Zwangerschapstest en echo

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Amch, Sep 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,271
    8,716
    113
    Female
    Oke als je alleen een ovulatietest hebt gebruikt kan het alsnog zijn dat je eisprong later was. Alleen met tempen kun je dit met zekerheid zeggen. Maar alsnog denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Denk dat het een meetfoutje is en op dit termijn kan 1 mm al een heel verschil maken.

Harper1987 likes this.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik zou bij beide voldragen zwangerschappen 6-10 dagen vooruit gezet zijn. Betekend bevruchting tijdens menstruatie zonder sex.. beide kindjes groeiden net iets harder dan gemiddeld blijkbaar. De termijn echo zegt meer iets over wanneer met verlof gaan en wanneer ingrijpen bij te vroeg of overtijd dan echt iets over de datum dat je uitgerekend bent.
    Soort schijnveiligheid. Baby’s komen wanneer ze er klaar voor zijn en dan kan ook met 36.5 of 42.1.. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
    Er wordt op basis van groei een datum vastgelegd met een marge van 5 weken. Dat is niet voor niks. Ene baby is a terme met 37 weken, de ander moet met 42 weken gehaald worden.

3. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,542
    1,106
    113
    Female
    Heel herkenbaar die "meet" fouten
    Het zou verboden moeten worden om met de vitaliteitsecho's te meten.
    Gewoon lekker pas meten met de termijnecho, denk ik dan hihi

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ze melden het in principe keurig hoor dat t geen betrouwbare meting is en dat ze niet daarop letten maar op locatie, vorm en hartslag :)

Vitaliteitsecho's zijn ook vaak medisch noodzakelijk, ik heb bv verhoogde kans op weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus dan wil je niet de controle hebben pas met 8+3 wanneer het betrouwbaar is als termijnecho. Ik had met 5+6 de echo bij de laatste zwangerschap en was zo minuscuul dat de computer niet eens termijn gaf. Maar de gyn gaf ook duidelijk aan: ik kan niet betrouwbaar meten dus daar hecht ik geen waarde aan aan die cijfers nu.

sannekrul likes this.

Share This Page