Vraag ovutest.

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by charity2010, May 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi Dames,

Ik ben 13 mei begonnen met vloeien waarna ik op 16 mei de miskraam heb gehad. Nu begreep ik van mijn gyn. dat is 13 mei moest rekenen als dag 1 van mijn cyclus. Ik had altijd een regelmatige cyclus van 33 dagen, dus normaal gesproken zou ik op dag 16 (dat was dus gisteren) moeten beginnen met ovu testen. Gisteren heb ik er dus eentje gedaan en die gaf bij de test streep wel een streep maar niet zo donker of donkerder als de controle streep. En als de test posi is moet dat toch het geval zijn? Maargoed, dat ik wel een duidelijke streep zie, wil dat dan zeggen dat mijn eisprong er wel aan ziet te komen? Of is het normaal dat je bij die testen altijd een streep ziet? Volgends de gyn. zou het best kunnen omdat de teststreep wel heel duidelijk was, maar op internet lees ik verschillende verhalen..

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Heb zonet weer een test gedaan en de test van gister nog eens goed bekeken, het streepje van gister is nu qua kleur met de controle streeo bijna het zelfde alleen is hij iets dunner. De test van vandaag was weer heel erg licht, moet echt turen om een streepje te zijn ( is nu 5 min geleden dat ik die test deed ). Heb ook een nega zwangerschapstest dus het HCG is mn lichaam nu wel uit.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Als je ovulatietest gister duidelijker was dan nu, dan heb je denk ik je ei wel gehad.
    Althans bij mij was dat toen wel zo.

4. shanty

shanty Lid

May 21, 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bij een positieve ovulatietest moet de streep even donker of donkerder zijn. Kan je alleen helaas niet zeggen of de kleur van de streep iets zegt of je eisprong eraan komt of niet,.ben zelf ook nog maar net begonnen met deze dingen. Moet alleen wel snel zeggen dat die van de kruitvat waardeloos zijn.
    Groetjes

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Kruitvat geeft vaak ook vals positief.
    Ik gebruik Sensitest, ideaal!

Niet altijd zijn ze even donker bij mij overigens.
    Normaal heb ik ook altijd 2 dagen posi test maar soms ook 1.
    Verschilt per vrouw en per cyclus.

6. w0nder

w0nder Niet meer actief

Kan best dat je al een eisprong hebt gehad, want je lichaam gaat na een mk weer een eisprong aanmaken
    als het HCG er uit is ;)
    Als je test van vandaag lichter is dan gisteren denk ik dat je LH-piek gisteren zou kunnen zijn geweest
    Mijn ervaring is dat de testen na 1 dag iets lichter worden en ook zoals jij beschrijft een dunner lijntje laten zien :)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    View attachment 154791

Heb maar even een foto gemaakt, bovenste is van gister en onderste vandaag. Foto is niet zo heel duidelijk, als ik hem zo voor me heb zijn de strepen op de bovenste foto qua kleur echt gelijk alleen is de test streep wel wat dunner.. En op de onderste foto van vandaag dus, is de streep echt heeel erg licht.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik denk dat ie al geweest is!
    En anders nog even 2/3 dagen doortesten?

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Ja daar ben ik dus ook bang voor, alleen volgends de berekeningen op internet (verschillende sites) moet die nog komen. Weet dat die niet heel betrouwbaar zijn maar tijdens mijn vorige zwangerschappen ben ik daar wel vanuit gegaan en toen was t beide keren ook gelijk raak.. Hmm, morgen indd nog maar eens testen. Hoop zo dat ie nog komt!

10. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee!
    Ik had vorige cyclus op 2 momenten zo'n donker testje als jij nu hebt. Ben toen gestopt met testen omdat ik dacht dat hij vast al geweest was.
    Teruggerekend vanaf mijn ongi ben ik te vroeg gestopt met testen en was beide keren dus niet mijn ei!

Nu heb ik precies het zelfde, paar dagen geleden een testje dat aan de linkerkant van het streepje even donker was als de controlestreep, de dag erna een lichtere test.
    Ik ben nu maar gewoon door aan het testen, en ik ga door tot een echte knaller of tot ik ongi word.
    Heb voor de zekerheid braaf geklust als mijn testje donkerder is dan normaal.

Dus mijn advies voor jou is: gewoon doortesten! Misschien komt er nog echt een goede knaller, als je niet blijft testen zul je het nooit zeker weten.

Denk dat je LH ook een beetje fluctueert gedurende je cyclus, of als je urine wat meer geconcentreerd is dat hij donkerder kan zijn ofzo?

