Ik ben vandaag 12 dagen overtijd. Nog geen zwangerschapskwaaltjes maar ook geen ongi kwaaltjes. Ik heb 3 testen gedaan (kruidvat 2 voor 5) alle 3 negatief. Iemand enig idee hoe dit kan?
Jep, zijn een paar mogelijke oorzaken voor Je bent niet zwanger, maar je wordt niet ongesteld omdat je er zo op gefocust bent. Je eisprong was later dan je zelf denkt. Komt nogal eens voor. Als je tempt of ovutestjes gebruikt niet zo´n waarschijnlijke uitleg, maar als jij uitgaat van een vaste dag of met een calculator berekent, kan het dus zijn dat je ei een keer later is geweest. De innesteling heeft lang geduurd. Die kan namelijk tot wel 2 weken duren, vertelde een echoscopist ons bij onze laatste echo. Dat heeft invloed op je zwangerschapstermijn en de productie van HCG, (HCG wordt namelijk aangemaakt door de placenta en die gaat zich pas vormen als een vruchtje ingenesteld is). Je hebt een laag HCG. Niet alle vrouwen produceren evenveel HCG en dat kan betekenen dat je te weinig HCG nog hebt om met een test aan te tonen. Ik heb bij Thirza pas 19 dagen overtijd (4,5 week of 33 dagen na mijn getempte eisprong) positief getest. Bij de termijnecho werden we van 11 naar 8,5 week teruggezet en 5 weken later bij een nieuwe termijnecho, (zat een vakantie tussen, dus vandaar zo laat), werd dat weer een week gecorrigeerd en waren we dus anderhalve week later dan we op basis van mijn cyclus hadden berekend. Dat klopte achteraf met de menstruatiekrampen die ik 2 dagen voor NOD kreeg: is waarschijnlijk de innesteling geweest.
Je kunt trouwens ook bloed laten prikken op HCG. In je bloed is HCG beter aan te tonen, omdat in je urine enkel het teveel aan HCG wordt afgestoten.
Mijn cyclussen zijn tot nu toe 28 tot 32 dagen geweest. Dus op zich vrij normaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze maand mijn ei niet heb gevoeld. Dus of hij is niet geweest, of hij is wel geweest en ik heb hem gewoon niet gevoeld. Morgen gaan we naar de gyn. Waarschijnlijk kan zij ook wel bloedprikken. Maar als ik nu wel zwanger ben, dan kan het dus nog een paar week duren voor ik positief test?
Gefeliciteerd! Wanneer heb je getest? 3 week overtijd zijn ook wel 3 lange weken in onzekerheid zitten... Hoe heb jij die 3 week vol gehouden?
Heb heel veel getest tussendoor! Ongeveer 18 dagen overtijd heel licht en dasrna steeds donkerder, hopelijk geef ik mensen hoop hihi
Ik ben heel benieuwd of ik toevallig na 3 week ook zwanger ben hahaha Eerst morgen maar even afwachten als we naar de gyn toe moeten.
Het dubbel plaatsen van topics is niet toegestaan, daarom doe ik deze dicht. Je andere topic (http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/279838-dagen-overtijd-negatieve-testen.html) blijft gewoon open.