Hallo allemaal, ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en er staat een streepje! Eerst was ik heel erg blij! maar aan de andere kant ook weer niet. ik ben zelf nog maar 20jaar en mijn vriend 25. Zijn net samen gaan wonen. Ik heb nog geen vaste baan, mijn vriend gelukkig wel. We twijfelen allebei of we het willen houden. (ik was gestopt met de pil omdat ik over wilde gaan in het spiraaltje, vervolgens werd ik 2maanden niet meer ongesteld, alle testen waren tot nu toe negatief en vandaag dan ineens een positieve test!) Wat zouden jullie doen in mijn situatie? al vast bedankt
goed er over nadenken, en er over praten! jullie wonen samen, en als jullie het fincancieel wel of niet aan kunnen, als dit kindje welkom is dan komt dat ook wel goed! je kunt straks weer werk gaan zoeken.
Hey meid, Ja een erg moeilijke keuze. Luister goed naar je gevoel en praat er samen met je vriend over. Als jullie relatie goed is en jullie staan er financieel goed voor zou ik zeggen waarom niet. Ik ben ook onverwachts zwanger geraakt. Mijn vriend wilde er eigenlijk nog niet over nadenken, maar toen het eenmaal toch zover was, was de keuze ook snel gemaakt. We houden van elkaar en zijn toch alweer een tijdje samen. A.s. maandag zullen we ook voor geregistreerd partnerschap gaan. Hij heeft een vaste baan en ik een jaarcontract. Ik ben er van overtuigd dat wij er wel zullen komen. Ik kan dan ook niet meer wachten tot ik me kleine ukkepuk eindelijk vast kan houden. Volg je gevoel!
Weet je al hoelang je precies zwanger bent? Ik denk dat dat wel van belang is voordat je een keuze kunt maken.
Ten eerste Gefeliciteerd! Ik zou er toch voor gaan! het feit dat je een wondertje mag krijgen is al heeel bijzonder! Ik zou goed praten met elkaar..En alle mogenlijke oplossingen verzinnen die er zijn,om toch dit kindje een kans te geven om te blijven leven!!
Tja, dit is een keuze die jullie zelf moeten maken. Ik denk dat jullie de dingen goed op een rijtje moeten zetten. Het was misschien wel handig geweest om anticonceptie te gebruiken totdat jullie een keuze hadden gemaakt, want nu zitten jullie in een lastige situatie. Veel sterkte met het maken van jullie keuze.
Sorry voor de late reacties op iedereen.. We zijn er over uit dat we het willen houde, alleen heb ik nog een test gedaan en die is ineens negatief snap er niks van. ik heb bloed geprikt en nu maar wachten wat het word!
Wat fijn dat jullie die keuze hebben gemaakt..! Ik ben zelf namelijk erg tegen abortus.. Maar goed, dat is mijn mening.. Wat raar dat de test nu in een x negatief is.. Heb je dezelfde testen gebruikt of een andere? Suc6 iig