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx voor je reactie! Ik test ook nog maar even door! Volgends internet zou ik vanaf vandaag tot 3 juni mijn vruchtbare periode hebben dus kluts ook vrolijk door voor de zekerheid! Maar als ik die testen van gister en eergister bekijk ben ik bang dat ik hem gemist heb. Want ben nog niet ongesteld geworden sinds de miskraam dus mijn cyclus zou nog wel van slag zijn.. Maargoed, we kunnen helaas niets anders dan afwachten.. Heb trouwends geen idee hoe het zit met geconcentreerde urine, weet alleen dat je niet s'morgens mag testen en volgends de gebruiksaanwijzing mag je 2u niets drinken voor de test maar moet zeggen dat ik dat niet volhoud, weet niet of dat ook veel kwaad kan als je wel drinkt..

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    105 x bekeken maar verder niemand die een antwoord heeft? :(

13. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee!
    Ik had vandaag ook weer een donkerdere test!
    Dus misschien morgen een knaller? Of morgen weer lichter ;)
    Uitgaande van mijn vorige cyclussen duurt het nog wel even tot het eitje, maar misschien is mijn cyclus deze keer wel korter, daar hoop ik natuurlijk op.
    Lastig he? Dat ze niet gewoon duidelijk zijn!
    Inderdaad kan door je MK je cyclus nog een beetje de kluts kwijt zijn en dat je ei iets later is dan normaal?

Inderdaad zeggen ze iedere dag op dezelfde tijd testen, niet 's ochtends, en 2 uur vantevoren niet drinken.
    Ik hou dat ook niet vol hoor. Had vandaag ook 1,5 uur vantevoren nog een grote kop thee op en toch was hij donkerder... Maar ergens ben ik dan wel een beetje bang dat hij daardoor net niet knalt terwijl hij dat anders wel gedaan zou hebben, en ik dan mij ei mis ;)

Naja... gewoon klussen als hij donkerder is, meer kun je niet doen denk ik!

14. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Trouwens... je eitje springt toch 24-48 uur na je LH piek? Dus als je 2 dagen geleden je donkerste test had, dan is hij mogelijk gisteren pas gesprongen?

15. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

Jun 30, 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je je ei nog niet hebt gehad hoor.
    Dan moet de streep echt wel donkerder zijn.

16. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb ook maar even een foto gemaakt van die eindeloze testrij van mij ;) kun je het zien. Het is wel net als bij jou dat alles op de foto wat lichter lijkt ofzo... In het echt zijn de verschillen wat duidelijker te zien vind ik.

Die van de 26e was dus best donker, de dag erna ineens weer licht.
    Vandaag weer zo'n donkere, dus hopen dat ik morgen wel echt een knaller heb.
    Ik ga er met dit rijtje dus van uit dat hij nog niet geweest is.
    Weet ook niet hoe het komt dat hij steeds donkerder wordt en dan weer lichter...

17. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
  18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Bij jou zie indd ook degelijk verschil in de lijntjes. Ik heb er net ook weer een gedaan en die is nog lichter dan gister, 't is net geen tuurlijntje maar zit er ook niet ver vanaf.. Dit brengt me ook zooo aan het twijfelen, kan het echt zijn dat hij gewoon elke dag verschillend kleurd?! Ben echt bang dat ik toch mn ei gemist heb en dat deze nu dus eerder is geweest. Snap best dat zon test van licht naar donker moet gaan, maar van donker naar licht zonder te knallen snap ik niet helemaal. Heb nog 3 testen voor deze cyclus en anders moeten we t volgende maand maar weer proberen, indien ik niet zwanger raak. Blijven natuurlijk wel vrolijk door klussen! Jaa het is wel indd zo dat je ei dan pas 24 tot 48 u daarna springt, maar is het dan ook normaal dat de test dan wel lichter word?

Heb nogmaals een goed gekeken naar de testen van de afgelopen dagen en op de eerste zie ik echt een hele duidelijke streep, qua kleur echt het zelfde als de controlestreep alleen wat dunner, die van gisteren is nog mooi roze maar wel een stuk lichter en die van vandaag is dus weer nog veel lichter.. Pfff word zo moe van die onzekerheid! Hoop dat jou test morgen er uit knalt!

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Sommige vrouwen krijgen nooit een dikke vette streep hoor!

Ik hield altijd aan:

Positieve test dag 1: ei binnen 24 tot 48 uur.
    Positieve test dag 2: ei binnen 12 tot 24 uur.

20. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nee dat heb ik ook wel eens gehoord... dat niet iedereen een echte knaller krijgt...
    Het is wel normaal dat de test daarna weer wit wordt hoor!

Maar die link die ik er bij had gezet, daar staat ook dat het soms kan dat je LH opbouwt, maar om de een of andere reden (stress, ziekte) je eitje toch niet springt, je LH daalt dan weer en je lichaam probeert het op een later moment nog eens. Dan kun je dus meerdere hogere LH waarden in 1 cyclus hebben maar geen piek.

Als je testje echt even donker was als de controlestreep kun je er wel vanuit gaan dat hij geweest is toch? Gewoon door klussen en testen, en als je dan ongi wordt (wat ik niet hoop voor je natuurlijk) kun je terugrekenen of het inderdaad je ei was. Dan weet je voor de volgende keer dat je gewoon niet zo donker piekt!

Share This Page