pil-ongi pas echt ongesteld werd, en dat schijnt heeeel snel te zijn! succes.
Bij Lien is het idd een stuk sneller gekomen als bij mij, ik werd pas ne ongeveer 85 dagen uit mezelf ongesteld. Ik kwakkel nu nog met de ongie, net 1,5 week niet bloeden, en dan alweer opniew bloeden. Na die 85 dagen ben ik 4 maanden achter elkaar aan het vloeien geweest
Ik denk ook dat je aan het ontpillen bent. Ik ben de eerste 3 maanden ook steeds niet lekker geweest. Misselijk, buikpijn, hoofdpijn enz...... Ik had wel meteen een cyclus van 26 dagen en dat is ook zo gebleven. (tot nu, want ik ben nu 3 dagen overtijd) natuurlijk zou het kunnen dat je zwanger bent, maar de kans is groot dat het van het ontpillen is.
hey meis ik denk dat je aan het ontpillen bent hoor. ik zou wachten met testen en anders pas over 10 dagen ofzo testen
Lijkt inderdaad ook op ontpillen. Heel herkenbare klachten. Toen ik uitvond dat ik zwanger was had ik eigenlijk maar 2 kwalen: een uitgeputte moeheid en pijnlijke tepels.
Sluit me aan bij eerdere antwoorden. Het ziet ernaar uit dat je lichaam aan het ontpillen is. Is toch even bijkomen na zoveel tijd hormonen slikken. En testen (zeker in 1e ronde pas) zou ik echt pas doen als je op cyclusdag 40-45 zit of zo. Snap dat je in je eerste ronde enthousiast bent, maar het is zo zonde van je geld om te blijven testen. Wie weet heb je nog een paar rondes te gaan en er iets niets zo teleurstellend als een negatieve test.
ik wist nog nieteens dat er zoiets bestond als ontpillen... maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties! liefs Mandy..
Hi Mandy, Ja, balen he. Wist ik ook niet, pas toen ik hier op het forum kwam ben ik er daar achter gekomen. Ik heb zelfs een keer een cyclus van 40 dagen gehad, toen dacht ik echt dat ik zwanger was. Ook een heleboel klachten enzo, maar niets was minder waar. Tip: koop even een doosje ETOS-zwanger-worden pillen. Sinds ik die gebruik is mijn cyclus weer wat korter en heb ik zelfs een ei gevonden. Tijdens de eerste maanden na stop pil kan het namelijk zijn dat je uberhaupt helemaal geen eisprong hebt... Die ETOS pillen stimuleren dat het allemaal weer goed op gang komt. liefs noppie
Nou het hoeft niet perse ontpillen te zijn hoor! De kans zal weel groter zijn, maar er zijn ook mensen waarbij het ontpillen niet van toepassing is. Ik had bv mijn eerste menstruatie afgewacht en daarna was ik al zwanger
Hoi Ja, dat is ook wel weer zo en het komt ook wel voor dat iemand haar pil vergeet te nemen en dan zwanger is. Ik vindt het wel moeilijk. Het enige dat ik nu kan doen is afwachten. Liefs
Of dat er iemand gewoon door de pil heen zwanger raakt, zonder hem te vergeten.. (dat was ik, helaas is die zwangerschap geëindigd in een miskraam). Het kan bij jou nog alle kanten op, meid. Het kán zijn dat je zwanger bent, maar het gebeurt ook weer niet zo heel vaak dat iemand mét pil, of in de eerste ronde daarna zwanger raakt, dus ga er maar niet van uit. Waarschijnlijker is inderdaad het ontpillen. Mijn eerste echte cyclus zonder Implanon (dat staafje in je arm) duurde 45 dagen, en dat was ook nog vrij snel. Er zijn dames die langer dan 80 dagen moeten wachten. Hopelijk is dat bij jou niet zo, maar beter is nog even te wachten met testen, om teleurstellingen en onnodig geld verspillen te voorkomen. Succes!